AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dunlop Drivers Cup 2007 klaar voor de start
Over een krappe maand, op 14 April om precies te zijn, gaat de Dunlop Drivers Cup 2007 van start. Het Nederlandse team reisde afgelopen weekend af naar de Nürburgring voor een eerste kennismaking. De Cup belooft een groot spektakel te worden, en één ding staat al vast; 'onze' mannen rijden met startnummer 11.
Over een krappe maand, op 14 April om precies te zijn, gaat de Dunlop Drivers Cup 2007 van start. Het Nederlandse team reisde afgelopen weekend af naar de Nürburgring voor een eerste kennismaking. De Cup belooft een groot spektakel te worden, en één ding staat al vast; 'onze' mannen rijden met startnummer 11.
Op een druilerige Nürburgring kreeg het Nederlandse team, bestaande uit de 32-jarige Marijn Makkes van der Deyl en de 28-jarige Erik Bouw, de kans om alvast kennis te maken met een gedeelte van de mensen waartegen zij het dit jaar moeten gaan opnemen. Marijn en Erik zullen zich onder meer tegenover Duitse, Zwitserse en Amerikaanse teams moeten gaan bewijzen.
Om de competitiegeest alvast wakker te schudden, kregen de teams op de Ring al meteen een kartkampioenschap om de oren. Door een aantal vrije ronden, een kwalificatie en een lange race van 'n half uur konden de Dunlop Drivers zich al flink uitleven. Er stonden weliswaar geen keiharde wedstrijdpunten op het spel, maar de uitslag van het karten zorgde wel voor de verdeling van de startnummers. Nederland vocht lang mee in de voorste hoede, maar door een kapotte kart tijdens de lange race eindigden Marijn en Erik als elfde. Het Nederlandse team gaat dus met nummer 11 van start.
Ook maakten de organisatoren van Dunlop bekend hoe de route dit jaar precies zal verlopen. En geloof ons; die liegt er niet om! Op 14 april vertrekt de hele karavaan vanaf het Dunlop-hoofdkantoor in het Duitse Hanau, om tien dagen en 2.900 kilometer later te eindigen in het Spaanse Malaga. Ondertussen worden de teams aan allerlei zware testen onderworpen. We zullen verder nog geen tipjes van de sluier oplichten. Eén ding is zeker; ook dit jaar zal de Dunlop Drivers Cup garant staan voor het nodige spektakel, waarover u binnenkort in AutoWeek weer alles kunt lezen!
Plaats een reactie