Mercedes-Benz S-klasse kleedt zich langzaam uit

Mercedes-Benz S-klasse
Mercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasseMercedes-Benz S-klasse
Langzaam maar zeker zien we meer van de nieuwe S-klasse. Er is nog genoeg tijd, maar het testwerk begint nu wel dusdanig te vorderen dat we steeds meer een idee hebben van het uiteindelijke model.

Nog een jaartje totdat we 'm officieel welkom mogen heten, de nieuwe topper van Mercedes-Benz. Of, beter gezegd, toppers, want de nieuwe S-klasse komt er in verschillende soorten en maten. Dit testmodel is voorzien van een stuk minder camouflage dan voorheen. Hoewel delen van het front en de achterkant nog flink bedekt zijn, zien we voor het eerst de nieuwe, behoorlijk brede grille. Verder valt het nieuwe schuifdak op, dat in geopende stand over de achterste helft van het dak blijft staan.

Volop variatie

Er zit echter nog veel meer in het vat rond de nieuwe S-klasse, namelijk de nodige modelvariaties. Net zoals de huidige generatie kunnen we weer een reguliere en een verlengde versie verwachten, evenals een coupévariant. Maar er is meer. Met het omvallen van Maybach in het volgende jaar, heeft de S-klasse een bepaalde luxeniche te vullen. De signalen dat Mercedes werkt aan een dergelijke versie, met een sterke verwijzing naar de klassieke 600 Pullman, zijn sterk aanwezig. De jaren geleden onthulde Mercedes-Benz Concept Ocean Drive geeft te denken dat er ook een open versie van de nieuwe S-klasse in het vat zit. Het model op zich zal ook de nodige kenmerken uit de studiemodellen F700 en de F800 met zich meenemen.

Dat geldt ook voor verschillende technologieën van de genoemde concepts. Zoals Magic Body Control, dat voor een grotere mate van comfort moet zorgen door de ophanging nog stabieler te maken. Met dank aan Traffic Jam Assist kan de auto in files tot bepaalde snelheden volautomatisch rijden. Op het gebied van motoriseringen verwachten we weer een S350, een S500 en een S600, evenals een S63 en S65 van AMG. Dieselen kan met de 250 CDI en de 350 CDI. Rijdt je liever hybride? Dat kan ook, met de 300 Bluetech hybrid en de 400 Bluetech hybrid. Ook komt er een S500 plug-in hybride, met nog minder uitstoot. Maar eerst is het wachten op de lancering van de nieuwe S-klasse, en dat duurt nog zeker wel tot 2013.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.