Volvo S40 T4 (1997)

autoreview

Volvo S40

Signalement

UitvoeringS40 T4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf163.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2003 was het eindelijk zover. Na lang zoeken voor een redelijk bedrag de auto gevonden op internet. Na 3 jaartjes in de ax rondgekacheld te hebben was dit een behoorlijke overgang. Er zit vanalles op; climate control, cruise control etc. en natuurlijk een berg vermogen.
De auto oogt en is ook erg degelijk. Zeker als ik in een andere auto stap zie je het verschil in kwaliteit.

Dat de auto tegen een stootje kan heb ik (helaas) uitgetest. Een botsing met een Fiat Cinquecento met als gevolg bij mij een kapotte bumper en een klein beetje lakschade. De tegenpartij was echter total loss. Even een pluim voor de Volvo garage in Tiel; doordat er assistance opzit heb ik tijdens de reparatie kostenloos een superdeluxe V50 meegekregen! Dan betaalt dealeronderhoud zich wel uit.
Als er iets kleins is wordt het meestal kostenloos verholpen (lampje vervangen). Regulier onderhoud is naar mijn mening wel kostbaar; vnl loonkosten.

PROBLEMEN

De motor heeft soms kuren. Het is wel 2x gebeurd dat midden op de snelweg de motor afsloeg. Snel handelen is dan wel vereist; vooral als je in een bocht zit want de stuurbekrachtiging slaat dan ook vast.
Wat iets vaker gebeurd is dat er geen vermogen is. Het gaspedaal intrappen heeft geen nut, er gebeurd niets. Even terugschakelen en er is weer vermogen. Het moet dan wel even ’gereset’ worden door de motor even uit te zetten. De garage kan dit euvel niet verhelpen.

Edit 18-07-2012: tijd om e.e.a. te updaten. De auto is in 2007 ingeruild op een s60 d5; m.n. door bovengenoemd euvel (vertrouwen was weg aan het raken) en de kleine actieradius (in de winter is elke week tanken niet fijn).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.