AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoBizz week 11
Audi heeft bevestigd om vanaf 2009 in de VW-fabriek in het Belgische Vorst een nieuwe kleine auto te gaan bouwen. De werknemers in Vorst hoorden eind vorig jaar dat VW zijn Golf-productie daar zal beëindigen. Audi heeft nog geen exacte gegevens bekend gemaakt over het nieuwe model, maar alle tekenen wijzen erop dat het de A1 zal worden, die dan waarschijnlijk op de bodemplaat
Audi A1 uit België
Audi heeft bevestigd om vanaf 2009 in de VW-fabriek in het Belgische Vorst een nieuwe kleine auto te gaan bouwen. De werknemers in Vorst hoorden eind vorig jaar dat VW zijn Golf-productie daar zal worden beëindigd. Audi heeft nog geen exacte gegevens bekend gemaakt over het nieuwe model, maar alle tekenen wijzen erop dat het de A1 zal worden, die dan waarschijnlijk op de bodemplaat van de Polo komt te staan. Audi is van plan zijn gamma uit te breiden van de huidige 22 naar 40 modellen in 2015. De jaarlijkse productie in Vorst zal rond 100.000 exemplaren omvatten. (Op de foto het ontwerp van onze landgenoot Steven van der Veen, die in 2005 met de Audi A1 concept de finale bereikte van de Michelin Challenge Design.)
Loonsverhoging
De fabrieksarbeiders bij de Roemeense Renaultdochter Dacia in Pitesti hebben door te dreigen met een staking een loonsverhoging gekregen van 20,5 procent. Hen was eerder een verhoging van 18,4 procent aangeboden. Bij Dacia-Renault werken in totaal 11.000 mensen, die gemiddeld circa 250 euro per maand verdienden. De vakbond voerde aan dat de productiviteit van de fabriek in 2006 met 180 procent was gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor. De winst bedroeg 100 miljoen euro
De lucht in
Honda Jet, het eerste commerciële vliegtuig van Honda, zal gebouwd worden in Amerika. De nieuwe fabriek komt te staan vlak bij de Piedmont Triad International Airport bij Greensboro in North Carolina, waar ook het hoofdkantoor van Honda Aircraft Company zal komen. De eerste Jets worden afgeleverd in 2010. Bij de nieuwe vestiging zullen 300 mensen gaan werken.
Groen licht
Seat mag van moeder Volkswagen AG op korte termijn maatregelen treffen om de toekomst van het merk zeker te stellen. Die maatregelen zullen onder meer bestaan uit uitbreiding van het gamma. Er ligt al een voorstel op tafel voor een nieuwe sportsedan in het B1 segment. Ook zal het distributienetwerk moeten worden uitgebreid en verbeterd. Vorige week werd de eerste steen gelegd voor Seat's nieuwe Design Centrum in het Spaanse Martorell.
Mijlpaal
Rolls-Royce Motor Cars heeft begin deze maand de 3.000ste Phantom gebouwd. De auto werd in januaro 2003 onthuld. De Rolls blijft in Engeland en is afgeleverd in de Berkeley Square showroom aan een dame uit Londen. Een discreet plaatje in het handschoenenkastje geeft aan wat de speciale status is van de Phantom.
Prestigieus
Alfa Romeo gaat nog steeds niet zoals moeder Fiat dat had gehoopt. Dat Alfa Romeo wereldwijd sterk wil uitbreiden is al langer bekend en er zijn plannen om eind 2009 de oversteek naar Amerika te maken om daar (opnieuw) te proberen een stukje marktaandeel te veroveren.
In Genève zei Antonio Baravelle, de CEO van de divisie dat het de bedoeling is om in 2008 weer uit de rode cijfers te komen en dat in 2010 de verkopen moeten zijn verdubbeld tot 300.000 auto's. Vooruitlopend op die expansie Alfa eerst zijn imago in Engeland oppoetsen.Daartoe moeten ontevreden klanten worden benaderd via call centers en moet de kwaliteit van de onderdelen en after-sales service worden verbeterd.
Audi heeft bevestigd om vanaf 2009 in de VW-fabriek in het Belgische Vorst een nieuwe kleine auto te gaan bouwen. De werknemers in Vorst hoorden eind vorig jaar dat VW zijn Golf-productie daar zal worden beëindigd. Audi heeft nog geen exacte gegevens bekend gemaakt over het nieuwe model, maar alle tekenen wijzen erop dat het de A1 zal worden, die dan waarschijnlijk op de bodemplaat van de Polo komt te staan. Audi is van plan zijn gamma uit te breiden van de huidige 22 naar 40 modellen in 2015. De jaarlijkse productie in Vorst zal rond 100.000 exemplaren omvatten. (Op de foto het ontwerp van onze landgenoot Steven van der Veen, die in 2005 met de Audi A1 concept de finale bereikte van de Michelin Challenge Design.)
Loonsverhoging
De fabrieksarbeiders bij de Roemeense Renaultdochter Dacia in Pitesti hebben door te dreigen met een staking een loonsverhoging gekregen van 20,5 procent. Hen was eerder een verhoging van 18,4 procent aangeboden. Bij Dacia-Renault werken in totaal 11.000 mensen, die gemiddeld circa 250 euro per maand verdienden. De vakbond voerde aan dat de productiviteit van de fabriek in 2006 met 180 procent was gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor. De winst bedroeg 100 miljoen euro
De lucht in
Honda Jet, het eerste commerciële vliegtuig van Honda, zal gebouwd worden in Amerika. De nieuwe fabriek komt te staan vlak bij de Piedmont Triad International Airport bij Greensboro in North Carolina, waar ook het hoofdkantoor van Honda Aircraft Company zal komen. De eerste Jets worden afgeleverd in 2010. Bij de nieuwe vestiging zullen 300 mensen gaan werken.
Groen licht
Seat mag van moeder Volkswagen AG op korte termijn maatregelen treffen om de toekomst van het merk zeker te stellen. Die maatregelen zullen onder meer bestaan uit uitbreiding van het gamma. Er ligt al een voorstel op tafel voor een nieuwe sportsedan in het B1 segment. Ook zal het distributienetwerk moeten worden uitgebreid en verbeterd. Vorige week werd de eerste steen gelegd voor Seat's nieuwe Design Centrum in het Spaanse Martorell.
Mijlpaal
Rolls-Royce Motor Cars heeft begin deze maand de 3.000ste Phantom gebouwd. De auto werd in januaro 2003 onthuld. De Rolls blijft in Engeland en is afgeleverd in de Berkeley Square showroom aan een dame uit Londen. Een discreet plaatje in het handschoenenkastje geeft aan wat de speciale status is van de Phantom.
Prestigieus
Alfa Romeo gaat nog steeds niet zoals moeder Fiat dat had gehoopt. Dat Alfa Romeo wereldwijd sterk wil uitbreiden is al langer bekend en er zijn plannen om eind 2009 de oversteek naar Amerika te maken om daar (opnieuw) te proberen een stukje marktaandeel te veroveren.
In Genève zei Antonio Baravelle, de CEO van de divisie dat het de bedoeling is om in 2008 weer uit de rode cijfers te komen en dat in 2010 de verkopen moeten zijn verdubbeld tot 300.000 auto's. Vooruitlopend op die expansie Alfa eerst zijn imago in Engeland oppoetsen.Daartoe moeten ontevreden klanten worden benaderd via call centers en moet de kwaliteit van de onderdelen en after-sales service worden verbeterd.
Plaats een reactie