Volvo V70 T4 Limited Edition (2011)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 T4 Limited Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst62.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e verslag na 14 maanden

  • 62.000 km

Na 21 jaar auto´s met dieselmotoren gereden te hebben nu een auto met een benzinemotor. De Volvo S80 beviel goed. Maar na een bijna total-loss van de S80 moest ik een op zoek naar een andere auto. Naar de BMW-dealer voor een 523 uit 2010. Daar viel ons oog op de V70 die die ochtend net was ingeruild. De vorige eigenaar was er zeer zorgvuldig mee omgegaan. Dat bleek uit de gehele staat van de auto. Uiteindelijk dus die V70 gekocht (de 523 was een importauto die al duidelijk een leven achter de rug had).

Het is even wennen aan een benzinemotor. Met name de trekkracht van een diesel is erg fijn en die mis ik nu af en toe. Echter de kilometers die ik maak als particulier rijder rechtvaardigen financieel gezien niet meer dat ik in een diesel rij. Met name de hoge MRB is hieraan debet.

Het comfort van de V70 is groot. Stil en soepel geveerd. Alleen op hogere snelheden (meer dan 160 km/u) vind ik hem te vaag sturen. Alleen een ´probleem´ op de vakantiereizen.

Zoals vaker in een review van een V70 is beschreven is de automaat te traag werkend bij het wegrijden. Met name bij de vele rotondes is dat soms ergerlijk, omdat het leidt tot net iets te laat de rotonde oprijden. Ook is al wel vaker besproken dat het navigatiesysteem niet geweldig is. Op de laatste vakantiereis heb ik bewust gekozen om het navsys niet te gebruiken en te vertrouwen om mijn eigen aloude voorbereiding. Alleen op het laatste stukje heb ik hem wel gebruikt en toen werden we gelijk een dorp ingestuurd, waarbij ik mij afvroeg ´hmm..waarom dat?´. Was ook volstrekte onzin. Het systeem bracht ons, weliswaar met een omweg, wel exact bij het adres waar we moesten zijn.

Grappig vind ik wel dat ik na een jaar of wat erachter kom hoe bepaalde dingen werken, zoals de spraakbesturing en de automatische achterklep (de knop langer ingedrukt houden). Het lukt me nog steeds niet om mijn telefoon te koppelen. Iedere keer is er contact met het systeem van de auto, maar zodra ik wil bellen breekt-ie af. Eea zal aan mij liggen....ik lees de instructieboekjes niet.

Verbruik is netjes: 1:12,5 tot 1:13

Auto wordt op de snelweg gebruikt en op de 80-km wegen. In het dorp zelf gebruiken we onze 2e auto.

1 onderhoudsbeurt gehad bij de Volvo dealer. Niets bijzonders gevonden en prijs was redelijk (375 euro).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.