Volvo V70 2.5T (2008)

autoreview

Volvo V70 2.5T (2008)
Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)Volvo V70 2.5T (2008)

Signalement

UitvoeringV70 2.5T
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst164.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo V70 (eh Ford Mondeo)

  • 164.000 km

Diesel Volvo eruit, benzine erin. Het nieuwere V70 model, een totaal Chinees produkt, oftewel een Ford Mondeo met een Volvo badge erop.
Februari 2020 de auto aangeschaft van een derde eigenaar. Weinig km's zag er goed uit voor zijn jaren.
Twee weken later: Lock down, thuis werken, de wagen bleef staan waar ie stond tot de zomer.
Enfin alle tijd om hem op te poetsen en te inspecteren. Naar de garage voor APK en een beurt. Distributieriem vervangen uit voorzorg, was nodig. Weinig mis. Alleen een oud setje banden, een mixje. Van een bandenman een aanbieding voor Michelin Cross climate all seasons gekregen. Die eronder. Uitlijning was hard nodig, achter stond het redelijk verkeerd.
Nieuwe accu kwam met de winter, het display toonde allerlei nonsens problemen, maar dat bleek aan de accu te liggen.
Regenweer: flinke lekkage via linker voorportier naar de vloer. Voorruitenman komt erbij en vindt een lange breuk in de ruit onder de ruitenwissers, nauwelijks te zien. De ruit lag er losjes in als gevolg. Na vervanging de boel losgehaald en leeggeschept. Isolatie droogt niet in een dag, daar was een kacheltje voor nodig.
Nu rij ik wekelijks, maar veel minder dan voorheen, 8K gereden sinds 17 maanden.

Wat goed is:
- Lekkere zit, lederen stoelen.
- Ruimte alom in het interieur.
- Vering ok, eerder zacht dan stevig.
- Uitzicht rondom goed.
- Motor kan leuk meekomen, maar de 6 versn. automaat moet je wakker trappen. Doorgaans stille motor.
- Lak ziet er nog aardig uit.
- Weggedrag is niet slecht, voorspelbaar.

Wat minder is:
- Xenon lampen niet te stellen, staan te laag. Dimlicht reikt niet ver op een donkere weg. Extreem dure lampen.
- Radio aan/uit knop gebroken, palletje binnenin. Niet te vervangen, wat voor een Volvo is dit? Merkloze audio uit China. Ford's zegen rust erop.
- Dashboard is niet te lezen met zonnebril op. Menu voor de boordcomputer heeft geen geheugen, je blijft het maar opnieuw instellen.
- Erg duur om trekhaak en elektra aan te brengen, er moet software bij komen wat het lang en duur werk maakt.
- Rammeltjes in de deuren, vocht in een achterlamphuis, de parkeersensors zijn laat en lui van aard.
- Benzine verbruik 1 op 10 (meest snelweg rijdend). Als je wilt opschieten is 1 op 8 het resultaat.
- Air conditioning vraagt werk. Zelfs zonder lekkage (gecheckt) is de koude werking snel verdwenen.

Onze vorige Volvo XC-70 van 2006 was een solide reus vergeleken bij deze V70, die meer op een Frans produkt lijkt en niet solide aanvoelt. De carrosserie voelt en klinkt als blik. Dat was heel anders bij de oude XC-70.
De bijkomende kosten die hierboven zijn geschetst zijn behoorlijk.

Conclusie: Dit is onze laatste Volvo want ze worden er niet beter op. De concurrentie heeft dezelfde standaard tegenwoordig. Met deze Volvo is de merken-trouw wel weggeebd.


3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens