Facelift voor Honda Ridgeline

Nog altijd bijzonder

Honda Ridgeline 2020
Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020Honda Ridgeline 2020

Honda voert een facelift door op de Ridgeline, een middelgrote pick-up die we in Nederland niet kennen. Zonde, zeker omdat de Ridgeline van nature een bijzonder model is.

De op de Daihatsu Hijet gebaseerde Acty is naast de Ridgeline de enige pick-up die Honda op zijn internationale menukaart heeft staan. De huidige tweede generatie Ridgeline werd begin 2016 gepresenteerd en dat betekent dat Honda in 2020 het perfecte jaar ziet om de auto te faceliften. De herziene versie gluurt iets agressiever de wereld in, iets dat onder meer komt door de grotere led-koplampen. De Ridgeline krijgt een andere grille, een aangepaste voorbumper én een nieuw zilvergrijs designelement dat vanaf de bovenkant van de grille optisch de koplampen in duikt. De vormgeving van de achterkant wordt, op de achterbumper na, niet gewijzigd.

De resterende uiterlijke wijzigingen zijn vrij klein. Honda geeft de Ridgeline nieuwe 18-inch wielen én vergroot de spoorbreedte aan zowel voor- als achterzijde met 2 centimeter. Nieuw is het Honda Performance Development-pakket dat onder meer brede zwarte kunststof wielkastranden, bronskleurige wielen, stickers en een meer uitgesproken grille omvat. De wijzigingen in het interieur blijven beperkt tot de komst van een nieuw infotainmentsysteem, met één fysieke knop waarmee je het volume kunt regelen.

Onder de nieuw vormgegeven motorkap ligt een 280 pk sterke 3.5 V6, een V-Tec-machine die standaard is gekoppeld aan een automaat met 9 verzetten. Wat de Ridgeline zo bijzonder maakt? Waar het gros van pick-ups op een ladderchassis is geplaatst, heeft de aan de Pilot gerelateerde Ridgeline een zelfdragende carrosserie.  Dat zien we in het segment van de Ridgeline, waarin auto's als de Toyota Tacoma en Nissan Frontier opereren, nagenoeg nooit. Niet alleen is een zelfdragend chassis in het Ridgeline-segment ongebruikelijk, ook in het Ford Ranger en Toyota Hilux-segment eronder en de klasse erboven waarin de Ford F-150 en Chevrolet Silverado opereren zien we het nagenoeg nooit.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.