Volkswagen Polo 1.9 SDI Comfortline (2002)

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieur

UitvoeringPolo 1.9 SDI Comfortline
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Nadat ik julie 2002 mijn Peugeot 206 ondersteboven in de sloot had geparkeerd, moest ik op zoek naar een nieuwe lease-auto. Omdat ik nog maar weinig budget had vanuit mijn werkgever, heb ik toen voor een Polo 1.9 SDI Comfort gekozen.

De Polo bevalt me goed. Als ik de Polo vergelijk met de 206, dan scoort de Polo wat mij betreft op bijna alle fronten beter. De Polo rijdt prettig, intuitief, schakelen gaat heel soepel. Het dashboard is zeer overzichtelijk, alle technisch vernuft werkt prima. De stoelen zijn redelijk comfortabel, maar de stoelen leggen het qua comfort af tegen de stoelen van de 206. Er ligt geen snelle motor in de auto en dat is toch wel eens lastig. Gecalculeerd inhalen op de snelweg is dagelijkse routine. De auto heeft eenvoudigweg niet het vermogen om snel op te kunnen trekken of snel in te kunnen halen. De reden waarom ik eind dit jaar (dan loopt het lease contract af en ben ik toe aan een andere auto) zeker voor een auto met in ieder geval een TDI motor zal kiezen (ook omdat ik nu wat meer budget heb).

In andere Polo reviews lees ik vaak dat het olieverbruik van de Polo hoog is. Hier heb ik totaal geen last van, ik gooi er keurig elke 15.000 km een liter bij en dat is voldoende.

De auto heeft me nog nooit in de steek gelaten. En als ik dit vergelijk met collega’s die lease-auto’s van andere merken rijden, dan betekent dit gewoon dat de Polo een heel betrouwbare auto is.

Iedereen die in deze categorie een auto zoekt, raad ik een Polo aan. Zeker sinds het uiterlijk van de Polo in 2005 verfraaid is. Koop alleen wel een Polo met wat meer PK’s dan dat mijn Polo heeft!

122.000 km.: Airco thermostaat kapot
130.000 km.: Centrale deurvergrendeling hapert, alleen de deur waarin de sleutel wordt gestoken en omgedraaid gaat open.

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo