Ford Fiesta - Nissan Micra - Renault Clio - Volkswagen Polo - Multitest

Dringen geblazen

B-segment Polo Clio Fiesta Micra lease verkoop
AutoWeek 35 2019
AutoWeek 35 2019

Je leest het in AutoWeek 35 2019

Auto’s in het B-segment zijn veel volwassener dan vroeger en daarom populairder dan ooit. Bijna elk merk probeert een graantje mee te pikken in het succes. Renaults vijfde Clio wil in de top drie blijven meespelen. Lukt dat tegen drie andere krachtpatsers?

Hij bestaat alweer bijna 30 jaar, de Renault Clio. Een extreem belangrijke auto voor Renault die op verschillende continenten in diverse vormen massaal is verkocht. Het feit dat de uitgaande generatie tot op het laatst de verkooplijsten bleef domineren, zegt genoeg. Maar op een gegeven moment is zelfs een scherpe prijs niet meer genoeg: de jaren gaan tellen. Dus is hier generatie nummer vijf. Qua design verschilt de auto niet extreem van zijn voorganger, maar de hippe accenten van onder meer de Mégane en de Talisman hebben hun weg gevonden naar de nieuwe Clio. Kijk maar naar die koplampen en wielen. Het design is zonder meer een van de sterkste punten van de huidige Renaults. Aan de binnenkant maakte het dashboard forse stappen en dat was ook wel nodig. Zeker qua materialen ging de Fransman er fors op vooruit en het geheel ziet er een stuk ruimtelijker uit. Voor je neus een digitaal scherm met een snelheidsmeter en in het midden een iPad-achtig scherm dat hoger is geplaatst dan in andere Renaults. Het is een compleet nieuw multimediasysteem voor Renault en gezien onze ervaringen in andere modellen was dat nodig. Het werkt sneller en soepeler dan voorheen en dat is fijn. Evengoed is Renault op dit gebied geen koploper. Zo is de kaart nog altijd nodeloos onoverzichtelijk en mis je shortcut-knoppen.

De ruimte om je heen is gelukkig goed, net als de zitpositie. Grote vakken in de deur en in de middentunnel bieden genoeg aflegplek. Achterin hebben medepassagiers behoorlijk wat been- en hoofdruimte voor een B-segmenter. In deze test doet enkel de Polo het qua beenruimte nog beter. De kofferbak groeide ook fors en behoort eveneens, samen met die van de Polo, tot de grootste in deze klasse. Bestel je de Clio zonder reservewiel, dan is hij zelfs de grootste in het segment.

Verder lezen?
Het volledige artikel is beschikbaar voor slechts €1,99. Het artikel wordt aangeboden in PDF formaat.
Koop artikel €1,99

Oeps, er ging iets mis...

Er is iets mis gegaan met je betaling. Probeer het later nog eens.
sluiten

Ford Fiesta - Nissan Micra - Renault Clio - Volkswagen Polo - Multitest

Dringen geblazen

Koop dit artikel als PDF voor slechts €1,99.
Vul je e-mailadres in waarop je het artikel wilt ontvangen:

Ford Fiesta - Nissan Micra - Renault Clio - Volkswagen Polo - Multitest

Dringen geblazen

Je betaling is voltooid! Het artikel is naar je email-adres gestuurd. Je kunt het artikel direct downloaden door op onderstaande knop te klikken. Download het artikel

PRIVATE LEASE Renault Clio

Arval
Renault Clio TCe 90 Evolution (5D/5H)
€ 365
 
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 419
 

Gerelateerde forumtopics