AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
dCi voor de RX4
Hij kon niet uitblijven: de dieselversie van de Renault Scénic RX4.
Hij kon niet uitblijven: de dieselversie van de Renault Scénic RX4. In Frankrijk, dieselland nummer 1, zouden hele horden mensen speciaal op deze motor gewacht hebben. 15% van de Scénics was al een benzine-RX4, maar met de 1.9 dCi schijnen het er nog meer te worden. In Nederland ligt die verhouding ongetwijfeld een beetje anders. De turbodieselmotor in de RX4 is dezelfde die ook in de Laguna en de "normale" Scénic zit. Dus heeft hij directe inspuiting volgens het common rail-principe en een vermogen van 105 pk en een koppel van 200 Nm bij 1500 tpm. De bijna 1500 kg zware auto komt er trouwens nog heel behoorlijk mee vooruit. Renault geeft een 0-100-acceleratie op van 14,8 s. De Scénic RX4 1.9 dCi is er vanaf f 64.350.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Renault
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Renault Austral: nieuwe mild-hybride aandrijflijn biedt minder kracht voor hetzelfde geld
Nieuws

Renault: “Goedkope EV kan bereikt worden door regels te bevriezen in plaats van te bedenken”
Nieuws

Renault: 'Onze kwaliteit moet op het niveau van Toyota komen'
Praktijkverbruik

Zo ver komt de Renault Scenic E-Tech in de praktijk
Op Zoek Naar





