Borgward ontvouwt toekomstplannen
We hadden er stiekem een beetje op gehoopt dat Borgward - dat in 1961 van z'n stokje ging - in Genève een glimp zou tonen van een nieuw model, maar het mocht niet zo zijn. Wél krijgen we te horen hoe de Borgward-toekomst eruit komt te zien.
Christian Borgward - kleinzoon van oprichter Carl Friedrich Wilhelm Borgward - kijkt met grote nostalgie naar het merk dat zijn naam draagt. "We gaan Borgwards maken die hun naam waardig zijn. Ze zijn luxueus, innovatief en gedurfd."
Het eerste nieuwe model krijgen we in september te zien tijdens de IAA van Frankfurt. Hierop volgend worden jaarlijks twee of drie nieuwe modellen gepresenteerd. Borgward wil uiteindelijk een compleet 'premium'-modellengamma dat zich niet tot slechts één of twee modellen beperkt. Het hoofdkwartier wordt gevestigd in Stuttgart, waar zowel de R&D-, ontwerp-, engineering- als marketingafdelingen worden gehuisvest.
Borgward belooft innovatief te zijn, iets dat we terug gaan zien in de vorm van 'e-mobility'. Of dat betekent dat alle modellen volledig elektrisch worden, durven we nog niet te zeggen. Wel zegt het merk te werken aan een state-of-the-artsysteem dat binnen enkele maanden wordt gepresenteerd. Ook connectiviteit staat hoog in het vaandel. Een nieuwe Borgward moet dan ook veel voor je kunnen doen, aldus het merk. "Een Borgward is je persoonlijke assistent, je vriend, je entertainer en degene die je informatie geeft. Hij zorgt voor je, waar je ook bent."
"Door het herzien van de wijze waarop auto's geprocuceerd en geprijsd worden, kan Borgward premiumkwaliteit voor een toegankelijke prijs aanbieden", aldus de makers. Het klinkt allemaal zéér veelbelovend, maar alles staat nog in de kinderschoenen. We wachten geduldig af.