Renault Mégane RS Trophy

Renault Mégane RS Trophy
Renault komt met een Trophy-versie van de Mégane RS. De Mégane Renaultsport 225 'Trophy', zoals de auto offcieel heet, moet een nieuwe raceklasse onder de aandacht brengen.

Renault komt met een Trophy-versie van de Mégane RS. De Mégane Renaultsport 225 'Trophy', zoals de auto offcieel heet, moet een nieuwe raceklasse onder de aandacht brengen.

De Renault Mégane RS Trophy is geïnspireerd op de raceauto uit de Mégane Trophy, die dit jaar voor het eerst van start zal gaan. Renault zal een 'paar honderd' exemplaren van de RS Trophy bouwen.

Renault belooft dat de nieuwe snelle Mégane meer op zijn bestuurder gericht zal zijn. Zo is het chassis extra sportief afgesteld en is ook de demping aangepast op de sportieve aspiraties van de Trophy. Het 'Cup Chassis' zoals Renault de nieuwe afstemming noemt, zorgt er onder meer voor dat de carrosserie minder beweegt bij het accelereren en minder duikt bij het remmen. Ook zou het onderstuur door de nieuwe afstelling zijn gereduceerd.

Boven de 60 km/u kan bij de Trophy de ESP worden uitgeschakeld. Wanneer de auto echter teveel van zijn lijn afwijkt, grijpt het systeem automatisch weer in. Het remsysteem is beter geventileerd en het pedaal geeft door een grotere remcilinder meer gevoel en heeft een kortere slag. Ook zou de besturing door een gewijzigde afstelling wat gevoeliger zijn. Aan de 2,0-liter turbomotor van de RS is niets veranderd.

De Mégane Renaultsport 225 staat op 12 spaaks 18 inch wielen die 1,5 kg per stuk lichter zijn dan op de normale RS. De Mégane RS Trophy is te herkennen aan de nieuwe sportstoelen, en blauwe gordels en stiksels in het interieur. In de middenconsole zijn daarnaast glasvezelaccenten aangebracht.

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.