AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nederlandse Ferrari GTO krijgt gestalte
De op de Ferrari 599 GTB Fiorano gebaseerde Vandenbrink GTO Mugello nadert langzaam maar zeker het productiestadium.
Vandenbrink Design werkt inmiddels samen met carrosseriebouwer Alwin Hietbrink uit Haaksbergen en met virtuele aërodynamica-specialisten Jong en Wies Hageraats. Daarnaast is er een opgevoerde versie van de Vandenbrink GTO Mugello aangekondigd: de Vandenbrink 630 GTO, die in samenwerking met het Duitse EDO Competition tot stand zal komen. Prijzen zijn er inmiddels ook. De 599 GTO komt op ongeveer 650.000 euro; de 630 GTO op 850.000 euro. En dan is er nog een optielijst. Een speciaal interieur begint bij 60.000 euro maar komt 'fully loaded' op een ton. Een op maat gemaakt kofferset kost 37.000 euro. Voor al die zaken is de uit het Gelderse Wadenoijen afkomstige bekleder Henk van Lith aangetrokken. Designer Michiel van den Brink (30) en zijn zakelijke partner Robert Koumans (45) zeggen al ver gevorderd te zijn met drie klanten, maar noemen geen namen. Tenminste één daarvan is een Nederlander. Wanneer de eerste auto klaar is, is nog niet duidelijk, maar de bouw van een GTO zal naar verwachting achttien maanden in beslag nemen. Lees meer in AutoWeek 42, die op 17 oktober verschijnt.
Plaats een reactie