Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Comfort Edition (2013)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TSI 90pk BMT Comfort Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst40.000 km
Lezerswaardering: 33%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Polo 'tje

  • 30.000 km

Tsja wat zal ik zeggen...Deze auto zit gewoon goed in elkaar. Ik kan weinig minpunten ontdekken. Deze polo heb ik nieuw gekocht in 2013, was een voorraadmodel met een hele nette prijs. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk deze auto maar ik mag deze ook graag eens meenemen.
Onze vorige auto was een Daihatsu Sirion 1ltr 3cil, dan is de stap naar een Polo toch wel een flinke stap hoger hoor. Zelf rijd ik een Nissan Qaishqai uit 2014. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik in eerste instantie geen Volkswagen gek ben en dus redelijk objectief ben in deze review. Ook gezien mijn eerdere auto's zoals Mitsubishi ASX, Ford Focus, Peugeot 406 (2x), Citroen BX, Golf I van toen 17 jaar oud (eerste auto).

Voors
- 1.2 TSI 90pk is voor mij meer dan voldoende, voldoende trekkracht door de turbo.
- Het is echt erg fijn schakelen in deze auto
- Auto is stil (helemaal vergeleken met Daihatsu)
- Afwerking is goed tot zeer goed, lasnaadjes en dergelijke zien er stuk beter uit dan de Nissan uit 2014.
- Zuinig, het lukt mij om gemiddeld 1 op 18-19 te rijden, ik rijd bijna 800km op een tank!! 40km enkele reis, grootste gedeelte snelweg, stukken van 100km/u en 120km/u. Bij 100 tot 110 op de teller is deze auto gewoon zuinig.
- 1e twee jaar geen onderhoud ! mits niet meer dan 30dkm, daarna ieder jaar of 30dkm. De onderhouds interval is variabel maar bij ons gaf deze pas bij 30dkm aan dat een beurt nodig was. (afhankelijk van start-stops etc)
- Eerste 30dkm GEEN enkel euvel gehad.
- Cruise control van VW is echt veel prettiger in gebruik dan de Nissan (bij Nissan zit deze rechts op stuur)

Wat minder
- Omdat ik in de Qaishqai hoog zit heb ik de neiging om ook in de Polo hoog te gaan zitten door de stoel in een hogere stand te zetten. Dit heeft dus als nadeel dat de binnenspiegel te laag hangt als de stoel in de hoogste of hogere stand staat. Belemmerd dus deels mijn (uit)zicht.
- Stoelen geven voor mij onvoldoende steun in de rug, voor een ritje van 40km niks aan de hand, maar een lange vakantie rit zou voor mij wat minder prettig zijn.

Eindoordeel
Ik moet zeggen, ook gezien de eerdere auto's die ik heb gereden en de Nissan die ik nu rijd, deze auto zit echt goed in elkaar. Met name afwerking is stukken beter. Rijdt nog eens goed en is zuinig. Eigenlijk weinig op aan te merken.

30dkm Beurt

  • 30.000 km

Voor een 30dkm beurt naar de dealer gegaan.
Bleek dat wiellager links achter vervangen moest worden. (tijdens het rijden heb ik hier niets van gemerkt).Dit alles onder garantie vervangen. Verder heeft men geen punten kunnen ontdekken.
Totale kosten €325, komt neer op €162 per jaar.

Remmen achter

  • 40.000 km

Al een tijdje valt het op dat de remmen achter nogal een schurend geluid produceren met name als de auto een dag heeft stil gestaan en het is helemaal erg als er pekel op de weg ligt. Het schurend geluid is lastig weg te krijgen, ik rem me een ongeluk maar helpt niet echt. Handrem aantrekken tijdens rijden werkt ook niet echt. Ik heb het idee dat de schijf vol zit met roestpuntjes waardoor het schurende geluid geproduceerd wordt.
Binnenkort maar langs de garage..
Verder rijdt de Polo nog als een dolle, heerlijk autootje

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.