Dashboard uit Porsche Taycan duikt op

Houdt vast aan concept

Porsche Taycan
Porsche Mission E Cross TurismoPorsche TaycanPorsche TaycanPorsche TaycanPorsche TaycanPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Taycan teaserPorsche Taycan teaserPorsche TaycanPorsche Mission E Cross TurismoPorsche Mission E Cross Turismo

De onthulling van Porsches volledig elektrische Taycan komt meer en meer dichterbij. De gecamoufleerde buitenkant dook al meerdere keren op. Nu kunnen we door een liefhebbersforum een blik binnenin het productiemodel werpen.

Op de ietwat schimmige foto zien we twee ingenieurs die druk in de weer lijken te zijn met het testen van de Taycan. De foto duikt op via het liefhebbers Taycan-forum. Op het moment dat de testpersonen het camouflagemateriaal een beetje opschuiven, weet een oplettende passant een foto te maken. Daardoor zien we in grote lijnen de vormen van het dashboard in de nieuwe Porsche. Het valt gelijk op dat Porsche vasthoudt aan het ontwerp dat we in de concept-car van de Taycan zagen (foto 2). Vorig jaar presenteerde Porsche namelijk de Mission E Cross Turismo Concept. Deze witte sportback was toen Porsches vooruitblik op een elektrische toekomst. Het dashboard uit die Mission E wordt gekenmerkt door een zwevende middentunnel en digitale schermen over de gehele breedte van het dashboard.

Op de gelekte foto komt de zwevende middentunnel terug. In de Mission E vult Porsche deze tunnel met een touchscreen voor de klimaatregeling. Een laptop op de foto ontneemt ons net het beeld van de indeling van de middentunnel, dus we kunnen niet met zekerheid zeggen dat dit één-op-één terugkomt, maar het ligt wel voor de hand. Ook de schermen voor de neus van de bijrijder lijken in het productiemodel terug te komen. Hoewel de spionagebeelden een zwart geheel laten zien, verwachten we na de introductie een breed scala van verschillende kleuren en materialen voor het interieur van de Taycan.

Begin volgend jaar zou de EV zijn Nederlandse opwachting moeten maken. Een paar cijfers op een rij: we kunnen rekenen op een ongeveer 600 pk sterke elektrische aandrijflijn. Een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in 3,5 tellen behoort straks tot de mogelijkheden en de Taycan zou, volgens de NEDC-methode, meer dan 500 kilometer kunnen afleggen op een actielading.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (53)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.