Renault Clio en Captur E-Tech naar Brussel

Wereldprimeurs voor Het Salon

Renault Captur

Het Salon van Brussel mag dan voornamelijk een nationale verkoopbeurs zijn, de komende editie krijgt van Renault maar liefst drie wereldprimeurs toebedeeld. Zowel de Clio als Captur staat er als hybride E-Tech, en als uitsmijter beleeft ook de gefacelifte Espace zijn wereldpremière in de Belgische hoofdstad.

Waar onder meer PSA kiest voor hetzelfde model met verbrandingsmotor én elektrisch aangedreven, houdt Renault het vooralsnog bij aparte lijnen. Dat wil niet zeggen dat de conventionele reeksen helemaal gespeend blijven van stroom, want zowel de Clio als de Captur komt ook als hybride. Dat wisten we weliswaar al een tijdje, maar nu kunnen we ook melden dat beide hun werelddebuut lekker dichtbij beleven. Op 9 januari opent Het Salon van Brussel zijn poorten voor de pers en op die dag zien ook de Clio en Captur E-Tech het levenslicht.

De nieuw ontwikkelde aandrijflijn is dan ook het hoofdthema op de Renault-stand in Paleis 5. De basis bestaat uit een 1.6-liter benzineblok met twee elektromotoren en een 1,2 kWh accu. De Clio wordt full-hybrid en daarmee belooft Renault dat de Clio tot 40 procent verbruikswinst (in de stadscyclus) kan halen in vergelijking met een vergelijkbare benzineversie.

De Captur E-Tech Plug-in heeft dezelfde aandrijflijn, maar dan met een 9,8 kWh accupakket en een stekker. Daarmee kan hij 45 km volledig elektrisch rijden en kan hij een topsnelheid van 135 km/h halen, zonder de benzinemotor te gebruiken. De compacte plug-ins worden in de tweede helft van 2020 leverbaar.

De gefacelifte Renault Espace wordt de derde Renault-wereldprimeur in Brussel en krijgt onder meer een nieuwe voorbumper met skidplate, twee ovalen uitlaatpijpen en andere achterlichten. Vanbinnen is werk gemaakt van de materialen en de ergonomie en verwelkomen we een herziene middenconsole.

PRIVATE LEASE Renault Clio

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.