Volvo V70 2.4D Limited Edition (2009)

autoreview

Volvo V70 2.4D Limited Edition (2009)

Signalement

UitvoeringV70 2.4D Limited Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf220.918 km
KM-stand laatst224.664 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf en eerste indruk

  • 220.918 km

Van een Seat Ibiza eco diesel naar een Volvo V70 2.4D. Dat is wel echt anders. Na 5 jaar in een zuinige en betrouwbare, maar verder toch ook een wat emotie-loze Seat te hebben gereden, werd het tijd voor wat anders. Deze keer de emotie wat meer laten meespelen en gekozen voor een auto die ik gewoon ontzettend mooi vind. Een Volvo V70 met een 2.4 diesel motor en automaat. Uit 2009 met 220000 kilometers op de teller. Het is een limited edition, wat volgens mij betekent dat er lederen bekleding met stoelverwarming en dakrails op zitten. Verder een sportpakket met 18inch velgen en een flinke achterspoiler. Mooi. Als je alleen naar de cijfers kijkt zou je kunnen stellen dat de Volvo eigenlijk de Seat keer 2 is; de motor is 2x zo groot, 2x zoveel vermogen en koppel en 2x de ruimte. Maar ook 2x het brandstofverbruik, belasting en verzekering. Hopelijk uiteindelijk 2x het plezier!

Ik heb de auto pas vandaag opgehaald, dus ik houd het nu even bij de eerste indruk na een dagje toeren. Let dus niet op de sterren die er nu bij staan voor verbruik, betrouwbaarheid, kosten etc...

In het begin had ik, door de overstap van een kleinere auto, het gevoel in een joekel van een auto te rijden. Op de snelweg een lekker gevoel, in de woonwijk wat minder. Maar al snel went het formaat en kun je overal goed uit de voeten. Ook dankzij de parkeer-piepjes. De stoelen zitten heerlijk met goede verstelmogelijkheden, maar de zijdelingse steun is niet overbemeten. Bij te vlot door een bocht of over een rotonde sturen schuif ik wat heen en weer over het leder. Ik ben benieuwd wat het verbruik laat zien. Het zal in ieder geval wat anders zijn dan de 1 op minimaal 20 die de Seat zonder enige moeite liet zien. De automaat zorgt voor een relaxte manier van rijden. En dan het geluid van de 5 cilinder; lekker!

Ik hoop de komende jaren op veel maar vooral veilige kilometers en zal hier de ervaring bijhouden. Ik heb zelf veel gehad aan de verschillende reviews op AW. Vandaar dat ik er zelf ook één zal bijhouden Als iemand nog vragen heeft of speciale aandachtspunten waar hij of zij graag meer over wil lezen, dan laat maar weten.

De eerste maanden en kilometers

  • 224.664 km

De eerste twee maanden en de eerste kilometers zitter erop. En wat een leuke maanden waren dat zeg. Elke keer met veel plezier in de auto stappen en regelmatig met een omweg naar het werk of in de middag weer naar huis om wat extra te kunnen sturen. De versnelling en het geluid werken verslavend.

Wat valt op dit moment op;

Wel snel, niet sportief. Op de rechte stukken is de auto behoorlijk snel. Ik heb steeds het gevoel veel vermogen over te hebben. Maar in scherpe bochten en op rotondes is het echt wennen aan het gewicht en dus de snelheid aanpassen. Mijn mening; om langere afstanden te rijden is dit een hele fijne auto, maar om lekker sportief te gaan scheuren kun je beter op zoek naar een andere auto.

Ik vind het comfort goed. Slecht wegdek en drempels vormen geen probleem. Het geluid van buiten blijft prettig buiten. En aan de stoelen ben ik inmiddels helemaal gewend. De bagageruimte vind ik prima. En dan niet zozeer de inhoud als wel de vorm waardoor alles er makkelijk in past.

Navigatie werkt wel, maar niet zo prettig als de tomtom op mijn telefoon. En het is toch gek dat een app van een paar tientjes beter bevalt dan een ingebouwd navigatiesysteem wat voor de eerste eigenaar een flinke investering is geweest. Dat valt me echt tegen van Volvo. Over de radio las ik vooraf wisselende verhalen maar het is echt de beste radio die ík ooit in een auto heb gehad. De buurt kijkt me boos aan als ik vergeet de radio zachter te zetten als ik de straat in kom rijden :)

Het verbruik is de eerste maand op 1:14,4 uitgekomen. Ik ben wel wat enthousiast geweest met het uitproberen van de auto en heb nu nog weinig moeite gedaan om zuinig te rijden. Dat kan dus nog wel wat beter denk ik.

Wordt vervolgd...

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.