Volvo V70 2.0 Summum (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.0 Summum |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 219.500 km |
KM-stand laatst | 254.000 km |
Introductie en eerste ervaringen
- 225.000 km
Ik ben nu ongeveer zes maanden in het bezit van deze Volvo V70 dus voldoende ervaring om een review te starten. Als eerst maar beginnen waarom een V70.
De aankoop van de V70 heeft een lange aanlooptijd gehad. We reden tevreden rond in onze Ford Focus wagon van 2007 met behoorlijk wat kilometers op de teller (240.000 km). We wisten dat we ooit aan een andere auto moesten. Deze andere auto moest ruimer zijn. De Ford was zeker niet klein, maar met twee kinderen en de ambitie voor een derde werd zelfs een Focus wat krap. Ook moest de auto goede stoelen hebben. Mijn vrouw heeft een zeer zwakker rug en in de Ford hield zij het hooguit een uurtje pijnvrij uit. Mijn vader heeft een Volvo V40 van 2013 en daar kon ze gewoon veel beter in zitten. De gedoodverfde optie was een V70 want deze is op papier gewoon de beste optie.
In juni 2020 verscheen er een prachtige V70 ten tonele. Een mooie Ocean Race editie met een ongeblazen 2.0 liter benzine motor. Het was een import uit Duitsland maar de aanbieder was bij mij in de buurt en gewoon een goede garage. Proefrit gemaakt maar hij overtuigde niet. Vooral de motor trok de auto naar beneden. Dat blok is eigenlijk te licht voor een V70.
Echt concreet was een andere auto ook weer niet dus hebben we deze laten schieten. Maar, het zaadje voor een V70 was gepland en ik ging de markt goed in de gaten houden. Plan was om rond juni 2021 weer te gaan kijken voor een andere auto.
Het budget voor een andere auto was max € 9.000,00. En daar kwam eigenlijk het “probleem”. Een mooie V70 met een 2.5T, die wil je gewoon, was eigenlijk niet te vinden. Soms kwam er wat voorbij maar was een import met een hoge kilometerstand of erg uitgewoond. Een mooie kost zeker € 11.000,00 terwijl de 2.0 echt binnen het budget te vinden was. De 2.0 schijnt ook enorm robuust te zijn met lage onderhoudskosten.
Ik heb ook nog naar wat andere merken gekeken. Een Ford Mondeo was ook een optie maar had vaak dezelfde motor als de V70. Idem voor een S-Max. Zo af en toe kwam er eentje op de markt met de 1.6 Ecoboost. Qua motor de betere keuze maar qua stoelen werd het weer twijfelachtig. Alles van PSA links laten liggen vanwege de THP motoren. VAG eigenlijk hetzelfde verhaal, ik was toch een beetje huiverig over de TFSi blokken. Daarnaast heb ik geen klik met die merken. Al vind ik Audi wel prima, maar dat kwam budgettair niet goed. BMW had rond 2007-2009 ook wat motorische issues dus een 5 serie viel ook af. MB niet echt naar gekeken. Japans eigenlijk niet al heb ik wel een Honda CR-V overwogen. Het dashboard was mwah en de stoelen zaten ook niet lekker. Honda Accord Tourer was ook een optie maar ook vrij zeldzaam. De Opel Insignia, wel een mooie auto, is te zwaar. Die auto weegt 100 kg zwaarder dan een V70. Volgens mij hebben er toch wel wat auto’s de revue gepasseerd maar we kwamen toch weer terug bij de V70. Ik heb ook nog de V70N overwogen. Het model van 2000 -2007. Zeker de uitvoeringen van het laatste jaar zijn erg mooi en compleet. Nadeel is dat de ruimte op de achterbank toch beperkt is en het al een ouder model is. Saillant detail; een V70 van 2007 met 200.000 km op de teller is duurder van een V70 van 2008 met de 2.0 benzine met een gelijke kilometerstand. Dat detail en de ruimte maakte voor ons de V70N toch weer de mindere optie.
Tijdens het de markt in de gaten houden kwam in november 2020 “mijn” V70 online. Ik werd meteen al enthousiast. Mooie uitvoering en de prijs was echt goed maar “jammer” dat het een 2.0 benzine was. De auto stond op een A-merk band en dat gaf mij het idee dat de auto ook goed onderhouden was. Het was november en een andere auto zou pas weer gaan spelen in het voorjaar- zomer van 2021.
Er kwamen V70’s online en die verdwenen weer. Tot mijn verbazing werd die zwarte uit Winterle maar niet verkocht. In mei 2021 had de Ford kuren en was vooral mijn vrouw er klaar mee. Tijd voor een V70. De enige die op dat moment bij ons zou passen was die zwarte V70. Afspraak gaan maken en samen met mijn vader vanuit het oosten naar het zuiden getrokken. Die auto was gewoon erg mooi en de verkoper had een eerlijk verhaal.
De proefrit beviel erg goed. Na 500 meter zei ik al dat de V70 erg goed aan voelde, iets wat ik bij de Ocean Race niet had. Ja, de 2.0 is geen strepen trekker maar al het andere maakte een hoop goed. Tel daarbij een erg nette inruilprijs voor de Focus + 6 maanden BOVAG garantie en de V70 werd van ons.
Wat hebben we precies gekocht, Het gaat om een V70 summum 2.0 benzine met 145 pk. Summum was het hoogste uitrustingsniveau voor de V70. Dus standaard zit hij al lekker in de spullen. Hoofdzaken die opvallen zijn lederen bekleding met elektrische stoel verstelling, stoelverwarming, xenon verlichting. ECC, cruise controle, regensensor etc. zit er natuurlijk ook op. Als extra zit er nog navigatie in en bluetooth telefoonverbinding. Dat was onderdeel van een pakket. Het enige wat ik “mis” is een schuif- kanteldak en een puike geluidsinstallatie. Het standaardsysteem klinkt niet slecht maar de auto verdiend beter.
Het uiterlijk.
Toen dit model uitkwam moest ik heel erg wennen en ik was er lang niet over uit of ik hem wel mooi vond. Ik moet zeggen dat ze mooi oud zijn geworden. Het is nog echt een typische Volvo met zijn rechte achterkant. De voorkant vind ik sowieso geslaagd. De rest van de auto klopt ook. Alles is goede in verhouding en proporties. Gelukkig is mijn V70 uitgerust met 17”velgen. Dat maakt de auto goed af. Ook de chromen raamlijsten maken het een chique verschijning. Al vind ik deze niet zo mooi als de Ocean Race editie of een R-design. Je moet wat te wensen overhouden.
Het interieur.
De reden waarom wij vielen voor deze V70 was onder andere zijn houten stuur. Velen vinden het vast verschrikkelijk, maar wij houden er wel van. Daarnaast is de combinatie van het interieur nogal smaakgevoelig. Ik kan me voorstellen dat mensen hierop afhaakten en liever een zwart interieur hebben, maar wij vinden het mooi. Ik moet wel eerlijk bekennen dat een licht interieur niet handig is met kleine kinderen. Om die reden heb ik op marktplaats een set rubberen matten gekocht om de boel toch iets te beschermen tegen vuil en viezigheid. Ook zat er een kofferbak mat bij. Twee weken geleden was de container niet goed geleegd. En dan mag je zelf met je huisvuil richting de stort rijden. Bij de Ford was het gewoon inladen zonder een emotioneel gevoel. Bij de Volvo was dat toch anders en was ik “blij” met de kofferbak mat.
De stoelen zijn fenomenaal. Ze zijn elektrisch verstelbaar met memoriefunctie. Ik kan er echt perfect in zitten, maar nog belangrijker is dat mijn vrouw ook pijnvrij lange afstanden kan rijden. De stoelen zijn echt de buiten categorie. Zelf zegt ze dat ze met deze auto haar vrijheid weer terug heeft…
De bediening is erg makkelijk en alle knoppen zijn goed te vinden en in het donker mooi verlicht. Zelfs is er een LEDje boven de deurhendels. We wanen ons echt in luxe.
Qua opties zitten we ook goed. Ik mis helemaal niks maar ik blijf het jammer vinden dat de eerste eigenaar niet een upgrade heeft gedaan van de geluidsinstallatie. Het hoog is best zuiver maar het laag is erg rommelig en dat doet voor mij afbreuk aan de auto. Ik heb uitgezocht dat je de standaard luidspreker kan vervangen door de high performance exemplaren. De tweeters zijn in beide systemen hetzelfde maar de high performance heeft ook een zwaardere versterker. Dat laatste ga je merken wanneer je veel van het systeem gaat vragen. Die andere luidsprekers komen er denk ik wel in.
Qua ergonomie is het allemaal gewoon top. Alle knoppen kun je goed vinden, alleen zijn de knoppen voor de mistlampen een beetje ver weg geplaatst. Dat is eigenlijk mijn enigste kritiek punt. Ook kun je wat instelling op smaak maken. Wel of niet de spiegels in laten klappen bij het afsluiten bijvoorbeeld. Leuk, maar als het er niet op zat zou ik het ook niet missen.
De ruimte is zo’n V70 is enorm. Achterin passen de twee kinderzitjes perfect, mede door de ISOfix aansluiting. Voor volwassen is er ook meer dan voldoende beenruimte zonder voorin in te hoeven schikken. De kofferbak is ook groot. De Ford was al niet klein, maar dit gaat gewoon een stuk verder. Mede ook dat je onder de laadvloer al het kleine grut kwijt kan, iets wat in de Ford niet kon. Ook de in drie delen neerklapbare achterbank is handig. Houten balken vervoeren zonder die verrekte kinderzitjes verwijderen is ook mogelijk! Kortom, binnen in de Volvo is het prima voor elkaar, een echte gezinsauto.
Kritiek puntje is dat het niet allemaal rammelvrij is. Je hoort af en toe wel wat geknisper en gekraak.
Onderstel en wegligging
De Volvo is een comfortabel apparaat. Al kun je best vlot de bocht door. Het is een zware auto maar log kan ik hem niet noemen. Het onderstel is gelijk als die van een Ford Mondeo, en Ford kan erg goede onderstellen maken. Dus een positief punt voor de V70! Maar zoek je een sportieve auto dan moet je geen V70 kopen. Het onderstel is ook heerlijk stil gen banden geruis en de veren en dempers doen stil hun werk.
Motor en versnellingsbak.
Ik moest er over beginnen. De 2.0 met 145 pk. De eerste indruk is dat deze motor te licht is voor een V70. Dat blijft deels overeind staan. Het is geen strepentrekker. Ergens op vermogen tussendoor schieten is er niet bij. Ook moet je niet de illusie hebben om de Duitse Autobahn met deze motor me te doen met de grote jongens. Met de caravan richting Zuid-Frankrijk, vergeet het maar. Heb je al deze ambities niet, dan is echt eigenlijk allemaal dikke prima. Ik hoef niet als eerste weg te zijn bij het stoplicht. De tijd dat ik het nog leuk vond om te planken door Duitsland ligt achter mij en caravan ligt ook niet in ons straatje. Wij gebruiken hem als gezinsauto. We rijden veel rondom onze stad en af en toe hebben we een lange rit. De vakanties gaan met een bagagewagen en tent en met dat gebruik voldoet hij. Het feit dat we “maar” 100 km/h mogen overdag helpt wel. Dan rijdt het echt voortreffelijk. Bij 130 km/h wordt hij wat rumoerig. Dat komt omdat Volvo verzaakt heeft om een 6-bak te monteren. Bij 130 km/h draait hij al bijna 4.000 toeren en dat is gewoon te veel om hem echt stil te krijgen in de auto. En daarmee tik ik eigenlijk echt zijn grootste minpunt aan. Die auto vraagt, snakt, smeekt gewoon om een 6-bak. Ik vind het blok wel lekker soepel, hij pakt makkelijk op lage toerentallen en loopt mooi richting de hogere regionen. Positief is ook zijn verbruik. Je mag bij gemengd gebruik, dus stad, buitenweg en snelweg rekenen tussen de 1-10 of 1-11. Dat is gewoon prima. Ook zijn het robuuste motoren, ik heb geen serieuze issues gevonden en hebben ze een distributieketting in plaats van een riem. Scheelt enorm in de onderhoudskosten. Helemaal aan het begin schreef ik dat het prijsverschil tussen een V70 2.0 en een 2.5t echt heel fors is en dat maakt de 2.0 toch wel een versie de je daarom kan overwegen. Onderaan de streek heb ik geen spijt dat ik maar een 2.0 heb.
De koppeling werkt erg fijn. Pakt goed op en bediend gewoon van wat je verwacht. Je rijdt erg makkelijk weg in de V70. De bak schakelt soms wel een beetje hakerig, vraagt hij om iets meer beleid. Soms een beetje storend maar het blijft wel incidenteel.
Overig dingetjes.
Dat zijn er eigenlijk maar drie. De regensensor uit de Focus is beter. Die was altijd aan en deed echt voortreffelijk zijn werk. In de Volvo moet je hem eerst aanzetten en hij reageert niet iets minder alert dan de Ford. Ik heb hem nu wel naar mijn zin ingesteld maar dat heeft wel wat tijd gekost. Mijn vader reed in een grijs verleden een V50 en daar hat ik ook een haat/liefde verhouding. Die regensensor kreeg ik ook niet goed ingesteld.
Dikke plus is de verlichting. De bi-xenon geeft echt heel mooi licht. Veel beter dan wat ik ooit heb gehad. Ook draait de verlichting mee in de bocht. Scherpe afritten worden nu goed verlicht. Ik ben er echt tevreden over!
Als laatst de elektrische achterklep. Verschrikkelijk decadent om hem altijd te gebruiken maar o-zo fijn. Ik doe hem altijd open met de afstandsbediening en sluiten met het knopje op de achterklep. Het werkt zo goed dat je het daarom gaat gebruiken. Klein nadeel is dat hij bij geringe weerstand niet dicht wil. Is voor de tere kindervingertjes maar soms wel irritant.
Problemen
eigenlijk zijn er twee noemenswaardig. De voorruit was lek. Bij flinke regenval kwam het water via de voorruit naar binnen. Door de verkopende garage is dit verholpen. Is een bekend V70 probleem.
Een ander probleem is verdomd lastig te tackelen. Er zit een hele vervelende resonantie in de auto als de motor nog koud is, maar het moet dan wel boven de 5 graden zijn. Des te hoger de buiten temperatuur, des te heviger de resonantie. Wanneer de motor warm is verdwijnt het, maar helemaal weg is het niet. Al is het bij temperaturen rond het vriespunt totaal weg. Daarvoor is hij ook terug geweest naar de verkopende partij maar écht het probleem hebben ze nog niet gevonden. Oeverloos maar zaken vervangen hadden ze ook (nog) geen zin in, en dat begrijp ik. Nadeel is wel dat de auto uit de BOVAG garantie loopt maar ik heb goede afspraken kunnen maken omtrent dit probleem. Ze zijn echt welwillend om het uiteindelink op te lossen want ze zijn het met mij eens dat de auto zo niet de fabriek verlaten heeft. Dat word nog vervolgd…
1 jaar in bezit
- 232.000 km
We hebben de V70 nu een jaar in bezit en er valt wat te melden! Gelukkig alleen maar positieve zaken. Eén klein smetje is dat een Xenon lamp kapot was. Vervangen bij de Volvo dealer. Zo’n lamp kostte inclusief montage € 158,00. Dat waren ook de enigste onkosten die we hebben gehad.
Eind April is de auto weer terug geweest naar de verkopende garage om het probleem van het trillen en resoneren te verhelpen. Ik had weinig hoop op een goede afloop, maar toch hebben ze het probleem verholpen. Een motorsteun bleek versleten. Was op heet eerste oog nog goed, maar ze zagen kleine beschadigingen die ze niet konden plaatsen. Steun vervangen en alle klachten waren weg. Credits naar Autobedrijf von Hoof uit Winterle.
Bijkomend voordeel van deze reparatie is dat de auto (nog) stiller is geworden. Hij is nu echt helemaal goed.
Dat we een goede auto hebben gekocht werd nog een benadrukt door de eerste onderhoudsbeurt en APK keuring. Hij heeft een standaard kleine beurt gehad met als enige extra een interieurfilter en de remblokken achter moesten worden vervangen. De onderhoudsbeurt is uitgevoerd door de Volvodealer. Ze zijn prijzig, factuurbedrag was € 760,00, maar ze hebben wel de meeste kennis. Daarnaast zit er in mijn omgeving eigenlijk geen goede garage die ik de auto toevertrouw. We willen lang met deze auto blijven rijden dus daar hoort wel goed onderhoud bij.
Verder weinig te melden. Twee klein puntjes misschien. Bij de V50 had je de mogelijkheid de temperatuur een beide kanten tegelijk wijzigen. De V70 heeft deze optie niet en moet je aan beide knopjes draaien als je aan beide kante dezelfde temperatuur willen hebben. Ding van niks, maar het valt op. Tweede zeer kleine ergernis is dat we het volume helemaal open moeten draaien om de ander te kunnen verstaan als we bellen via de telefoonfuncie van de auto. Wellicht kan dit nog worden aangepast, maar ik heb het (nog) niet gevonden.
Grootste (min) punt blijft de motor. We hebben er voor gekozen maar het houd gewoon niet over. Brandstofverbruik is wel prima. Onder de 1 op 10 komen we zelden, terwijl we veel korte stukken rijden.
Tot te volgende update!
Update oktober 2023
- 243.000 km
Het is alweer meer dan een jaar gelden dat ik een update heb gedaan. Hoogste tijd om weer iets te laten horen!
Dit jaar bestond uit een aantal upgrades! Eigenlijk is dat erg leuk om te doen! In augustus 2022 heb ik een achterbank met geïntegreerde kinderzitjes gekocht. Erg praktisch en scheelt, zeker in de toekomst slingerende zitverhogers in de auto. In december 2022 hebben we een derde kindje gekregen, dus worden de verhogers nu niet gebruikt, maar in de nabije toekomst gaan we er zeker profijt van hebben In januari 2023 heb ik een bagagerek gekocht. Het staat gewoon stoer en heeft tijdens de vakantie zeker zijn diensten bewezen. In dezelfde maand heb ik 18” winterbanden gescoord. Staat echt super onder de auto. Wanner mijn zomerbanden versleten zijn dan komt er zeker ook 18” onder te liggen. In juni 2023 een kleine upgrade van de achterlichten. Nu brandt het bovenste gedeelte ook mee. Maakt het net lekker af. In juli heb ik geprobeerd de navigatie te fixen. De dvd-speler was kapot maar helemaal goed werkt hij nog niet. Moet ik nog een keer naar kijken.
Kosten:
Achterbank € 150,00
Bagagerek € 75,00
Winterbanden € 450,00 + € 300 voor twee nieuwe
achterlicht upgrade € 17,50
dvd-speler € 90,00
In juni 2023 weer de jaarlijkse beurt en APK. Grote beurt zonder bijzonderheden. Uitgevoerd bij Volvo Harrie Arendsen Doetinchem. Kosten € 825,00
In augustus zijn we op vakantie geweest naar midden Franrijk. Ongeveer 650 km rijden. Volle auto + aanhanger van 750 kg. We hebben ervoor gekozen om ’s nachts te rijden en dat ging prima. Het vermogen houdt niet over maar 105 km/u op de cruise controle ging prima. Je moet gewoon vaker terugschakelen en de snelheid er een beetje inhouden maar we waren zeker geen rijdende chicane. Top blijft het comfort en het gemak waarmee je toch grote afstanden kan rijden. Volgend jaar gaan we zeker een stuk zuidelijker!
We hebben twee kleine probleempjes gehad. Het glas van de buitenspiegel waren we bijna verloren. Gelijmd tijdens de beurt en zit nu weer prima. Vervelend is wel dat de centrale vergrendeling aan de bestuurders kan niet meer werkt. Ik moet de garage nog bellen maar het komt er niet van.
We blijven wel nog doorrijden met de Volvo. We rijden niks, zeg 8.000 km per jaar en dat wordt echt niet meer. Met 243.000 km op de teller kunnen we echt wel nog heel veel jaren voorruit!
Weinig te melden!
- 247.000 km
De titel zegt eigenlijk genoeg. Weinig te melden over de V70! De Volvo bevalt nog steeds goed en hij doet wat hij moet doen. In ons geval is dat mooi zijn voor het huis want veel rijden we doen we niet. we zitten op zo'n 8.000 km per jaar.
In juni heeft hij weer zijn jaarlijke beurt en APK gehad. Dit keer bij een klein bedrijfje in plaats van de dealer. De dealer vind ik steeds afstanderlijker worden en ik praat liever met een monteur over de auto en het onderhoud dan met een recepcioniste. Ik had het idee dat mijn opmerkingen niet goed richting de monteurs werd gecommuniceerd en ze blijven vrij prijzig! De eerste indruk van het kleine bedrijfje was positief. Geen bijzonderheden alleen een setje nieuwe ruitenwissers en de cerntrale deurvergrendeling werkt weer!
Op onze bucketlist staat een XC90. Mijn zwager had een stuk in de V70 gereden en hij was laaiend enthausiast. Met de ANWB richtprijs kan hij wel leven, maar wij niet met de extra kosten van het hebben van een XC90. € 120,00 per maand aan extra lasten is gewoon voor nu te gortig. De V70 blijft nog even!
De zomer word erg rustig voor de Volvo. Geen verre vakantie dit jaar, maar we hebben wel een ander huis gekocht dus mag hij zich de komende weken gaan bewijzen als verhuis auto. Het andere huis staat 400 meter verderop, dus heel spannend wordt dat ook weer niet! Van het najaar misschien wel nog naar Frankrijk voor een weekje vakantie. Dat moeten we nog ff bezien.
Vervolg en slot
- 254.000 km
We waren gebleven aan het begin van de zomer van 2024. Zoals gezegd zijn we verhuisd en heeft de V70 zich als verhuiswagen mogen bewijzen. Dozen en kratten schuif je met gemakt naar binnen en ook de boedelbakken waren geen probleem.
Op mijn wensenlijst stonden nog steeds mooiere velgen voor de zomerbanden. Op Marktplaats kwam ik een set 19”Bor velgen p het spoor. Beetje laag geboden maar ik had ze wel! Helaas bleken we twee banden slecht en zijn en deze vervangen voor 2 nieuwe Kumho banden. Totale investering met verkoop van de ouden velgen wan ongeveer € 600,00. Zie de laatste foto’s; het stond de V70 écht goed! Het werd er echt een andere auto van. Qua comfort leverde ik helemaal niet vele in. Het verbruik werd wel meer. Het ging vrij makkelijk richting de 10l/100 km.
In de herfstvakantie zijn we met het gezin naar de Belgische Ardennen gegaan. Van een collega mocht ik zijn “dakzak” lenen. Eén grote windvanger en met volle bepakking was het weer vaak terug schakelen wanneer de weg weer een beetje omhoogging. Maar, we zijn er gekomen met prima comfort. Verbruik was zelf nog meer als met de aanhanger. 11l/100km. De V70 blijkt gewoon verder een heerlijke auto.
In december 2024 kwamen we erachter, wat zeker de bedoeling was, dat we er een kleintje bijkrijgen. Wel is waar in de zomer van 2025, maar er doemde zich wel een probleem op. De V70 is best ruim, maar 4 kinderen kun je echt niet kwijt. Tussen en oud en nieuw vonden we het wel leuk om 7-zitters te gaan kijken. Ik had al een shortlist gemaakt en met stipt op één stond een Ford S-max. Dit vind ik echt een mooie auto. Andere optie was een Mazda 5. Beide auto’s bekeken maar als je uit een Volvo komt, vallen beide auto’s toch tegen. De Mazda is plastic fantastic en de Ford, tja, het is geen Volvo. Daarnaast heeft mijn vrouw een slechte rug en in beide auto’s kon ze gewoon niet lekker zitten, terwijl de stoelen in de V70 echt top zijn. Op een verborgen lijst stond ook een XC90. Maar de meerprijs per maand om zo’n auto te rijden was zo fors, dat ik het er eigenlijk niet voor over heb. De V70 is al prijzig, maar de XC90 gooit daar “vrolijk” € 150,00 bovenop. Maar we hadden die dag nog wat tijd over en hebben we lukraak een aanbieder van een XC90 gebeld. Bleek die gozer 10 van die dingen te hebben staan. En dat is de hemel zeg maar en dan ben je om. Dispite of the extra costs. Hij had een mooie XC90 2011 3.2 7 zits te koop staan. Ik kreeg nog prima geld voor de V70 en het bij te betalen bedrag lag precies wat wij in gedachten hadden. En dan ben je om. Dus is de V70 niet meer van ons, en verplaatsen we ons nu per XC90!
Ik heb het de eerste maand ergens wel “moeilijk” gehad dat de V70 weg was. Het was écht mijn auto. Ik heb hem in de 3,5 jaar helemaal naar mijn zin gemaakt Ook paste die auto gewoon bij mij. De prestaties waren echt niet bijster goed, maar hij beviel verder echt heel erg goed. Heeft ons nooit laten staan en de onderhoudskosten waren echt heel laag, voor een Volvo dan 😉. De V70 is inmiddels weer verkocht. Ik hoop dat er goed voor hem wordt gezorgd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.