Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

AutoWeek beloont innovatie

AutoWeek beloont innovatie
AutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatieAutoWeek beloont innovatie
  • Nieuws
28 juni 2007 om 08:28
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Met de Auto 2007 Innovatieprijs wil AutoWeek, veruit het grootste autoblad van Nederland, extra aandacht geven aan de talrijke innovaties binnen de auto-industrie. De voltallige redactie van het blad heeft daartoe ruim 300 nieuwe auto's onder de loep genomen. Resultaat? Een negental prijswinnaars op evenzoveel relevante gebieden. Een speciale vakjury boog zich daarnaast over het innovatieve gehalte van de marketingcampagnes voor nieuwe auto's.

Met de Auto 2007 Innovatieprijs wil AutoWeek, veruit het grootste autoblad van Nederland, extra aandacht geven aan de talrijke innovaties binnen de auto-industrie. De voltallige redactie van het blad heeft daartoe ruim 300 nieuwe auto's onder de loep genomen. Resultaat? Een negental prijswinnaars op evenzoveel relevante gebieden. Een speciale vakjury boog zich daarnaast over het innovatieve gehalte van de marketingcampagnes voor nieuwe auto's.

Hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen: "Er komt dagelijks een stroom van autonieuws op ons af. Lang niet elke door de marketingafdeling van de autofabrikanten geroemde verandering of verbetering is even praktisch of zinvol, maar er zijn er ook die wél extra aandacht verdienen. En dát willen we met deze prijzen vooral benadrukken. Een andere reden om extra aandacht te geven aan de innovatieve kracht van de auto-industrie is dat de auto de laatste tijd voor de zoveelste keer weer in een buitengewoon negatief daglicht wordt gesteld." Autobelastingen blijken in ons land een onuitputtelijke inkomstenbron voor menige regering te zijn. Tegelijkertijd is er – aldus Broekhuijsen - sprake van een merkwaardige politieke hetze: "Onder invloed van de milieulobby lijken de automobilist en de auto-industrie net zo gecompromitteerd te worden als bijvoorbeeld rokers en de tabaksindustrie. Het begin is er al: SUV-rijders worden neergezet als zondaars. En dat terwijl de enorme maatschappelijke betekenis van de auto door vriend en vijand bevestigd wordt. Dan hoort daar ook eens een beloning bij voor díe autofabrikanten die wel degelijk investeren in zinvolle innovaties."

Op de volgende negen deelgebieden heeft de AutoWeek-redactie gezocht naar de meest innovatieve ontwikkelingen: comfort, design, ergonomie, veiligheid, milieu, functionaliteit, rijdynamiek, ruimtegebruik en value-for-money. Daarnaast beoordeelde een vijfkoppige vakjury de bijbehorende marketingcampagnes op resultaat en innovatieve kracht.

De prijswinnaars zijn achtereenvolgens:

Comfort: Mercedes-Benz C-klasse
Design: Fiat Bravo
Ergonomie: BMW X5
Veiligheid: Lexus LS
Milieu: Volkswagen Polo Bluemotion
Functionaliteit: Opel Corsa
Rijdynamiek: Ford Mondeo
Ruimtegebruik: Dacia Logan MCV
Value-for-money: Kia Cee'd

De vakjuryprijs 2007 gaat naar Volvo Cars Nederland voor de introductiecampagne van de Volvo C30.

De overall winnaar van de Auto 2007 Innovatieprijs is de Mercedes-Benz C-klasse.

De bijbehorende trofeeën werden op woensdag 27 juni tijdens een feestelijke bijeenkomst in Outdoor Inn in Maarssen uitgereikt aan de directeuren van de importeursbedrijven van de winnende merken. Meer over de uitslag valt te lezen in AutoWeek 28, die op woensdag 11 juli verschijnt.

Zoals altijd nodigt AutoWeek zijn lezers uit om te reageren, dat kan via autoweek@autoweek.nl. Diezelfde lezers komen overigens later dit jaar nog volop aan het woord bij de zevende editie van het grootste automobilistenonderzoek van Nederland: de AutoWeek TevredenheidsTrofee.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden