BYD presenteert Ocean-X Concept
De volgende stap op E-Platform 3.0
Het Chinese BYD presenteert de Ocean-X-Concept, de volgende stap op basis van zijn nieuwe elektrische E-platform 3.0.
Anders dan de ‘X’ in z’n naam suggereert, is de Ocean-X geen SUV. Het gaat volgens BYD om een middelgrote, sportieve sedan, al is er helaas maar één afbeelding beschikbaar. De auto is voorzien van BYD’s slimme ‘blade batteries’, die door de cellen slim te verpakken veel efficiënter met ruimte om zouden gaan dan reguliere EV-accu’s. De batterijen zijn ook nog eens geïntegreerd in het koetswerk, voor meer stijfheid.
BYD belooft een bereik van 1.000 km en stelt dat de Ocean-X in 2,9 seconden van 0 naar 100 knalt. Het merk belooft bovendien een zeer efficiënte auto en stelt dat de concept-car weinig last heeft van laadverliezen, warmte of kou. Voor een eventuele productieversie moet BYD trouwens vermoedelijk nog een nieuwe naam bedenken, want anders komt de nieuwkomer in aanvaring met de eveneens elektrische Fisker Ocean.
Het nieuwe elektrische E-platform 3.0 is uiteraard modulair. Volgens BYD is het geschikt voor elektrische auto’s ‘van klein tot groot’. Het staat ook tot beschikking van andere fabrikanten, zoals BYD eerder aankondigde. Eerder kregen we al de EA1, een compacte hatchback, voorgeschoteld op deze basis. BYD is trouwens zeker geen ver-van-het-bed-show meer, maar heeft concrete Europese plannen en werkt al aan een marktstrategie voor Nederland. Op Schiphol rijden overigens al elektrische bussen van deze Chinese autogigant rond.
PRIVATE LEASE BYD
Uitgelicht aanbod

BYD Overige ATTO 3 Design | Panoramadak | Warmtepomp | Leder (vegan) | Apple Carplay | Stoelverw. |
- 2022
- 17.181 km

BYD Overige TANG EV AWD Executive | 7-zits | Panoramadak | Leder | Memorystoelen | Stoelventilatie |
- 2022
- 24.468 km

BYD Overige TANG EV AWD Executive | 7-zitter | Panoramadak | Leder | 22 inch | Stoelventilatie |
- 2022
- 19.308 km
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Lezersreacties (9) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.