Volvo V70 2.0D Limited Edition (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.0D Limited Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 142.000 km |
KM-stand laatst | 365.000 km |
Afscheid - met twijfel. Wordt vervolgd.
- 340.000 km
Datum 28aug2019 - 364dkm
Auto rijdt nog prima; een scheurmonster, geen olieverbruik.
Er zitten een paar opgedroogde blaadjes in het systeem, die maken lawaai.
2 autohandelaren bezocht en geven nog 3500-4000 euro voor de auto, en die zou naar het oostblok gaan.
Of de volgende een xc70 d4, fwd wordt is de vraag.
Datum 25 aug2018 - 340dkm
Deze V70 heb als leaseauto mogen rijden, eerste ritten in juni 2009; wat onwennig, wat een luxe in het begin. Maar alles went, In de 1ste jaren een paar problemen gehad waarbij alle electrische systemen uitvielen, inclusief stuurbekrachtiging. Dan schrik je. Uiteindelijk na een paar keer stil te hebben gestaan, bleek uit/aan doen, ook het motormanagement gereset te worden. Na ruim 2 jaar heeft de volvogarage het electronische euvel gevonden te hebben: electronica bij de kleppen. Nu na ruim 9 jaar en 340.000 km en zonder ook maar een probleem omgeruild. Snel genoeg voor mij, en gerieflijk voor lange afstanden. Na 5 jaar een set winterbanden gekocht op aanraden van 1 vd ANWB hulptroepen bij assistentie bij een lekke band in de winter. Daarna geen platte band meer gehad. Alle reguliere onderhoudsbeurten gehad. Na 4 jaar overgenomen vd lease maatschappij voor 16500 en 142000km. Direct een verrassing bij een nieuwe garage: een deel van stuurhuis vervangen wegens speling. (Of dat nu echt nodig was?)
Daarna vond ik met name de grote beurten gepeperd: die variëerden tussen 900 en 1800 euro. Dus meestal ruimschoots boven volvo’s standaardtarief.
Afgelopen jaar de “loop’ van de bestuurdersstoel moeten vervangen. Met 3 verschillende bestuurders werd nu de tol betaald :-)
De luxe van een parkeerassist voor en achter heeft veel fouten voorkomen.. helaas ben ik daardoor iets te goed van vertrouwen, te roekeloos/lui met een paar krasjes/deukjes als aandenken.
Nooit geslipt, van de weg gegleden ofzoiets.
Dieselverbruik is voor mij prima: gemiddeld 1l op 15.6 km bij een pittige rijstijl ( netjes max. Snelheid en soms iets te hard).
De xc70 weer ingeleverd wegens fout van de verkoper; na 6 weken ingeleverd en mijn oude auto teruggekregen. Inmiddels al weer 350dkm op teller.
Na ruim 10 jaar begaf de accu het. Eindelijk gebruik gemaakt van het ANWB lidmaatschap. Binnen half uur waren ze op mijn locatie.
Direct laten vervangen kosten 163 euro, met 3 jaar garantie. ..
dan was de originele accu wel heel erg goed.
Augustus 2019 - weekend naar Sauerland. Auto blijkt zonder problemen 170-200 km/h te rijden op de duitse autobahn. Wat een scheurijzer.
Begin september bij 2 autohandelaren geweest en die we wilden bij een tellerstand van 365.000 bij inruil nog 3500 en 3000 voor de auto geven, met verrekening van 500 euro schade (terecht). Wijkopenauto’s bieden 3100e.
Wordt vervolgd
Bye bye
- 365.000 km
Verkocht voor 3096 euro
Wat een herinneringen aan deze auto en km’s
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.