Volvo V70 2.5T Momentum (2008)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.5T Momentum
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst110.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke reisauto

  • 30.000 km

Na het debacle Renault Espace, nu gekozen voor Zweedse degelijkheid. En inderdaad. Een wereld van verschil!

Opmerkingen die gemaakt kunnen worden:
Een paar weken na aanschaf kraakte de achterklep. Is door de Volvo-dealer verholpen. Scheen een bekend euvel te zijn.
Enige kritische noot is de automaat. Bij kruissnelheden perfect, maar als er snel reactie gevraagd moet worden, is deze erg traag. Ook kiest de automaat af en toe erg lage toerentallen (1.300 - 1.400) die de motor niet echt lekker vindt.

Verder ben ik super tevreden over deze auto. Rijdt heel relaxed. Is stil en ligt als een blok op de weg. Zeker bij hogere snelheden.

Nog steeds zeer tevreden

  • 70.000 km

Ik rij de Volvo nu al bijna 3 jaar. Nog geen dag spijt. Heerlijke reisauto. Nooit problemen of storingen. Het systeem geeft zelf aan wanneer de auto toe is aan een beurt; nooit zelf aanleiding gehad om tussentijds naar de garage te gaan voor onderhoud. Af en toe het lampje van het dimlicht vervangen en gaan maar weer. Bij de laatste servicebeurt zijn de remblokken voor vervangen.

Eigenlijk niets nieuws te melden. We rijden met veel plezier gewoon verder.

Prima auto. Niets mis mee.

  • 95.000 km

Tja, het klinkt een beetje saai, maar deze auto is gewoon erg goed. Niets aan de hand bij 95.000 kilometer. De computer geeft aan dat de auto een servicebeurt nodig heeft. Er moest wel enkele weken voor de beurt 1 litertje olie bij.
Verder gewoon weer rijden. Het is een lease auto, maar ik heb het 48 maanden contract weer met 1 jaartje verlengt. Prima auto. Niets mis mee.

De laatste kilometers

  • 110.000 km

Helaas. De laatste weken voor de Volvo V70. Het leasecontract was al enkele keren verlengd, maar eind november gaat ie er nu toch uit.
Wat een fantastische auto was dit. Nooit problemen gehad. Conform het onderhoudsschema beurtjes gekregen bij Dealer Ton van Kuyk. Dat gaf ie zelf aan op de boardcomputer, anders had ik gewoon door blijven rijden. Ik zal met veel plezier terugkijken op deze auto. Het enige nadeel vond ik de trage automaat.
Echter niet opnieuw een Volvo V70 besteld. De 'oude' 5-cylinder 2.5 turbo is niet meer leverbaar. De V70's die ik heb gereden hebben nu allemaal 4-cylinder turbomotoren van Ford. Wat een hitsige naaimachientjes. Heel wat anders (minder) dan die trouwe robuuste 5-cylinder. Daarnaast gaat ook de bijtelling fors meespelen, dus het wordt een auto met een lagere fiscale bijtelling en een lagere aanschafwaarde: een BMW 320i Efficient Dynamics. De testrit was lovend! We gaan het meemaken! Wordt vervolgt!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.