Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140pk 4Motion Sport & Style (2015)

autoreview

Volkswagen Tiguan
Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan faceliftVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan FaceliftVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan

Signalement

UitvoeringTiguan 2.0 TDI 140pk 4Motion Sport & Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf200 km
KM-stand laatst170.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tiguan met alles er op en er an

  • 95.000 km

In januari het uitloop model met heel weinig km 2.0 TDI aangeschaft na 10 jaar volvo gereden te hebben ( laatste xc 60 5D)
Inmiddels dus ruim twee jaar ervaring voor de volvo's ook VW of Audi gereden.
service inmiddels enorm goed bij Ames Zwijndrecht
Auto is gechipt naar 170 pk.
Hij had sjoemelware. Is aangepast en daarna ging de EGR klep kapot. Alles zonder probleem vervangen.
Verder heeft zich geen enkel probleem zich voorgedaan.
Qua onderhoud wel aanzienlijk goedkoper dan de Volvo.
De Tiguan is voorzien van zowat alle denkbare toeters en bellen en ook die werken zonder storingen.
Kortom ik ben gewend tot 2 ton te rijden dus nog een jaar of twee en dan zien wij verder

bijna 4 jaar met de Tiguan 2,0 TDI, DSG, 4 motion,

  • 150.000 km

Na 4 jaar en de genoemde 150.000 km kan je n.m.m. een goed oordeel vellen hoe en auto is. De Tiguan heeft ondanks het tamelijk intensief gebruik geen krimp gegeven. Niets ging er kapot of werkte niet meer.
Vanaf dag een sjouwt hij onvermoeibaar door.
Elke 30 d. km een beurt. elke 60.d km komt daar de DSG bak spoelen bij. Dat maakt overigens een duidelijk verschil. De DSG bak van mijn Touran in 2003 had zes versnellingen, van de Tiguan 7 en dat is ook een groot verschil nog afgezien van de technische ontwikkeling van de DSG bak.
Ik vervang de motorolie elke 15.000 km dat geeft mij een beter gevoel. Sinds enige tijd rijd ik op "super"diesel. Maakt dat uit? Ja, hij rijdt net wat zuiniger en is de motor loop net wat rustiger .
Verder zijn er nog geen remschijven of remblokken vervangen, die komen nu er wel aan. Maar over duurzaamheid gesproken! Zelfs de banden, Michelins, naderen nu pas het eind. Daarbij moet wel aangetekend worden, dat 1 november tot 1 maart op winterbanden wordt gereden.
Gezien de discussie over diesels rijd ik nog een jaar door en zullen dan wel zien ik ga aanschaffen maar een volgende Tiguan heeft nog de voorkeur.
De ruimte, het zit comfort, de rustige loop en de krachtige motor maximaal in/afgesteld door Cartronic in Den Haag nu ca. 170.pk, vooral op lange afstanden is bijzonder prettig.
Overigens staat de Tiguan binnen als hij niet rijdt daardoor is hij eigenlijk nooit heel koud.

5 jaar met een Tiguan TDI dsg 4 motion

  • 170.000 km

De trouwe Tiguan TDI, 4 motion dsg, het uitloop model werd afgeleverd in januari 2016. Hij was voorzien van bijna alle denkbare opties.
In de 170.d km is hij geen enkele keer tussentijds terug geweest voor een storing. o.i.d.. Dat betekende dus elke 30.000 d km afwisselend klein en groot onderhouden maar daarvan waren de kosten in het totaal gezien zeer aanvaardbaar. Vrij gauw na de aflevering is het "sjoemel" gedeelte aangepast. Verschil heb ik niet kunnen bemerken. Wel tankte ik altijd "super" diesel dat gaf een rustiger loop. Ook was hij gechipt met als resultaat 165 pk. Om die reden verving ik de olie elke 15.000 km i.pl.v. 30 d km.
De remschijven verving ik zelf voor bij 150.000d km. Achter waren zij nog niet vervangen. Banden gingen ook 150.000 km mee waarschijnlijk door de 4 motion dat de krachten beter werden verdeeld.
Kortom dit was een auto die ons onverstoorbaar van A naar B bracht en, ruim en comfortabel was.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens