Volvo V70 2.4D Kinetic (2007)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.4D Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik rijd sinds februari van dit jaar, in een V70 2.4D. Het betreft hier een tijdelijke leaseauto en inmiddels heb ik zo\'n 25.000km op de klok gezet. Ik kreeg de auto met 9.000km op de teller en het eerste wat opviel was een irritant gekraak achterin. Als eerste het piepschuim vulstuk in de reservewielbak steviger vastgezet, maar dit bleek niet de oorzaak. Toch maar bij de dealer langs (Broekhuis Hoogeveen) waar men me zeer nors te woord stond en beweerde dat het waarschijnlijk uit de wielophanging kwam en ik een afspraak moets maken om een en ander te laten uitzoeken. Aangezien ik de auto op koprte termijn niet kon missen, heb ik voorlopi een afsraak gemaakt. Weer thuis gekomen heb ik mijn dochter in de kofferbak gezet en heb een klein stukje gereden. Wat bleek, het geluid kwam van de sluiting van de achterklep. Hier valt de kunsstof kap van het sluitmechanisme, tussen 2 rubber blokjes. Beetje siliconenspray en de kraak was weg.
Verder geen klachten over de auto. Comfortabel, ruim genoeg, ook achterin (dankzij mijn lengte van 1.75m) een een geweldige bagageruimte. Het is geen racewagen, maar op hoge snelheden (200km/u) op de Duitse Autobahn zeer stabiel. Dit gold trouwens ook voor mijn vorige auto een V50 2.0D. Het enige dat me erg tegenvalt aan de auto zijn de voorstoelen. Op langere ritten krijg ik een doods gevoel in m\'n billen. Iets wat ik in de V50 absoluut niet had. Voor mijn postuur zijn de stoelen waarschijnlijk wat te breed en te plat en heb ik, om het gebrek aan zijdelingse steun te compenseren, een wat geforceerd houding. Deze stoelen hebben me dus doen besluiten om, als definitieve auto, toch maar niet de geplande XC70 te bestellen. Deze stond heel hoog op ons verlanglijstje, maar een goede zit is, met 50.000km per jaar, wel heel belangrijk.
Ik zal toch nog een week of 3 met veel plezier in deze auto rondsturen, maar kijk verlangend uit naar m\'n nieuwe BMW 325D touring, met sportstoelen.

PROBLEMEN

Kraak bij de achterklep.
Slecht reageren van afstandbediening sloten.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens