Volkswagen Passat 1.8 90pk CL (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat 1.8 90pk CL |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 293.130 km |
KM-stand laatst | 297.000 km |
Het is koud
- 293.130 km
Op de bonnefooi en bijna voor niks heb ik deze auto gekocht. Ik liet mij ophalen van het station en we reden gelijk door naar het postkantoor. "Als jij er in kunt rijden dan kan ik het ook"
Eerste ervaring; luxe, betrouwbaar maar een beetje krakerig. Het is een echte opknapper maar het is te koud om iets te doen.
De auto heeft 2 problemen zo werd mij verteld. Een rood lampje in het dashboard geeft watertekort aan. Maar er zit water genoeg in. Dit heb ik nooit verholpen.
Er schijnt even een oliedruk alarm af te gaan bij 100 KM per uur terwijl er genoeg olie in zit. Dit heeft te maken met té lang op vuile olie te rijden. Een zeefje in de carter moet worden vervangen. Wat ik niet doe.
We zijn er nog
- 294.000 km
zoals ik zei, een niet goed onderhouden auto. Ik denk dat de vorige eigenaar een wegwerker was. Overal zit zand. Het lakwerk is slecht. Al met al is de auto nu netjes, zie laatste foto.
Hij rijdt voor zijn leeftijd wel zuinig. Als ik op de snelweg zit moet hij rond de 1 op 15 doen. Normaal verkeer een stuk boven de 1 op 10. Fijne wagen, fijne wegligging en vertrouwd want hij brengt mij van a naar b. Nog steeds niet veel gereden.
Na enige stilte
- 295.500 km
Na enige maanden mijn auto nagenoeg niet nodig te hebben gehad ben ik weer veel op de weg. Ik rijdt per maand tussen de 500 tot 1000 KM.
Het hele monopiont systeem zat onder de olie en de slangen er om heen zaten vol met sludge. De motor is vies. Overal tot in de kleine kieren zit zand, viezigheid of olie. Maar ik ben een tevreden automobilist. Houdt de auto wat in de gaten en doe er zo nu en dan iets aan. Hij rijdt lekker. Laten we het daarbij houden.
Conclusie na het wegbrengen
- 297.000 km
Door een klein gaatje in de achteras moest mijn auto naar de sloop. Dit mag niet worden gelast. De volgende wordt een beter onderhouden en schoner Passat. Nu rijd ik voor nood in een oude goedkope Japanner om de tijd te overbruggen.
Zoals gezegd is deze auto zeer slecht onderhouden en heb deze tot de datum van de keuring op de weg weten te houden.
Mijn conclusie is dat dit een beresterke en betrouwbare auto is. Bij aanschaf was het monopoint injectie systeem zeer smerig en overal zat sludge. Dat de auto nog reed onder deze omstandigheden was een wonder. Er was olielekkage vanuit kleppendeksel en lekkage van water vanuit het systeem naast het blok. (Beiden makkelijk te verhelpen) Dit droop het blok in bij het vliegwiel door gemis van een afsluitend dopje. Het vliegwiel slingerde alles over het blok en alles heen. Maar hij bleef rijden. Alleen de startmotor moet er hierdoor aan geloven.
Verder was de auto zeer smerig en overal zat zand en troep, maar de auto bleef rijden. 1 op 15 op rustige wegen. En met een luxe gevoel. Naast de slechte staat van de wagen, ook laklagen zijn slecht op het dak en motorkap, gaan de raampjes nog prima open en lijkt alles nog heel compact en te blijven werken voor de leeftijd. Ik ga sparen voor een volgende.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.