AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes AMG-limo's weer op scherp
Mercedes heeft de hele S-klasse gefacelift. Ook de AMG-versies en dat betekent dat de S 63 AMG en S 65 AMG weer op scherp staan, want op technologisch gebied zijn er eveneens zaken veranderd.
Aan vermogen geen gebrek, of je nu een S 63 AMG of een S 65 AMG neemt. De eerste beschikt over de 6,2 liter V8 met 525 pk, de 65 AMG doet het met een V12 biturbo met 612 pk en 1000 Nm. Dat vonden ze bij Mercedes AMG ook wel voldoende, maar bij de modelupdate van de S-klasse zijn de mannen er wel in geslaagd de V8 zuiniger te krijgen. Alle beetjes helpen, dus die 3 procent minder CO2-uitstoot is mooi meegenomen. De 63 AMG verbruikt nu gemiddeld een liter benzine per 6,9 kilometer, goed voor 344 gram CO2 per kilometer. De S 63 AMG sprint in 4,6 seconden van 0 naar 100, de S 65 AMG kan het in 4,4 seconden. Uiteraard houdt de pret in beide gevallen op bij 250 km/h.
LED-verlichting
LED-verlichting is een must anno 2009, dus de nieuwe S-klasse heeft ze ook. Een andere grille en in het geval van de S 65 AMG een grille uitgevoerd met dubbele louvres zijn de kenmerken van de gefacelifte versies. De 63 en de 65 AMG houd je niet heel gemakkelijk uit elkaar. De versie met V8 heeft 19 inch wielen, de V12 biturbo staat op 20 inch. Op de voorschermen staat wel welke krachtbron er in het vooronder ligt. De S 63 AMG kun je als normale en als Lang bestellen, de S 65 AMG is er alleen als Lang.
LED-verlichting is een must anno 2009, dus de nieuwe S-klasse heeft ze ook. Een andere grille en in het geval van de S 65 AMG een grille uitgevoerd met dubbele louvres zijn de kenmerken van de gefacelifte versies. De 63 en de 65 AMG houd je niet heel gemakkelijk uit elkaar. De versie met V8 heeft 19 inch wielen, de V12 biturbo staat op 20 inch. Op de voorschermen staat wel welke krachtbron er in het vooronder ligt. De S 63 AMG kun je als normale en als Lang bestellen, de S 65 AMG is er alleen als Lang.
Torque Vectoring Brake
Nieuw is het systeem Torque Vectoring Brake. Dankzij de ESP-sensoren kan het binnenste achterwiel in bochten worden afgeremd. Verder beschikken de AMG S-klasses over het Direct Steer-systeem van Mercedes. Het Active Body Control-onderstel houdt voortaan ook rekening met zijwind in de missie de carrosserie van de S-klasse zo stabiel mogelijk te houden. Attention Assist dat in de gaten houdt of de bestuurder nog fris op, behoort uiteraard ook tot de standaarduitrusting.
Het AMG-limousinefeest begint 202.342 euro voor de gewone S 63 AMG. De lange versie kost bijna 10.000 euro meer, voor de S 65 AMG vraagt de dealer 313.518 euro.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz S-klasse 500 4-Matic Lang Prestige Plus|Manufaktur
- 2012
- 128.000 km
€ 31.500

Mercedes-Benz S-klasse 580 e 4MATIC Lang AMG Line | Chauffeurspakket | Stoelkoeling voor en achter | Achterasbesturing | Night pakket |
- 2024
- 5.121 km
€ 129.850

Mercedes-Benz S-klasse 580 e 4MATIC Lang AMG Line | Chauffeur pakket | AMG pakket | Achterasbesturing | Head up display | Panorama dak |
- 2024
- 19.903 km
€ 127.850
Lees ook
Op Zoek Naar
Een V8 voor €8.000: wil je dan een Daimler, een Benz of toch maar een Amerikaan?
Nieuws
Het setje compleet: gefacelifte Mercedes-Benz S-klasse als AMG
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws
Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder
Autotest