Volvo V70 D5 Momentum (2007)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 D5 Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf340.000 km
KM-stand laatst360.000 km
Lezerswaardering: 13%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van benzine naar diesel

  • 347.300 km

Eind december mijn benzine Volvo S 80 uit 2005 ingeruild voor een Volvo V 70 D5 uit 2007(nieuw type). Reden van deze overstap is het aantal gereden kilometers met de S80(25000 per jaar) en het feit dat voor ons nu een station toch wel ideaal is. De teller bij aanschaf stond op 340000 en inmiddels zitten de eerste 7000 er alweer op. Best wel veel kilometers had deze Volvo al op z'n teller maar dit soort motoren moeten dat aankunnen.
Het gemiddelde brandstofverbruik valt zeker niet tegen : 1 op 14,5/15. De kwaliteit en zitcomfort is toch weer een stuk beter dan de S 80.

Distributiewissel over 2 maanden incl grote beurt ! Maar er zal ook even gekeken moeten worden naar de draagarmrubbers en naar de schokbrekers. Ik denk zelf aan vervanging eind van dit jaar of begin volgend jaar.

Helaas schade aan de rechterkant. Nam de bocht op een schoolplein iets te krap en raakte een uitstekend object. Het bedrag viel gelukkig nog wel mee maar toch 350 euro lichter geworden.

Afkoppelbare trekhaak bevestigd en deze was waarschijnlijk door weinig gebruik van de vorige eigenaar(s) nogal roestig. Alles schoongemaakt en het lukte dan uiteindelijk. Deze Volvo was een import uit Belgie dus de trekhaak was ook van een merk bij mij niet bekend. Maar ja internet bood zoals zo vaak de oplossing.

Distributiewissel

  • 348.000 km

Distributieriem en waterpomp laten vervangen. De kosten vielen mij mee zo'n 300 euro. Direct ook de draagarmrubbers voor laten controleren. Was niks mee aan de hand. De auto moest wel uitgelijn worden. Pas over 13000 km de grote beurt dus we kunnen even vooruit.

20000 km verder

  • 360.000 km

Sinds vorig jaar december(aanschaf) zitten er nu de eerste 20000 km erop. Auto bevalt nog steeds uitstekend, geen verdere kosten of reparaties alleen in overleg met de monteur die mijn Volvo in onderhoud heeft het subframe aangepakt. Er was door hem roestvorming geconstateerd, een euvel dat meer Volvo V 70 's overkomt. Dus direct maar aanpakken ! Het is nog steeds een genot om de vijf cilinder te horen. Op de snel weg af en toe op z'n staart trappen. Super...……….

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.