Volvo V70 2.4D Momentum (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4D Momentum |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 16.000 km |
KM-stand laatst | 16.000 km |
Volvo V70 2.4D Momentum
- 16.000 km
Deze auto aangeschaft in april 2010. Door de garage is de auto geïmporteerd uit Duitsland.
Vorige auto was ook een V70 2.4 uit 2004 en had bij inruil 180000 km gereden.
Mijn nieuwe V70 is redelijk compleet, zoals leer, stoelverwarming, elektrische achterklep, navigatie, bluetooth telefoon en ipod/usb aansluiting. Om het geheel een sportief uiterlijk te geven heb ik er gelijk een achter spoiler op laten zetten. Mijn vorige V70 was Rica gechipt tot 199pk en was zeer zuining. Deze auto heeft standaard 163pk, dus eigenlijk ruim voldoende. Rica heeft echter ook de e-power module ontworpen wat tot lagere brandstof gebruik zou moeten leiden. Mijn garage voert deze tuning ook uit en gezien mijn positieve ervaring met de vorige auto heb ik het bij deze ook laten doen (met behoud van fabrieksgarantie!). Volgens de specificaties heeft de auto nu 205pk/405Nm. Het brandstof gebruik ligt nu tussen de 1:14 tot 1:15. Dit is overigens slechter dan mijn vorige V70, maar ja deze auto is ook een stuk zwaarder. Met de caravan (1300kg) er achter gaat het echt hard met het verbruik (1:8 tot 1:9).
Bij 24000km plotseling een probleem, geen vermogen meer. Optrekken gaat nauwelijks en op de snelweg haal ik amper 100km. En dit 3 dagen voordat we op vakantie zouden gaan met de caravan. De garage leest de computer uit en wat blijkt een van de twee sensoren bij de uitlaat is defect. Hierdoor krijgt de computer verkeerde informatie en gaat over in zogenaamde noodloop. Gelukkig stond er nog een andere V70 zodat de sensor, onder garantie, nog even kon worden gewisseld voor de vakantie. Tijdens de vakantie ging alles verder goed. De auto is een prima caravan trekker en rijdt moeiteloos 100km op de Franse snelwegen (ook heuvel op !)
Op mijn vorige V70 had ik winterbanden en dat beviel mij goed. Helaas passen deze niet op het nieuwe model, dus heb ik ze maar verkocht. Vervolgens een ander tweedehands setje op de kop getikt en deze eind november 2010 eronder gezet.
April 2011 rond 50000km, weer hetzelfde probleem als eerder, geen vermogen. Nu heeft de garage de andere sensor, weer onder garantie, vervangen. Tot op heden geen problemen meer gehad.
Vroeger heb ik ooit een auto gehad met een schuifdak en dat heb ik eigenlijk altijd gemist in mijn latere auto’s. Aangezien ik van plan ben om nog langere tijd met deze auto door te rijden heb ik de knoop doorgehakt en heb er een Webasto Hollandia 700 in laten bouwen. Een zonne schuif/kanteldak volledig elektrisch. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Wat een genot was dat tijdens de vakantie in Frankrijk.
Wat betreft het rijden met de V70, daar is al voldoende overgeschreven en weinig aan toe te voegen. De auto is rustig en in deze uitvoering zeer vlot en krachtig en toch redelijk zuinig. Positief is dat de draaicirkel t.o.v. het vorige model aanmerkelijk kleiner is. Navigatie werkt altijd, maar is t.o.v. losse navigatie apparatuur wel sterk verouderd. Het is niet meer van deze tijd dat je soms dvd’s moet wisselen. Ruimte is er in overvloed en de zitpositie voor is uitstekend, hoewel ik de stoelen van mijn vorige V70 toch iets prettiger vond zitten. Achterin is de beenruimte net voldoende, maar als je de voorstoel in achterste positie zet blijft er weinig beenruimte over. De boordcomputer geeft voldoende informatie, maar de boordcomputer van een Volkswagen geeft veel meer informatie, zoals het verbruik en gemiddelde snelheid per rit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren