Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019) #4

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst92.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 3,5 jaar ingeleverd

  • 92.000 km

Ik had de Polo als leaseauto en heb 'm gisteren ingeruild voor een Corolla TS Hybrid.

Eerlijk: de Polo was een 'moetje', het beleid bij ons bedrijf was een VW, geen keuzevrijheid. Gelukkig is dat inmiddels veranderd.

De Polo, tja. Prima als auto, zuinig, stil, comfortabel. Het interieur is prima, best een ruime kofferbak voor z'n formaat. Absoluut geen bochtenridder (behalve als je van gierende banden houdt, dat doet 'ie al vrij snel), hij is vlot genoeg. Kortom: je komt niks tekort, maar hij blinkt zeker nergens in uit.

Ik heb de Polo in 3,5 van nieuw naar 92.000km gereden (vrij weinig dankzij Corona). In die tijd:

- Probleem met iets in de voortrein, een rammelende stuurstang als ik het me goed herinner.
- Carplay valt regelmatig uit. De enige remedie is stoppen, auto uit, auto op slot, even wachten en dan hopen dat 'ie het weer doet (dealer zei dat alle VW-modellen dit hebben en updates niet echt helpen).
- Wieldoppen bladderen af (hebben ze allemaal, ook bij mijn collega's).
- Bij de laatste beurt aangegeven dat er een forse rammel in de voortrein zit bij afrijden drempel, maar de dealer zei niets te kunnen vinden (misschien de leasemij. die geen cent meer wilde uitgeven? Was een week voor inleveren)
- Idem over een zware tril in de auto bij koppeling in. Ik vermoed het dubbelmassavliegwiel (maar ben geen monteur). Lekker binnen een ton kapot.

Ik denk (denk) dat je in deze klasse wel iets betrouwbaarders kan vinden. Het voelt allemaal niet supersolide en lijkt een beetje gebouwd als wegwerpproduct.

Als auto: prima, doet wat 'ie moet doen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens