Volvo XC70 2.5 T AWD (2002)

autoreview

Volvo XC70 2.5 T AWD (2002)

Signalement

UitvoeringXC70 2.5 T AWD
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat een beest

  • 110.000 km

Na in Nl 9 jaar veel plezier te hebben beleefd aan onze volvo v40 op gas werd het noodlot beproefd toen mijn vriendin die v40 dusdanig nieuw modeleerde aan de achterzijde(ook wel totall loss genoemd) dat we omkeken naar een grotere volvo. Want dat merk heeft ons in zeer positieve zin verrast. Daarom uitgekeken naar een V70 die we vonden in duitsland en de 200 pk sterke versie werd in Nl getuned en naar 235 pk gebracht.
Naast de V70 reed ik een (eveneens getunede)saab 9-3 cabrio met 225 pk en was de koning te rijk met twee zulke fijne auto's.
Nu alweer 6 maanden woonachtig in de VS en in bezit van (wederom) een saab 9-3 cabrio maar dan nieuwer en de 210 pk variant. en een Volvo xc 70 die hier alleen in de 210 pk variant te koop is.
Gekozen voor de xc en niet de V omdat er hier duidelijk meer natuur is en ook de sneeuw hier heftig kan zijn in combinatie met de vele heuvels in Washington DC. Die AWD heeft zijn nut hier dan ook al meer dan bewezen. Waar ik met de saab niet meer de weg op kon reed die beul van een xc 70 met gemak (op winterstand) de hellingen op. De combi automaat met die 210 pk is heerlijk. En ik moet zeggen dat ik er in Nl absoluut niet aan de automaat wilde. Hier ben ik er aan verslaafd. Ik heb voor de saab stad en land afgereden om een handgeschakelde bak te vinden (vond dus een zesbak) maar moet zeggen dat die automaat heerlijk is. Ik weet dat de huidige automaten nog veel soepeler zijn dus dat kan alleen nog maar beter. Toch is de saab snelleren heb ik het gevoel meer controle te hebben dan met de automaat bij snelle inhaalmanouvres. Nou rijden die amerikanen allemaal erg rustig en beheerst maar met mijn europese rijstijl (you've got a european foot" werd me al gezegd....) kan die automaat best!
Speciaal gezocht naar een XC 70 met een opklapbare derde bank(third row seat) en die werd gevonden voor nog geen 10000 dollar. dus wij in onze nopjes.
Het interieur is chique met veel leer en de bekende heerlijke stoelen.. Wat een feest!
We hopen hier de komende drie en half jaar nog veel pezier in te beleven.

nog steeds fijne kilometers

  • 88.000 km

Bij aankoop van de Volvo meteen geanticipeerd en een zogenaamde "bumper to bumper warranty"afgesproken a raison van $ 3700,- wel veel op een aankoopbedrag van $ 10.000 maar kan gezien bovenstaande reacties wel uit. Inmiddels vorige week na een rit van 2000 km naar Georgia, via North and south Carolina bij de eerste beurt (88.000 mijl a $ 380,-) twee stabilisatorstangen moeten vervangen en een lekkende hydraulische leiding bij het linkervoorwiel. Allen onder garantie verholpen. dus dat geld kan wel uit. De warranty dekt alles behalve de zgn, wear and tear delen, zoals uitlaat, banden, etc.
Nog steeds fluitend in mijn auto met groot glazen schuifdak, wat een genot, altijd voor kiezen!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.