Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)

autoreview

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)
DDVD97
  • DDVD976
  • Gebruikersreview
20 maart 2021 om 16:55
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.0 TSI 95pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst18.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na ongeveer een jaar

  • 18.000 km
  • 20 maart 2021

> Reden voor "aanschaf"
Vanuit mijn werkgever is het gehele wagenpark vervangen, waardoor iedereen de upgrade heeft gekregen van een Peugeot 108 naar en Volkswagen Polo 1.0 TSI Comforline uitvoering met 95pk.

> Samenvatting
Als ik dan maar gelijk met de deur in huis moet vallen: Wat een genot om van een koekblik over te gaan naar een degelijke, ruime B-segmenter met voldoende vermogen voor de Nederlandse snelwegen (zeker in het 100 km/u tijdperk). Het nadeel is alleen wel dat de auto zo saai is als maar kan.

> Comfort
Na een aantal weken was ik volledig gewend aan de auto. Dit heeft in eerste instantie wel even geduurd, doordat ik bij ritten langer dan één uur gigantisch last kreeg van mijn onderrug. De optie voor een lendensteun was in de betreffende uitvoering niet aanwezig. Na een periode van een maand, heb ik hier aan kunnen wennen.
Als ik dit vergelijk met mijn voorgaande auto, dan merk ik op dat de stoelen in de Peugeot 108 beduidend beter zijn.
Wat betreft het interieur van de auto heb ik niets aan te merken. Alles zit waar je het verwacht en het werkt ook allemaal naar behoren. Daarnaast oogt het allemaal wel wat somber, maar dat is smaak gevoelig. Wat ik na bijna 20.000km wel merkte, was dat sprake is van een rammeltje in de middenconsole.

> Rijgedrag
Ik kwam natuurlijk van een Peugeot 108 af met 68pk. Als ik daar iets gewend van was, dan was het toeren maken om de vaart erin te houden. Voor het verkeerslicht was optrekken met de Peugeot ook altijd wel een feestje. Ze hebben bij PSA/Toyota vrij weinig isolatiemateriaal toegevoegd om de auto zo "goedkoop" mogelijk te houden, waarbij het overheersende geluid van de motor altijd wel leuk was.
Bij de Polo is dat het tegenovergestelde. De auto is goed geïsoleerd en nodigt niet uit om door te rijden. Het is voor mij tevens een saaie allemansvriend. Daarnaast heb ik nooit goed kunnen wennen aan de afstelling van de versnellingsbak en de koppeling. Laag in de toeren (< 1700 rpm) trilt alles hoorbaar bij het optrekken en zit er niet heel veel leven in. Daarnaast vlakt het vermogen volledig af na 3500 rpm.
Hier komt bij, dat bij het toepassen van "het nieuwe rijden" de toeren zo ver terugzakken, dat je standaard weer laag in de toeren uit komt. Door de afstelling van de versnellingsbak, ben je vrijwel genoodzaakt om > 2500 toeren pas te schakelen, om het comfortabel te houden. Dit was ik vanuit mijn voorgaande auto's niet gewend en ervaar ik persoonlijk niet als prettig.

> Verbruik
Over het algemeen, bij economisch rijden, is 1 op 18 gemiddeld haalbaar. Op het moment dat er sportiever wordt gereden, haal ik 1 op 16.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Polo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 359
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 369
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life Business (5D/5H)
€ 406
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Polo 1.4 TDI R-LINE, NIEUWSTAAT, BTW, PDC, NAVI

    Volkswagen Polo 1.4 TDI R-LINE, NIEUWSTAAT, BTW, PDC, NAVI

    • 2017
    • 151.789 km

    € 10.999

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk AppleCarPlay / ACC

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk AppleCarPlay / ACC

    • 2017
    • 25.039 km

    € 14.950

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 115pk DSG Highline | Navigatie | Climate Control | Parkeersensoren voor + achter | Adaptive Cruise Control | Lichtmetalen Velgen |

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 115pk DSG Highline | Navigatie | Climate Control | Parkeersensoren voor + achter | Adaptive Cruise Control | Lichtmetalen Velgen |

    • 2019
    • 29.522 km

    € 20.940

Meer Volkswagen Polo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

    258
    • 10 maart 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Occasion dubbeltest

Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Occasion dubbeltest

Drie jaar jong, nog keurig onder de honderdduizend kilometer, lekker in de opties en voor heel...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2018)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 18 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    1
    • 20 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 20 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 13 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    4
    • 4 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business R (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business...

    • 26 februari 2021
meer reviews
Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

96

De Koreanen zetten hun opmars door. Ook al doet Hyundai het in Nederland niet zo goed als concerngenoot...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen schrapt basisversie Polo van prijslijst

    Volkswagen schrapt basisversie Polo van...

    73
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en 5 andere nieuwe modellen scoren maximaal

    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en...

    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
  • Autotest
    Test: Volkswagen Polo

    Test: Volkswagen Polo

    72
    • 20 januari 2022
  • Reportage
    Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

    Hyundai heeft beste multimedia in compacte...

    76
    • 8 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe Volkswagen Amarok laat zich zien

    Nieuwe Volkswagen Amarok laat zich zien

    13
    • 27 mei 2022
  • Nieuws
    Overname Europcar door Volkswagen bijna rond

    Overname Europcar door Volkswagen bijna...

    61
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen treft miljoenenschikking met Britten over dieselfraude

    Volkswagen treft miljoenenschikking met...

    123
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    17
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox' opnieuw tot leven

    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox'...

    13
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    101
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden