Volvo 240 GL 2.3 (1989)

autoreview

Volvo 240

Signalement

Uitvoering240 GL 2.3
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als voormalig Volvo medewerker in de 70 er jaren bij Niham in Den Haag ben ik sinds die tijd fervent Volvo rijder. Omdat de financien het niet toestonden een nieuwe aan te schaffen altijd vanaf die tijd in een 340 en 360 rondgereden en in ruim 30 jaar tijd nog nooit stilgestaan.
Een enkele keer gezondigd en een oudje van een ander merk aangeschaft maar daar kreeg ik snel spijt van: in vergelijking met een Volvo-oudje vielen de reparatiekosten veel hoger uit. De 340 GL automaat (CVT) had ik nog jaren willen houden maar een lichamelijk gebrek vroeg om stuurbekrachtiging en oude liefde roest niet: ’t werd een 240GL uit 1989 (stond in consignatie bij een autobedrijf) met
slechts 136000 op de teller met boekje, de beste die Volvo ooit produceerde. Heerlijk over de A12 zoeven met die enorme motorkap voor je en op de plaats van bestemming uitstappen alsof je thuis uit je luie stoel stapt. Een 240 is geen bochtentijger maar als je 57 bent wil je comfortabel rechtuit en een betrouwbare bolide. En betrouwbaar is ie, hij heeft het nog nooit laten afweten.
Voor de jaarlijkse APK plaatsvindt wordt m’n Leopard door een ex-collega en
240-expert vertroetelt, waarna Henk Scholten in Arnhem de keuring kosteloos uitvoert
en nog geen minpuntje kon ontdekken. (over service gesproken: je wordt daar met een oude 240 net zo behandelt alsof je in het duurste type rijdt)

Geen minpunten dan? Eentje: als je met een fraaie 240 rondrijdt tref je voortdurend
bonnen aan onder de ruitenwissers. Geen bekeuringen, maar aanbiedingen van liefhebbers. Heb er inmiddels 15!

PROBLEMEN

Nul komma nul. Bij aanschaf in 2002 rondom remblokken vernieuwd en tot heden
naast gewoon onderhoud accu, lambda sonde en vanaf katalisator uitlaat vernieuwd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.