Volvo V70 2.4D Kinetic (2008)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.4D Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst4.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4.000 km

Ik was al ruim een jaar bezig met de voorbereiding van mijn nieuwe auto.
Als autoliefhebber/gek wilde ik wel weer iets mooiers. Mijn gechipte Peugeot was een heerlijke wagen, 163 pk en 380 Nm met automaat. als een van de eerste had ik een 4 bak AUT., en dat was echt een stuk minder, langere versnellingen en geen sporty gevoel. Wat mij aansprak van de SW was de sportieve uitstraling naast een enorme hoeveelheid aan gadgets! Maar wat neem je nu na zo\'n aangeklede auto?

Geen Volvo!

Tot een collega aankwam met de brochure van het business pakket t.w.v. 995,- euro.
Leer, navigatie en PDC achter op de kinetic V70. Optie\'s waarvoor je anders vele 1000 den euro\'s zou moeten neertellen. Ik keek naar Passat, Mondeo, S-Max, Passat CC (niet echt maar wel heerlijk mooi), Citroen C5 SW, Santa Fee, kortom een auto uit het D segment.

Maar een E-klasse auto met business pakket korting. Maar ook tot en met 27 december 2008 korting op de 5 cylinder (2.4D) ipv de 2.0D. Dat scheelde ook nog eens rond de 1700 euro inclusief de BTW. Nu of nooit dacht ik!

Ik heb de auto nu bijna 3 weken. Ik was verrukt over het geluid van de motor. Alleen de prestaties zijn gedempt t.o.v. de D5 (185PK). Het voordeel is dat beide motoren gechipt de zelfde resultaten leveren. Daarom geen D5 voor mij.
Bij het accelereren merk(te) ik een versnelling maar ook een vertraging die niet nodig was. Na een week zat ik al bij Fasttech in Neede voor een aanpassing van het motormanagement. Mijn 2.4 D5 voelt nu aan als een 3.0 V6 diesel. Heerlijk...
Optrekken in 1 en 2 met de nodige voorzichtigheid want je trekt alles kapot. Vanaf de derde versnelling kan je ongestoord versnellen en hij blijft gaan. Een echte aanrader!!!

Wat mij niet bevalt aan de auto is de bluetooth carkit uit de Premium audio upgrade. Mijn HTC Toutch Pro wordt er continu uitgegooid. Zowel Volvo als HTC hebben geen upgrade voor handen en ik zal geduld moeten hebben.

Verder hoor ik een \"geluid in de stuurinrichting\" als ik naar rechts stuur vanaf stilstand. Nog niks mee gedaan. Bij de eerst volgende beurt ga ik dit melden.

Mijn tevredenheid over de auto is groots. Hij is nu zéér snel, stil en zeer comfortabel. Ik moet er nog even bij zeggen dat Fasttech ook de begrenzers heeft verwijderd die op snelheid stonden afgesteld. Heerlijk.


Mijn automaat mis ik niet, dit mede door de heerlijke koppeling en soepele 6 bak die (nu) altijd ruim voldoende vermogen heeft. Zelf in de 6 is de versnelling goed te noemen.

Ik heb gekozen voor de 2.4D Kinetic 6 bak met Oyster Grey, estateline, audioline, familyline, electrische achterklep (jaja.. neem hem nu maar want je krijgt er geen spijt van gadget!!), sunscreens, regensensor, atla-velgen 16 inch (groter = mooier! maar minimaal 50 euro p.mnd afgezet worden door de leasemij ivm bandenprijzen), extra 12V outlet in kofferbak, trekhaak, privacyglass rondom, brillenkokers..

De wegligging is een stuk beter dan de V70II. Die had een onderstuur op een snel genomen rotonde. Hier heb ik nu geen last van. Prima wegligging voor een family car die sportief gereden kan worden.

PROBLEMEN

  • 4.000 km

HTC touch pro is NIET compatible met Volvo!!
Volgens de dealer wel, maar in de praktijk lopen nieuwe auto\'s wat achter. Geduld...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.