Volvo V70 2.4D Kinetic (2008)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.4D Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst89.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

PECH!

  • 88.900 km

Helaas tijd voor een trieste review.

Het begon zo mooi: na gelukkige jaren en veel comfortabele kilometers in mijn leaseauto, een V50 uit 2004, was het in 2008 tijd voor iets nieuws. Het werd een gloedje nieuwe V70.

Een heerlijke, saaie auto. Precies zoals ik wilde. Veel ruimte voor de kinderen (handig die geïntegreerde kinderzitjes!). Door weer en wind bracht hij me waar ik heen wilde. Zo hoort dat bij een auto.

Goed, er was een paar maanden geleden dat ene steentje tegen de voorruit. Maar daar kon ik mijn Volvo natuurlijk niet de schuld van geven. Dat was de schuld van die enorme kraters in de A12. Nee, ik kan gerust zeggen dat ik gelukkig was.

Tot deze week. Op de plek waar na een lange dag werken altijd mijn V70 stond uit te rusten staat nu opeens een niet nader te duiden vehikel van Koreaanse afkomst. Meegekregen van die aardige meneer van de sleepdienst...

Bij 88.900km brak plots de distributieriem/multiriem (ach kom, wat maakt het uit?). De hele motor aan gort. In de bloei van zijn leven gaf mijn V70 de geest. Weg comfort, weg prestaties en vooral: weg betrouwbaarheid.

Tot overmaat van ramp bleek de plaatselijke Volvo dealer niet in staat of bereid om vervangend vervoer aan te bieden: weg service.

Hopelijk slaagt de open hart operatie van mijn V70 en worden we spoedig herenigd. En toch, toch zal het nooit meer hetzelfde zijn. De auto waar ik altijd van op aan kon heeft me in de steek gelaten.

Volgende keer toch maar een 5-serie met een A-label?

VROEMMM!

  • 89.000 km

Hij rijdt weer!

Dus is het tijd voor een korte update. Het bleek inderdaad om de distributieriem te gaan. Hij had onherstelbare schade aan de motor toegebracht. Deze is daarom vervangen. Het viel allemaal netjes onder de garantie, maar dat zijn zaken waar ik me als leaserijder sowieso niet druk over hoef te maken. Het herstel duurde in totaal iets langer dan een week, omdat de nieuwe motor nog besteld moest worden.

Het monsterlijke Koreaanse autootje van het sleepbedrijf werd na drie dagen door de Volvo dealer vervangen door een heerlijke S60 D5 geartronic. Een absolute aanrader voor sportieve zakelijke rijders zonder kinderen. Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe model!

De V70 rijdt weer als een zonnetje. Het enige minpuntje is dat de 90.000km beurt niet gelijk meegenomen is, dus over twee weken mag íe weer een dagje naar de garage.

Enne... over die Duitser: het was maar een cynische vraag.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.