Complete prijslijst Jaguar XE bekend
Instappen is flink duurder geworden, maar…
Net nadat we de sleutels van onze XE-testauto hebben ingeleverd, rollen alle Nederlandse prijzen naar buiten.
Met een instapprijs van € 57.380 is de gefacelifte Brit een flink klap duurder dan zijn voorganger. Die verliet namelijk al vanaf € 50.970 de showroom. Nu moeten we dit scheve beeld een beetje rechttrekken, want de prijslijst van de bijgepunte XE ziet er geheel anders uit dan voorheen. De handgeschakelde basisdiesel en instap-benzinemotor werden namelijk geschrapt. De lijst met benzinemotoren wordt nu door de 250 pk sterke 2,0-liter met automatische transmissie aangevoerd. Vergelijken we deze in een soortgelijke uitvoering met de variant op de vorige prijslijst, dan is hij nipt duurder geworden. Voorheen kostte de 2.0 250 pk als Pure namelijk € 56.010. Ook de sterke 2,0-liter benzinemotor met 300 pk kent een soortgelijke prijsstijging: € 66.670 versus € 65.570. In het meest luxueuze HSE-jasje kost de XE met deze motor tegenwoordig € 74.870. De basisprijs van de vorige XE was voor die versie met € 70.360 flink goedkoper.
Dieselen gaat tegenwoordig vanaf € 57.580 met de 2.0 viercilinder turbodiesel die 180 pk sterk is. Deze was voorheen met een handgeschakelde zesbak flink goedkoper: € 53.250. Maar vergelijken we de tegenwoordig standaard van automaat voorziene diesel met de vorige variant, dan scheelt het slechts € 70. De vierwielaangedreven diesel is zelfs goedkoper dan voorheen met een basisprijs van € 61.620 (voorheen € 62.280). Jaguar zwaait de sterkste turbodiesel met 240 pk voor de gefacelifte XE uit.
De gefacelifte XE is per direct te bestellen. Afgelopen week maakten wij voor het eerst kennis met de Jag. Die ervaring zie je hieronder!
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (22) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.