Volvo 440 1.8i (1994)

autoreview

Volvo 440 1.8i (1994)
Volvo 440 1.8i (1994)Volvo 440 1.8i (1994)Volvo 440 1.8i (1994)Volvo 440 1.8i (1994)Volvo 440 1.8i (1994)

Signalement

Uitvoering440 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf182.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ervaringen
Deze auto heb ik voor een prikkie (1000 euro) gekocht van een familielid. Er was nog wat achterstallig onderhoud, maar dat wist ik op voorhand. In vergelijking met mijn vorige auto’s (Mitsubishi Lancer 1.5 glx) en een Corolla was dit toch wel wat meer luxe. De motor loopt als een zonnetje en is vrij zuinig. 1 op 12 minimaal, maar meestal 1 op 13/14. Enige minpuntje vind ik de kraakjes in het interieur her en der. Verder een prima auto.
Al met al een vrij goedkope auto om te rijden. Gewicht is lager dan je verwacht en verbruik ook. Zie onderstaande lijst met mankementen voor onderhoud. Ik rijd ongeveer 3000 km per maand.



UPDATE: Na een inbraak waarbij 2 deuren zien vernield en een onverlaat die tegen me auto is geknald terwijl hij geparkeerd stond is de auto 2 x total loss verklaard. Gelukkig heb ik alles zelf kunnen repareren voor weinig geld. De voorwielophanging (stuurkolom, fusee, stabilisatorstang etc was allemaal kapot).

Afgezien van deze tegenslagen is de auto verder prima in orde. Alleen de waterpomp lekt minimaal (kost 25 euro op de sloop, maar is lastig inbouwen... ik wacht nog ff af). Verder heb ik het idee dat de verdelerkap/bougiekabels hun beste tijd gehad hebben. Bij APK moesten handremkabels en achterremmen vervangen worden. Voor de rest dus probleemloos.

PROBLEMEN

Nieuwe uitlaat en distributieriem = standaard onderhoud.

Verder had ik wat problemen met schakelen. Nieuwe versnellingsbakolie heeft dit opgelost. (45 euro)

De motor had af en toe de neiging af te slaan bij het intrappen van de koppelling. Dit bleek een defect vacuumslangetje te zijn. (30 euro)

Portiergreep los (5 euro)
Lampje asbak (2 euro)
Speling op stabilisatorstangkogel (afkeur APK)
Handremkabels slecht.
Achterremmen vervangen.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens