Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)

autoreview

6
Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)
Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)
Bart 4209381
  • Bart 420938112
  • Gebruikersreview
1 januari 2020 om 17:14
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TSI 105pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf238.500 km
KM-stand laatst285.200 km
Lezerswaardering: 59%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gas is om op te koken, of toch niet?

  • 243.073 km
  • 1 januari 2020

Omdat ik toch veel reed met mijn eerste auto, een kleine frikandel op benzine (een Cuore, mijn eerste auto), ben ik toch in stilte op zoek gegaan naar een auto op LPG (voordelig in gebruikskosten en aanzienlijk goedkoper in MRB dan diesel met een G3 installatie)

Ik kende al iemand die reeds met een Volvo S60 op LPG reed en per 100km voordeliger uit was dan mijn Cuore, met aanzienlijk meer comfort. Dat kon ik natuurlijk niet weerstaan!

Toen kwam ik deze Polo TSI tegen, met een Vialle LPDi installatie. Had wel reeds 237000km gelopen, maar na een proefrit was ik overtuigd, een schone uitlaat (zie foto, vaak verbruiken TSI's olie door roetaanslag op de olieschraapveren) en het ging als de brandweer!

De eerste ~4500km zijn voor mij niets dan lof, ik heb een gemiddeld verbruik van ca. 7.2L/100km op LPG weten te halen, met enkele uitschieters van 6.4L/100km (+/- 1 op 15.5 op LPG dat ca. 60ct per liter kost!) helemaal top dus!

Wel heb ik een aantal kleine zaken vervangen, zoals de thermostaat en een plastic tuitje van de carterventilatie, de thermostaat was nodig om dat de koelvloeistof niet eerder was vervangen en er daardoor narigheid werd gevormd (aanslag) in de thermostaat waardoor hij dicht bleef staan. Het motortje werd iets warmer dan normaal! (uit voorzorg vervangen)

Review wordt binnenkort uitgebreid, tevens met meer foto's, maar deze foto's, kilometerstand en het gunstige verbruik op LPG wilde ik toch even delen! Met 1032kg leeggewicht ben je ook slechts 30 euro per kwartaal meer kwijt aan MRB dan de benzine Polo 1.2 TSI :)

De kilometers vliegen er onderdoor

  • 254.500 km
  • 12 juni 2020

Nog altijd leg ik behoorlijk wat plezierige kilometers af in de Polo. Ondertussen heb ikzelf de schokbrekers vervangen (240 euro, enkel onderdeelkosten), bougiekabels omdat marters deze hadden stukgebeten en een setje zomerbanden gemonteerd :)
Ook is de versnellingsbakolie vervangen en heb ik alle filters (interieur, lucht ed.) vervangen.

Ik heb nog geen olie bij hoeven vullen. Valt me dus alles mee met een 1.2 TSI met inmiddels bijna 255000km op de teller, op LPG! (daarbij moet ik wel aangeven dat hij erg schoon verbrandt, chapeau voor Vialle uit Eindhoven)

End the singing

  • 266.000 km
  • 20 november 2020

Al een jaar zong mijn auto lieflijk als ik met het raampje open reed. (zonder het raam te openen natuurlijk ook)

Vol goede moed had ik de spanrollen en geleiderollen van de multiriem besteld. Maar goed, eenmaal het zootje losgehaald waren het niet deze rolletjes die een paar octaven te hoog zongen, maar de magnetische koppeling van de aircopomp.

Ik wilde daar dus het lager van bestellen. Ging dat? Natuurlijk niet, garagisten vervangen liever je gehele aircopomp. (300-500 euro ex arbeid) Een glimp op eBay gaf me het inzicht dat ik de gehele koppeling ook voor 70 euro kon vervangen. Natuurlijk wilde ik dat niet. Een half uurtje zoeken bracht me bij het geschikte lager. Besteld! op de meeste plaatsen een maand levertijd - ik heb het echter in 1 week gefixt. Hattink Thermoparts, top service! Nu heb ik weer een heel stille auto, die ondanks zijn 266.000km nog heerlijk rijdt! (en een reparatie van 15 euro!!)

Nog steeds haal ik om en nabij de 1 op 15 op LPG (ca. 7L/100km) - bijgehouden via Spritmonitor.de

De Polo is een fijne, m.i. stille comfortabele reisgenoot die i.c.m. de 1.2 TSI vlot met het verkeer meekomt en indien je zin hebt ook nog rap de 180kmh weet aan te tikken!

Op LPG blijft het lachen aan de pomp, zelden geef ik meer uit dan 15 euro voor een volle tankbeurt en weet ik toch bijna 500km te rijden, fantastisch!
- om het LPdi systeem lekker over te laten schakelen en de benzine fris te houden rijd ik iedere 500-1000km een km of 20-30 aan elkaar op benzine -

De winter overwonnen, trekhaak monteren en op naar

  • 274.500 km
  • 15 maart 2021

Inmiddels staat de teller alweer bijna op 275.000km, nog steeds om en nabij de 7,2L/100km op LPG. Niets dan lof, de brandstofprijzen stijgen wederom snel, maar op LPG is dat aanzienlijk minder pijnlijk. 4,50 euro per 100km is eerder regel dan uitzondering. De Polo start en rijdt nog altijd als een zonnetje! Zelfs in 'het weekje winter' dat we hier in Nederland gehad hebben, geen centje pijn. Woon-werkverkeer doe ik grotendeels met de speed pedelec (Stromer ST2) maar in de desbetreffende week toch de auto gepakt. Zelfs met -10°C (en lager) startte de auto altijd in 1x. Geen centje pijn.

De auto heeft ook weer een jaar APK erbij, dus dat moet goedkomen! Het mooie aan LPG via de benzineinjectoren is dat je koud op LPG start, dus de olie BLIJFT SCHOON! Zelfs na ~15000km is de olie nog licht getrokken zwarte thee. Qua interne vervuiling zit dat dus wel goed :) (ca. 96% minder deeltjesuitstoot t.o.v benzine directe inspuiting motoren, dus wat nou OPF/benzine roetfilter)

Oh en in die sneeuw... Ploegen met gewoon 110kmh, geen probleem (op de snelweg) terwijl iedereen rustig met 70kmh over de snelweg tokkelde, tsja... Niet iedereen heeft Continental TS860 winterbanden (HEEL veel grip in de sneeuw)! Aanrader.
Verder ga ik binnenkort een trekhaak monteren, voor een appel en een ei een afneembare Westfalia trekhaak voor de Polo gekocht. Her en der een boedelbak, motor-aanhanger of een fietsendrager trekt me wel. (of trekt de polo wel ;))

Onderhoudstechnisch liet de vorige eigenaar de bougies iedere 25.000km vervangen (jaarlijks), maar dat leek me veel. Omdat de auto op LPG start, zou daar het eerste probleem opdoen mochten de bougies slecht worden. Gezien LPG een octaangetal van hoger dan 104 heeft. (meestal rond de 110) Inmiddels ca. 50.000km op dezelfde bougies en nog geen enkel probleem met starten/koud stationair lopen! (in tegenstelling tot toen ik gaatje -geknaagd, hey marter- in een van de bougiekabels had zitten) - verder is er qua verbruik ook nog niet echt een afname, naarmate ik de auto langer heb is het verbruik enkel verder afgenomen. Ik ging van ca. 7.5L/100km gedurende het jaar naar zo'n 7.2L/100km. In de zomer rijd ik vaak rond de 6.4/6.5L/100km LPG op een tank :)

Trekhaak gemonteerd en aanzienlijk wat kilometers

  • 285.200 km
  • 24 augustus 2021

Bij 280.000km heb ik nog een trekhaak gemonteerd, ja zelfs bij deze kilometerstand heb ik dat aangedurfd.. Ik heb zelf een speed pedelec die zo nu en dan eens meegaat; heb een tijdje ergens anders in huis gezeten en toen was mn woon-werk afstand anders.

Toen heb ik hem met de bank plat meegenomen, maar dat zorgt ervoor dat alleen de bestuurder mee kan! Dus inmiddels is een fietsendrager meenemen of een klein aanhangertje geen probleem meer. Trekhaak monteren was een fluitje van een cent, 6 bouten los van de stootbumper achter en je schuift de balk in de kokerbalken waar al gaten in voorbereid zitten. Kabel op de CAN-BUS aan laten sluiten door de garage en cest ca! Rijden maar :)

De versnellingsbak schakelt nog steeds prima, motortje start en loopt altijd nog lekker. Het enige echte euvel is een fluitende ventilator motor, die zou ik nog eens moeten vervangen. Verder ziet de auto er zowel van binnen als buiten nog puik uit! Verder hoef ik denk ik niet veel over de Polo te vertellen.. Rijdt redelijk voorspelbaar, stuurt licht, geen last van onderstuur en is voor zijn segment ERG stil! (totdat je boven de 120-130kmh komt, maar goed dat doe ik toch zeeeer zelden)
De ketting is nog steeds degene die in het bezit van de eerste eigenaar is vervangen (zakelijke eigenaar) de vorige eigenaar heeft hem nooit hoeven vervangen. Ook ik hoor hem bij koude start niet rammelen. (ik luister altijd met het raam open/deur open even bij de koude start!
https://youtu.be/dSLBq0auCTk (zie deze video, zelfs in winterse omstandigheden was het geen probleem)

Bij 278667km heb ik de bougies vervangen voor NGK iridium bougies, de vorige hebben er ca. 50.000km in gezeten (deze waren vlak voordat ik hem kocht gemonteerd). Ik merkte dat de auto wat slechter begon te starten. Dit omdat hij op LPG start; LPG ontbrandt moeilijker waardoor je dit soort perikelen sneller op zult merken. Met nieuwe bougies gaat 'ie weer als een zonnetje! Verbruik lijkt ook weer iets afgenomen, in de zomer zit ik aan ca. 7L/100km (LPG, over het algemeen ca. 1 op 14/15). Terwijl ik vrijwel altijd 110-115kmh op de teller rijd!

Op naar de 3 ton!

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Polo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 359
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 369
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life Business (5D/5H)
€ 397
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Polo 1.2 Easyline|1E EIG|APK8-23|CRUISE CON|STOELVERW|AIRCO|ELEK

    Volkswagen Polo 1.2 Easyline|1E EIG|APK8-23|CRUISE CON|STOELVERW|AIRCO|ELEK

    • 2010
    • 124.908 km

    € 5.599

    Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

    Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

    • 2011
    • 209.127 km

    Op aanvraag

    Volkswagen Polo 1.2-12V MATCH AIRCO CLIMATE CONTROLE PARKEERSENSOREN PRIVACY GLAS ZEER LUXE UITVOERING!!

    Volkswagen Polo 1.2-12V MATCH AIRCO CLIMATE CONTROLE PARKEERSENSOREN PRIVACY GLAS ZEER LUXE UITVOERING!!

    • 2012
    • 101.359 km

    € 8.750

Meer Volkswagen Polo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

    258
    • 10 maart 2022

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
PREMIUM
Opel Corsa 1.4 (2011) - Volkswagen Polo 1.2 TSI (2011)

Opel Corsa 1.4 (2011) - Volkswagen Polo 1.2 TSI (2011)

Gebruikte B-segmenters zijn er te kust en te keur. Dit keer kiezen wij eens de meest voor de...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk BMT Highline...

    • 4 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2010)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    • 3 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk BlueMotion Technology Trendl. (2010)

    Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk BlueMotion...

    2
    • 14 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2010)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline...

    6
    • 1 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2013)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    7
    • 24 november 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2010)

    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2010)

    8
    • 29 december 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Highline (2011)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Highline...

    • 15 maart 2018
meer reviews
Volkswagen Polo - Occasion Aankoopadvies

Volkswagen Polo - Occasion Aankoopadvies

222

De Volkswagen Polo is kennen we al sinds de jaren ’70. Ooit is hij begonnen als simpele kleine...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    118
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen schrapt basisversie Polo van prijslijst

    Volkswagen schrapt basisversie Polo van...

    73
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en 5 andere nieuwe modellen scoren maximaal

    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en...

    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
  • Autotest
    Test: Volkswagen Polo

    Test: Volkswagen Polo

    72
    • 20 januari 2022
  • Reportage
    Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

    Hyundai heeft beste multimedia in compacte...

    76
    • 8 januari 2022
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond -...

    25
    • 17 mei 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    49
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    118
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden