Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2013)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 151.000 km |
naa 100,000km begint de echte ellende
- 150.000 km
Dit is mijn 2e polo. na de eerst ergens in de jaren 90 zei ik nooit meer een polo.de 1e was een echte maandagochtend auto. jaren later toch weer n polo gekocht. tja waarom. toen voor relatief weinig geld een complete auto. (vergelijkbaar met andere auto;s) centrale deurvergrendeling, abs, airco, verwarmde elektrische spiegels, cruise control, radio cd speler, zelfs de passagiersstoel is in hoogte verstelbaar, armsteun, elektrische ramen voor en achter. en achteruit sensoren . voor mij als lesauto allemaal erg welkom. wat ik mij nog kan herinneren zo rond de 19 a 20.000euro. vlot leverbaar was ook voor mij een pre. al met al een erg fijne auto om mee te rijden/lessen. de auto heeft een korte draaicirkel en voelt stabiel in t rijden. helemaal geen verkeerde auto voor deze prijs.
de diesel verbruikskosten verbruikskosten vallen wel erg tegen. ik weet dat de mooie verhalen bij de dealer nooit kloppen maar deze loopt nu al 6 jaar 1:18 terwijl de benzine versie dit ook doet. tja daar heb ik toch geen diesel voor gekocht!.
zo nu en dan een computerstoring waardoor de auto opeens uitsloeg op de snelweg. :( daarna weer gestart en alsof er nooit iets aan de hand is geweest. laten checken bij de dealer maar kon niets vinden,. en daar moet ik t dan maar mee doen. dit ging t zelfde met t stop en go systeem. soms doet deze het wel en soms ook niet. uitgelezen bij de dealer en wederom niets te vinden dus moet je t er maar mee doen. (best raar toch?)
wanneer deze auto rond de 100.000 km komt begint de ellende. er gaat van alles stuk wat niet hoort bij t aantal gereden km. voorbeeld de oliebak was lek. kan niet maar gebeurt toch. dikke rekening want uiteraard buiten de garantie. daarna een lek in de turboslang. kan niet met deze km stand. ja dat weet ik nu wel maar gebeurt toch weer. dure rekening buiten de garantie. Inlaatspruitstuk lek en pakking moest dus vervangen worden. heb hiervoor maar een 2e handse op de kop getikt want 450 euro voor alleen een inlaatspruitstuk werd mij na alle ellende te duur. was nu voor 120 euro klaar en heb deze laten vervangen bij n niet vw garage. schokdempers zijn lek dus ook toe aan vervanging. koppeling zit er nu ook al aan te komen en dat is nog duurder. dus de auto gaat er nu uit. er werd mij al vermeld en hierna komt er weer wat. volgens de ervaring vd monteur. (is trouwens ook mijn ervaring.) wanneer een auto boven de 100.000 km komt komen de rekeningen achter elkaar.
denk dat deze auto voor prive gebruik een prima auto is. zolang je onder de 100.000km blijft. als lesauto ook n prima auto maar rond de 90.000km inruilen dan blijf je gespaard voor alles wat daarna komt.
polo verkocht
- 151.000 km
na de nodige kosten heb ik deze auto verkocht. viel erg tegen wat deze auto die er best nog netjes uitzag nog maar waard was. maarja this niet anders. dit hoofdstuk kan ik dus weer afsluiten. ben overgestapt op een mazda2. hier krijgen jullie tzt een nieuw revieuw over.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

Volkswagen Polo - Occasion Aankoopadvies

Occasiondubbeltest - Opel Corsa 1.4 aut. vs VW Polo 1.2 TSI

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk Highline (2012)
