Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

UitvoeringPolo 1.0 80pk Comfortline
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020

Keuze

• 6 km

In januari 2020 heb ik samen met mijn vriendin proefgereden in veel auto's om voor haar eentje aan te schaffen. Uiteindelijk vond zowel zij als ik de Volkswagen Polo het lekkerst rijden. We wouden ook niet te duur gaan, met gewoon wat basisopties. Bij Volkswagen hadden ze op dat moment de United uitvoering, dus het gaat hier niet om de comfortline, maar om de United.
De United is een comfortline, maar dan met LM velgen, parkeersensoren V+A en handmatige airco.
Deze uitvoering was zeer scherp geprijsd en samen met de fijne rijeigenschappen zijn we tot aankoop overgegaan.
In augustus 2020 is de wagen geleverd.

Concurrenten waren: VW Up!, Fiat 500, Peugeot 108, Peugeot 208 en de Renault Twingo.
De VW Up! was bijna even duur als de Polo United, de Fiat 500 had lompe deuren, de Peugeot 108 viel amper mee te rijden en rammelde langs alle kanten, de Peugeot 208 was niet echt mijn vriendin haar smaak uiteindelijk en de Renault Twingo was bijna even duur als de Polo, erg prijzig dus voor een winkelkarretje.

Flink wat km's

Mijn vriendin heeft een niet heel lange afstand tussen woon-werk, en dus is er in 2 jaar ongeveer 15000km afgelegd. Ik heb intussen zelf ook veel al met de wagen gereden en hierom wil ik wat ervaringen delen over de turboloze VW Polo United.

Rijeigenschappen: De 1.0 80pk motor is een futloze turboloze motor. Maar wat rijdt hij lekker! De vering is heerlijk afgesteld, de stoelen zijn comfortabel genoeg (zeker voor mijn lief haar 1m68) en hij stuurt lekker. Bij snel sturen zwalkt hij een beetje heen en weer, maar het is dan ook geen sportauto. Bij snelle scherpe bochten merk je dat de auto snel naar de buitenbocht glijdt.
Ook trekt hij dus niet snel op, je moet zeker naar de 4000 toeren om een béétje mee te kunnen aan een stoplicht, maar als de airco aanstaat, vergeet het maar. Maar er staat wel een groot voordeel tegenover, de auto is immens zuinig. De auto haalt met gemak 800km op de +/- 39 liter tank die in de auto zit. De auto is ook lekker stil tijdens het rijden, al hoor je de motor wel snel brullen bij het optrekken. Geeft wel een sportief tintje, dat wel.

Betrouwbaarheid: Duitse bouwkwaliteit, iedereen heeft er zijn eigen mening over, maar de auto heeft nog geen grote steken laten vallen. Na 2 jaar rondrijden gaf hij aan wat olie nodig te hebben, en de speedlimiter werkt regelmatig niet. Voor de rest heeft hij geen problemen. De parkeersensoren werken super goed, alsook de limiter (als deze niet weer uitvalt). De airco werkt ook prima, hij geeft snel koude of warme lucht.

Infotainment: Het touchscreen van de Polo werkt fantastisch. Het reageert snel en precies en ook is er Apple Carplay op beschikbaar. De auto heeft ook nog gewoon goede degelijke fysieke knoppen voor de airco en ventilatie.

Kosten: Qua brandstofverbruik dus zeer goed, 800+km op de kleine tank. Recent hebben we ook het eerste onderhoud gedaan, die is na 30.000km of 2 jaar. Ze hebben de limiter geüpdatet, maar deze werkt af en toe nog altijd niet, dus daar moet ik nog eens voor bellen. De auto heeft dus olieservice+inspectie gehad, en zoals verwacht was de factuur lekker Duits. €314 voor een simpele oliewissel en filters. Afzetters. Maar ja, de waardeloze 2 jaar garantie is nu toch verlopen, dus we zoeken voor 't volgende onderhoud een goedkopere garage.

Ruimte: De Polo is lekker ruim, mensen die achterin zitten heb prima ruimte en de koffer is ook lekker groot voor zo'n compacte auto. Je kan het stuur en de stoel goed verstellen naar smaak waardoor je altijd wel comfortabel achter het stuur kan plaatsnemen. Ik ben zelf 1m83 en zit prima in de wagen.

3,5

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)

DirectLease
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)