Volkswagen Polo 1.4 Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.4 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 65.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
ERVARINGEN
- 80.000 km
21-04-2007: Ben onderweg naar een autobedrijf in Vaassen, genaamd Veenstra. Hier ga ik een Volkswagen Polo 6n2 bekijken. Dit is de 5de polo die ik bekijk.. Alle andere hadden meerdere gebreken maar deze.. WOW, wat ziet hij er mooi uit en met 65.000km op de klok... Te mooi om waar te zijn.
Na een proefrit besluit ik de auto voor €6500 te kopen. 27-04-2007 ontvang ik de auto.
Mijn polo heeft de volgende opties naast de standaard uitrusting: ABS, inbraakalarm, Airco en Metallic lak. De vorige eigenaar wilde geen schuif/kanteldak, deze mis ik dus.
Hiervoor reed ik altijd in de Opel Kadett E. van mijn moeder, natuurlijk is de polo een hele verandering.. Ik kocht de auto met nieuwe winterbanden, dus heb meteen een set nieuwe velgen (Enzo Cup) met Bridgestone banden gekocht. Daarna de auto 4cm verlaagd. Dat maakt de auto zoveel mooier.
De rijeigenschappen zijn goed, goede wegligging (mede door de 195 banden en de verlagingset). In het begin had ik wel last van een zware koppeling, maar ben er nu aangewend. Qua comfort ben ik erg te spreken over de auto, alles elektrisch en natuurlijk de airco, vooral voor lange ritten is dit heerlijk. Ik rij de 1.4 44kw versie en met een gewicht van 1000kg, dus ik mis wel wat vermogen. Het had allemaal wel wat sneller gemogen. Het verbruik is redelijk. Ik hou dit bij met een excell bestand en kom nu gemiddeld uit op 1 op 13,13. Dit is berekend over 30 tankbeurten. Het zuinigste wat ik gehaald heb is 1 op 14.69. Valt iets wat tegen..
Ik heb ook een achterspoiler besteld en gespoten, dit maakt de auto een stuk sportiever. Later nog Xenon (5000k) laten inbouwen. Ik ben erg te spreken over de xenon verlichting, wat een verschil! Ik zou dit iedereen aanraden.
Op het moment is de auto af, ik ga er qua uiterlijk niks meer aan veranderen.
De auto is qua problemen een ware hel, nu ik me meer en meer verdiep in de autowereld zie ik tot mijn spijt dat ik een grote fout heb begaan door de polo te kopen. Geïmporteerd, geen onderhoudsboekje.. In 15.000km is de versnellingsbak kapot gegaan, 3 uitlaat delen vervangen, homokneet vervangen en nog veel meer kleine dingen... Zoals je hieronder kunt lezen zijn er veel reperaties aan de auto uitgevoerd.
PROBLEMEN
- 80.000 km
06-06-2007: De 4de versnelling produceert een huilend geluid..
15-07-2007: De Herrie uit de 4de versnelling is verschrikkelijk en ga met de auto terug naar Veenstra, aangezien ik daar 6 maanden garantie op de auto heb. De versnellingsbak wordt gereviseerd.
22-07-2007: De versnellingsbak is gereviseerd, garantie bleek alleen op de motor en versnellingsbak en excl. werkplaatstarief! Kosten: €600.00
04-01-2008: De auto stottert en rijdt zeer onaangenaam, ik ga naar de Volkswagen & Audi specialist die een straat verderop bij mij een eenmans garage heeft. De auto blijkt op 3 cilinders te lopen, alle bougies laten vervangen en het probleem is opgelost. Kosten: €98.82
24-01-2008: Wat een kabaal komt er onder die motorkap vandaan, op naar de specialist. Het blijkt dat het uitlaatspruitstuk, de voorpijp en katalysator een aan elkaar gelast zooitje is. De specialist laat het mij allemaal op de brug zien. Ik heb het allemaal laten vervangen. Kosten: €606.13
29-01-2008: Xenon laten inbouwen, 2 jaar garantie. Kosten: €499.00
23-04-2008: (KM-Stand 76217) Tijd voor een grote beurt en APK bij dezelfde specialist, Meteen aangegeven dat de motortemp. meter soms niet omhoog komt, temperatuursensor vervangen. Remvoeringen achter zijn helemaal op, nieuwe erop. Volgens de specialist is er weinig tot geen onderhoud aan de auto gedaan en tevens de KM-stand teruggezet. De remvoeringen en uitlaatdelen konden volgens hem nooit zo afgesleten zijn. Fijn om te horen :[ ! Kosten: 443.30
14-05-2008: Raam aan de passagierszijde wilt niet meer naar beneden, de specialist besteld een nieuw motortje, nadat hij het oude motortje loskoppeld en later weer aansluit blijkt het allemaal weer te werken. Nieuw motortje was niet nodig dus alleen werkplaatstarief. Kosten: €47.60
26-05-2008: Er komt een raar geluid uit het motorruim, homokneet blijkt kapot te zijn. Specialist wilt hem vervangen en stuit hierbij op een probleem. Er zit een deel aan de versnellingsbak die helemaal niet in een Polo thuis hoort! Hierdoor is de homokneet ook kapot gegaan. Door een andere homokneet dan het orgineel te bestellen heeft hij het probleem wel kunnen oplossen. Gelukkig! Kosten: 200.69
12-08-2008: Naar de airco specialist om de airco een onderhoudsbeurt te geven. in het resevoir kan 750ml aan vloeistof, er zat nog maar 140ml in. Voor de rest zag het systeem er nog goed uit, eindelijk een pluspunt in deze donkere tunnel! Alles is gecontroleerd, gereinigd en bijgevuld. Kosten: €139.00
18-08-2008: (KM-Stand 79.512) Auto stottert op de snelweg en daarna laat het systeem het toerental niet boven de 3000rpm. uitkomen. Dit gebeurt nu voor de 5de keer, op naar de specialist. De auto wordt uitgelezen en de krukas- en nokkenas-sensor werken niet, deze vervangen en hiermee het probleem opelost. Kosten: €183.32
23-04-2009: (KM-stand 86.640) Kleine beurt + APK, geen bijzonderheden. Kosten: €166.03
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten1
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Volkswagen Polo 1.4 16V - 378.164 km - Klokje Rond

Volkwagen Polo

Volkswagen Polo 1.4 16V 100pk Comfortline (2000)

Tesla Model Y nieuwe best verkochte auto ter wereld

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition is 333 pk sterk feestnummer
