AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant
18

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Highline (2011)

fletcher
  • fletcher8
  • Review
21 januari 2011 om 16:40
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst197.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 1.850 km
  • 21 januari 2011

Mijn eerste ‘auto van de zaak’ mocht ik 14 jaar geleden in ontvangst nemen: een VW Golf 3.
En nu mag ik me sinds 7 januari jl., trotse eigenaar noemen van deze (in mijn ogen) schitterende automobiel.
De kleur is heel persoonlijk ben ik inmiddels achtergekomen, men vind ‘m mooi of lelijk. Een tussenweg heb ik nog niet gehoord.
Het interieur is een kleine gok, ik vind het absoluut de mooiste interieurkleurstelling die er bestaat maar het is wel een stukje gevoeliger in het gebruik. Mijn kinderen hebben een kleine aanvullingscursus op de opvoeding genoten om enige bewustwording van de nieuwe auto te verkrijgen…
De uiteindelijke configuratie is als volgt:

VW Golf Variant 1.6tdi Bluemotion Highline
Kleur: Toffee brown
Interieur: Alcantara cornsilk beige
Opties:
- exectutive pakket
- winterpakket
- getint glas
- trekhaak
- alarm plus
- telefoonvoorbereiding premium

Zoals het een goed werkgever betaamd, was de keuze aan redelijke eisen gebonden. Belangrijk waren: energielabel A, diesel (vanwege de kilometers) en uit de VAG groep.
Ik zal geen epistels gaan schrijven over allerlei keuzedilemma’s, ik heb gekozen voor de Golf omdat ik een mooie dynamische en tijdloze auto wilde rijden. De Skoda Octavia is gewoon minder mooi en niet dynamisch. Wel verstandig.
Maar, zoals gezegd, ik vind dat de Golf Variant nog enige emotie oproept. Binnen de gestelde eisen natuurlijk.

Eerste ervaringen na 2 weken en 1850km:

Een heerlijke reisauto. Na vele jaren grotendeels ‘frans’ te hebben gereden, is de degelijkheid van een Volkswagen niet te missen. Alles zit op de juiste plek en is van zeer degelijke materialen gemaakt. De afwerking is ook erg goed.
Het lichte interieur bevalt me erg goed, het geeft een luxe uitstraling en het geeft het interieur een ruimer gevoel. Niet dat je ruimte tekort komt, maar de beleving is ‘ruimer’.
De bediening komt steeds losser en alles gaat zich soepeler gedragen.
Het verbruik is alleen nog maar verbeterd, de tweede tank is met gemiddeld 5,4ltr/100km leeg gereden. Daar zitten veel snelweg en filekilometers tussen.
Het start/stop systeem is wel een bijzondere gewaarwording, het werkt prima.
De ruimte op de achterbank is redelijk te noemen. Met mijn lengte van 1,90m kunnen de kids nog redelijk goed zitten, een volwassene zou het al moeilijker hebben. Al met al een gevolg van deze autoklasse.
De kofferbak is riant en erg mooi afgewerkt. De dubbele bodem is praktisch voor kleine losse materialen. Mijn oude kratje met losse spulletjes is daardoor niet meer nodig. Erg praktisch is dat de kofferbakafwerking gewoon uit zwart tapijt bestaat.
Mijn auto heeft de RNS315 navigatie inclusief multimedia-aansluiting en dat is een heel prettig systeem.
De navigatiefunctie is prima, niet zo snel en praktisch als een losse TomTom, maar gewoon afdoende. En mooi geïntegreerd in het dashboard.
De telefoonfunctie heb ik uitgebreid met de ‘premium’ functie waarbij in de centrale boordcomputer alle functies worden weergegeven. In principe maar een investering van 70 euro op de optielijst, maar wat een prettige toevoeging! Tijdens het rijden moet ik veel bellen en deze constructie zorgt voor een veiliger weggedrag omdat je standaard de goede richting uitkijkt.
De RNS315 heeft ook een functie dat de volledige telefoon inclusief telefoonboek wordt overgenomen. De touch-adapter die voorheen werd meegeleverd is nu dus niet toegepast. Dan komt gelijk de absolute misser van Volkswagen om de hoek kijken: ze hebben verzuimd om de dashboardhouder achterwege te laten! Je rijd dus nu gewoon rond met een nutteloze puist op het dashboard. Dit ga ik zeker nog aankaarten bij de dealer.
Het geluid van de stereo is redelijk, de basweergave is niet lekker, het laag klinkt wat flodderig. Dit heb ik in de loop van de jaren wel eens beter gehoord, ik ga nog wel eens nadenken over een custom aanpassing. De midden en hoge tonen zijn wel goed.
De multimedia-aansluiting is een genot. USB sticks en iPod zijn eenvoudig aan te sluiten en vanaf de RNS315 te bedienen. Voor de iPod heb je wel een extra kabeltje nodig die niet standaard meegeleverd wordt. En zoals het Volkswagen betaamt, tik je daar 45 euro voor af.
De highline-sportstoelen zitten voortreffelijk, daar heb ik echt naar uitgekeken. Mijn voorloopauto was een Toyota Avensis en daar kreeg ik rugklachten van.
De gehele zit is in de Golf erg goed in te stellen, van lekker laag (mijn zit) tot hoger op de bok is prima in te stellen.
Het stuur is dik maar niet te dik, en het ligt goed in de hand. De audio en telefoonbediening op het stuur zijn erg prettige toevoegingen.

Tot nu dus een erg positief bericht. Ik zal deze review blijven bijhouden en ook de mindere zaken bespreken. Tot nog toe valt alleen de misplaatste en nutteloze telefoonhouder op het dashboard in negatieve zin op.

Update 7100km

  • 7.100 km
  • 14 maart 2011

Na twee maanden en 7100 km, tijd voor een korte update met enkele gebruikservaringen.

Wat me opvalt is de comfortabele afstelling van het onderstel. Tijdens lange ritten is het prima rijden, de auto is stil en de stoelen zitten geweldig.
Toch is het onderstel eerder comfortabel dan sportief. In bochten helt de koets over en bij verkeersdrempels ontstaat de neiging tot ‘deinen’. Na jaren van franse auto’s (2,5 jaar Peugeot en 5,5 jaar Renault) had ik meer stevigheid verwacht van Volkswagen. Door de ‘bluemotion technology’ kon het sportonderstel niet aangevinkt worden, had ik best prettig gevonden.

Na enige tijd, ben ik toch even in overleg met de dealer gegaan over een paar kleine zaken: hinderlijk windgeruis van bestuurdersportier en het wegwerken (weghalen) van de nutteloze telefoonhouder.
Niets dan lof over deze dealer, Auto Muntstad vestiging Zeist, ze pakken de zaken goed en serieus aan. Naar aanleiding van mijn vragen, wilden ze graag mijn auto een dagje ‘op proef’, dan kon gelijk de navigatie ge-update worden.
Afspraak gemaakt en ik kreeg een dag de beschikking over een fonkelnieuwe Jetta. Ook toffeebuin en met zwartleder interieur. Prima auto, goed (sport)onderstel, maar niet zo mooi als mijn eigen automobiel. Ook is het interieur (in detail) minder fraai dan in de Golf. Door een ingelaste afspraak ineens 450km met de Jetta gereden, dus ik kon een aardige vergelijking maken.
Naar aanleiding van de oplospunten worden in maart 2011 mijn telefoonhouder weggewerkt (montage nieuw deel van dashboard) en zal er naar het deurrubber worden gekeken. Tevens laat ik het stuur in de middenstand zetten, die staat nu nog ‘uit het lood’.

De geluidskwaliteit van de audio is niet helemaal mijn ding. Goed, maar niet meer dan dat. Dit ga ik binnenkort nog ernstig upgraden.
De navigatie is afdoende, het blijft een redelijk eenvoudig systeem. De integratie van radio/navi/telefoon in één apparaat blijft z’n ‘unique-selling-point’.

De motor gaat zich steeds soepeler gedragen, door het ontbreken van een zesde versnelling is de vijfde versnelling erg lang. Dit nodigt uit tot erg schakellui rijden. In de praktijk kun je vanaf 70 km/h prima in de vijfde versnelling blijven rijden.
Het verbruik neemt ook nog steeds langzaam af, nu gemiddeld 1 op 19 (5,2ltr/100km) en 1000km op 1 tank is goed te realiseren.

Na verloop van tijd kom je ook steeds meer zaken tegen die je veel meer gaat waarderen:
- het automatische dimmen van de dashboardverlichting, ook overdag.
- statische bochtverlichting, ik rijd vrij vaak over onverlichte polderwegen en kan deze bochtverlichting wel waarderen.
- het dashboardkastje wordt echt gekoeld, niet zomaar een aftakking van het klimaatsysteem naar het kastje, maar echt koeling.
- de ophanghaakjes in de kofferbak, lijkt simpel, maar ze zijn echt handig in het gebruik.
- de vuilgevoeligheid van de kleur is erg laag, dit was absoluut geen eis bij het uitzoeken, maar in de praktijk is de kleur dus helemaal niet zo vuilgevoelig.
- het interieur is erg goed schoon te houden, de enige plek waar redelijk veel vuil op komt, zijn de instaplijsten, die wil je nog wel eens met de schoen raken.
- in deze koude tijden is de stoelverwarming een genot, de kachel komt vrij traag op temperatuur waardoor je met de stoelverwarming al heel snel behaaglijk zit.
- de iPod-aansluiting is geweldig, met m’n iPod classic steeds 120GB aan (goeie) muziek bij me, hele prettige optie.

Kortom, ik geniet nog elke dag van m’n auto, de ervaringen blijf ik hier bijhouden.

Update 25200km

  • 25.200 km
  • 19 augustus 2011

Update 25200km:

Na 8 maanden rondrijden, kan ik beamen dat het een heerlijke reisauto is. Het gemiddelde verbruik blijft bij mij hangen op 1:19,3
De zitpositie is uitstekend en de stoelen zijn op langere ritten prima.
Het koppel van de (basis)dieselmotor is erg prettig. De auto is geen strepentrekker, maar het is prima rijden met altijd voldoende koppel onder de voet.
Ik ervaar het ontbreken van een zesde versnelling ook als prettig. De vijf aanwezige versnellingen zijn goed gekozen en vanaf 70 km/h is het schakellui rijden in ‘5’.
Het meubilair is goed schoon te houden, dat valt me alles mee. Het alcantara is goed wasbaar, vlekken zijn wel sneller zichtbaar natuurlijk.
De standaard banden (Conti’s) ben ik niet tevreden over, met name met regen zijn het geen toppers. Na de zomerperiode worden er 4-seizoensbanden gemonteerd, dat zal ook een ‘gulden middenweg’ zijn, maar geeft wel betere allround eigenschappen.
Het veercomfort is prima, vooral op de snelweg ligt de auto als een blok op de weg. Op verkeersdrempels is de auto wel ‘springerig’, deze kon ik met een Renault stukken harder nemen.
De bouwkwaliteit is zo goed, dat je al heel snel verwend raakt. Pas als je weer eens in een andere auto plaatsneemt (in dezelfde klasse), begrijp je deze kreet goed.

Vlak voor de vakantie, heeft de dealer nogmaals onderzocht waarom het bestuurdersportier overmatig ruist boven 100 km/h. Dit heeft helaas geen resultaat gegeven, er is nu ‘alles aan gedaan, meer kan niet.’
Tevens is de zonnebrilhouderklep aan het plafond vervangen. Die kwam, vooral tijdens warm weer, regelmatig naar beneden zakken.

Drie weken vakantie achter de rug en met de auto 3400km afgelegd. In de Pyreneeën bergroutes gereden en de autoroute A75 overgedieseld. Wat een heerlijk sterke motor, dat je ‘maar’ 105pk hebt, is niet te merken. Het koppel is allesbepalend voor dit prettige rijgedrag. De auto was echt volgeladen en een flinke dakkoffer (540ltr) deden het verbruik tijdens de vakantieritten dalen naar 1 op 17,5
De stoelen zijn op (erg) lange ritten wederom prettig gebleken, ook de airconditioning heeft voldoende capaciteit om het interieur snel op de juiste temperatuur te krijgen.
De navigatie voldeed, maar gaf een enkele keer foutieve aankomsttijden aan.

Afgelopen weekend een begin gemaakt met verbetering van de stereo: in de kofferbak staat nu een Focal Solution 25A1 subwoofer met ingebouwde versterker voor de voorluidsprekers. Dit geeft een enorme verbetering van het geluid. Alleen de frontspeakers moeten nog vervangen worden, maar met deze goede aansturing van een aparte versterker zijn ze al veel beter gaan spelen.
Opvallend is dat audio (mp3’s) direct vanaf een usb-stick beter klinkt dan hetzelfde signaal van de iPod. Dit zal wel te maken hebben met de (kwalitatief mindere) DA conversie van de iPod.

Update 71000km

  • 71.000 km
  • 13 september 2012

Korte update omdat ik echt wel tevreden ben met deze auto.
Afgelopen winter 30000km op Goodyear Vector 4Seasons afgelegd wat goed is bevallen. Ze maken iets meer afrolgeluid en het zijn net geen echte sneeuwbanden, maar in NL voldeden ze prima. Ik ben overigens geen wintersporter, maar er heeft toch een tijdje flink sneeuw gelegen dus de ervaring was er wel. Ook op nat wegdek rijden ze uitstekend.
Voorjaar naar Toscane geweest en zomervakantie in zuid Frankrijk, het is echt een fijne reisauto. Nog steeds met volle bepakking (tent, doos, 4pers) een gemiddeld verbruik van 1:17,5
Zaken die ik persoonlijk liever anders zou zien: auto is behoorlijk op comfort afgesteld en als je naar de schakelindicator 'luistert', bromt en dreunt de motor zo heftig dat het niet leuk meer is.
In positieve zin valt me op dat de lichte bekleding erg mooi blijft, ik zit elke dag met spijkerbroek in de auto en ook de kinderen laten nog wel eens wat vallen, maar de bekleding blijft gewoon mooi.
Ook positief is de kracht van de airco, interieur is erg snel op temperatuur.
Dus: nog steeds tevreden. Vooral nu om mij heen verschillende mensen de TSI-problemen hebben, waardeer ik mijn auto steeds meer.

Update 121000km

  • 121.000 km
  • 2 november 2013

Wat een heerlijke auto blijft het, ook na 121000km.
Zojuist weer een beurt gehad en via werkgever een nieuw luchtfilter met 'cyclone' ingebouwd gekregen, dit in het kader van het aanpassen van wagenpark mbt MVO en milieu.
Ben zelf erg sceptisch over dit soort aanpassingen maar ik ben ineens van de 'motordreun' af bij lage toerentallen! Een verbetering dus, nu het verbruik nog afwachten.
Een paar maanden geleden is plotseling de RNS ermee gestopt, deed niets meer. Deze is keurig onder garantie vervangen.
Minpunten blijven nog steeds: vervelend windgeruis bij m'n linkeroor en bij regen zijn de achteruitkijkspiegels niet meer te zien.
Rijden is nog steeds heerlijk en verbruik is in 121000km gemiddeld 5,07 ltr/100km gebleken.
Met de nieuwe Golf Variant op de weg, was ik wel een benieuwd of mijn model ineens 'oud' zou zijn, dit vind ik gelukkig meevallen.
Ook weer een bewijs van 'tijdloze' styling of is het 'saaie' styling? Die discussie ga ik niet aan, ben erg tevreden Golf Variant rijder!

Slot

  • 197.000 km
  • 22 augustus 2015

Zo, het doek gaat vallen voor de Golf, m'n nieuwe auto is besteld.
Na 4,5 jaar en bijna 2 ton aan kilometers ga ik afscheid nemen van VAG, het waren zeer prettige kilometers in een fijne reisauto. Technisch heeft ze me nooit in de steek gelaten en optisch vind ik het nog steeds de mooiste.

Enkele tekortkomingen:
- de waterverplaatsing op de zijruiten tijdens regenbuien, hierdoor geen zicht in de spiegels
- de constante windruis van de linker b-stijl
- kwaliteit standaard luidsprekers
- te comfortabele afstemming onderstel

Pluspunten:
- luxe aan boord welke ook in de kleine zaken opvalt
- zuinig (gemm. 1 op 19,6)
- vijfbak
- trekkracht met trailer of caravan
- degelijkheid
- uitstraling, vooral met deze kleurstelling en interieur (persoonlijk vind ik dit model nog steeds mooier dan de opvolger)
- navigatiesysteem in al z'n eenvoud, het werkte perfect in heel Europa

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 90pk (5D/6H)
€ 369
Stel samen ▸
Yourlease
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 464
Stel samen ▸
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 90pk (5D/6H)
€ 359
 
Arval
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 444
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.2 TSI CUP Edition | Automaat | Navi

    Volkswagen Golf 1.2 TSI CUP Edition | Automaat | Navi

    • 2014
    • 47.444 km

    € 14.650

    Cabriolet 1.4 TSI DSG-Aut. (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** 1e EIG - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI DSG-Aut. (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** 1e EIG - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    • 2013
    • 97.996 km

    € 16.900

    Cabriolet 1.4 TSI (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** Vol. Dealer Onderh - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** Vol. Dealer Onderh - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    • 2012
    • 89.998 km

    € 15.900

Meer Volkswagen Golf occasions

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Op het AutoWeek-forum staan regelmatig verzoeken om hulp bij de keuze van een gebruikte auto....

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Review
    Volkswagen Golf (2010)

    Volkswagen Golf (2010)

    7
    • 22 augustus 2020
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    5
    • 20 januari 2020
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline...

    1
    • 23 oktober 2019
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2013)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    2
    • 17 december 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    1
    • 15 april 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline...

    • 12 januari 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    • 14 december 2016
meer reviews
Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Soms weet je niet hoe een Klokje Rond-aflevering gaat lopen. Bij een auto die al veertien jaar...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Prijs Volkswagen Golf R bekend

    Prijs Volkswagen Golf R bekend

    70
    • 25 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf R Variant betrapt bij de Nürburgring

    Volkswagen Golf R Variant betrapt bij de...

    24
    • 23 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    2
    • 13 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2021)

    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2021)

    22
    • 9 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 130pk R-Line (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 130pk...

    4
    • 6 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    4
    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    41
    • 26 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    75
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess als Tesla-CEO'

    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess...

    43
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels compenseren

    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels...

    54
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen laat ID6 zien

    Volkswagen laat ID6 zien

    62
    • 9 april 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    11
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla in China

    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla...

    51
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de prijslijst

    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de...

    34
    • 1 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep