Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)

autoreview

5
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)
Alino
  • Alino5
  • Gebruikersreview
20 januari 2020 om 12:58
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst211.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review/eerste leasewagen

  • 211.000 km
  • 20 januari 2020

Na in 2017 van werkgever te zijn veranderd, deze Golf VI gekregen als (inloop)wagen. Helaas duurt de inloopperiode met deze auto iets sneller dan verwacht, maar dit is een ander verhaal.
Normaal zal deze in loop van dit jaar vervangen worden.

Ik heb de wagen gekregen met ca. 160000 km op de teller.
Dus na ongeveer 50d km aan ervaring, leek het me wel tijd om eens een samenvatting te maken en mijn ervaring met deze Golf te delen.

Het betreft een zwarte GOlf VI 1.6 TDI Highline. De optielijst is vrij kort.
- automatische klimaatregeling
- lich- en regensensor
- cruise control
- elektrisch inklapbare spiegels
- 16" Alu velgen

Eerst een kleine vergelijking met onze vorige prive gezinswagen (BMW 318d E91 touring). Deze wordt nog steeds gebruikt als tweede wagen voor mijn vrouw.
Beide wagens zijn van ongeveer dezelfde generatie (BMW 2009, Golf 2011) en prima te vergelijken.

Het eerste wat opvalt als je beide hebt gereden is de ruimte. Of beter, het gebrek aan ruimte in de BMW. Deze generatie 3 is echt (te) klein. Niet alleen qua kofferinhoud , maar ook de binnenruimte is redelijk krap.
Ik ben een groot BMW liefhebber en ik heb eigelijk niets met VAG, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik in de Golf beter zit.
Je zou dit bij BMW kunnen voorkomen door de optionele comfortstoelen te kiezen, maar dat heeft deze Golf ook niet.

Het rijden zelf? Hier is BMW duidelijk baas. Een 318d(143pk) is verre van een snelle auto, maar je voelt duidelijk verschil met de Golf. Vooral in de hernemingen is het verschil in koppel merkbaar.
Ook op gebied van stuurgevoel en baanligging is de BMW beter. De Golf is meer op comfort gericht en geeft je veel minder feedback.

Het verbruik? ondanks dat de BMW een 2 liter motorinhoud heeft en toch enkele tientallen pk's meer heeft, is het verbruik van beide ongeveer hetzelfde. Namelijk een 6 liter per 100km.

De belangrijkste voor - en nadelen van de Golf

Voordelen
- Ruimte. Vooral de kofferinhoud verbaast me telkens weer. Met 2 kleuters en een hond is het inladen van de koffer steeds een uitdaging. Maar dit is veruit de ruimste auto die ik al gehad heb.

- Degelijkheid. Hier kan ik kort over zijn. Ondanks de horrorverhalen die ik lees over de kwaliteit van VW en VAG in het algemeen, kan ik hier niets negatief over zeggen. Ik hoor geen kraakje of piepje. Het interieur ziet er nog steeds als nieuw uit. Geen afgesleten toetsen of stuur. Stoelen nog in prima staat.

- Rijcomfort. Zoals hierboven al gemeld, is deze Golf vooral om comfort afgesteld. We weten allemaal in welke staat de Belgische wegen zijn, maar de wagen vangt deze oneffenheden zeer goed op. Ook de stoelen zijn meer dan degelijk. Iets meer zijdelingse steun had gemogen, maar over het algemeen zitten deze meer dan goed.

Nadelen
- Exterieur. Smaken verschillen, maar ik word niet warm van de Golf. Vooral de achterkant van de Variant met de achterlichten die zijn overgenomen van de Golf V, ziet deze auto er gedateerd uit.

- Bediening van de cruise control vind ik persoonlijk omslachtig. Dit heeft BMW beter voor elkaar met het aparte hendeltje. Kwestie van gewoonte waarschijnlijk.
Ook vind ik het stuur een maatje te groot. Een iets kleiner stuurtje zou toch iets beter in de hand liggen.

- De inklapbare spiegels. Vanaf een van de 2 voordeuren geopend zijn geweest, kan je deze niet meer inklappen. Dan dien je de deur opnieuw te sluiten, contact opzetten en dan pas klappen ze in. Ik had de gewoonte om mijn deur eerste te openen zodat ik nog in de spiegels kon kijken of er een fietser aankwam alvorens de spiegels dicht te klappen. Ook vervelend wanneer je medereizeiger zijn/haar deur al opendoet voordat je het draaiknopje van de spiegels op inklappen hebt gezet.

- Gebrek aan opties. OK geen nadeel dat te wijten is aan VW, maar ik mis echt wel een aantal opties. Oa automaat, ingebouwde navi en Xenon(LED) verlichting. Dit zijn voor mij persoonlijk 3 opties die ik standard zou willen. Na bijna 10 jaar met Xenon lichten te rijden, is het nog steeds wennen om s nachts met halogeen koplampen te rijden. Dit geeft echt onvoldoende licht om een veilig gevoel te hebben.
Ook is het echt echt wel behelpen om met een voorhistorisch AUX kabeltje muziek van je smarphone te kunnen afspelen. Maar zoals gezegd is dit niet de schuld van VW, maar van degene die de wagen heeft samengesteld.


Overzicht van kosten.

Geen uitzonderlijke kosten gezien de leeftijd en kilometers.
- 170000 zijn de zomerbanden vervangen en is de wagen opnieuw uitgelijnd want de banden waren scheef afgesleten

- 180000 km. Bij het groot onderhoud zijn de remblokken en schijven rondom vervangen. Alsook de silent blocs en ruitenwissers voor en achter.

- 210000km. Groot onderhoud en vervangen van de waterpomp en distributieriem. Ook heb ik melding gemaakt van een dieselgeur in het interieur bij stationair draaien. Benieuwd of ze hier iets van vinden

Al bij al toch aangenaam verrast van de Golf. Het blijkt een degelijke en betrouwbare wagen te zijn. Tikkeltje saai en zeker niet perfect, maar als er eindelijk een opvolger gekozen mag worden, staat de Golf 8 op het lijstje van kanshebbers

Ik zal deze review regelmatig van een update voorzien en zo snel mogelijk enkele foto's plaatsen.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 550
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 553
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 5 deurs 18 inch lmv

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 5 deurs 18 inch lmv

    • 2013
    • 167.766 km

    € 9.650

    Volkswagen Golf 2.0 TDI GTD 135kw 184pk , Pano schuifdak , Achteruitrijcamera , Dynaudio , PDC , Cruisecontrol etc. etc. Xenon , Keyless entry ,Trekhaak afneembaar , Origineel NL auto met NAP!

    Volkswagen Golf 2.0 TDI GTD 135kw 184pk , Pano schuifdak , Achteruitrijcamera , Dynaudio , PDC , Cruisecontrol etc. etc. Xenon , Keyless entry ,Trekhaak afneembaar , Origineel NL auto met NAP!

    • 2013
    • 125.037 km

    € 17.949

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline BlueMotion 5 Drs | Airco | LM Velgen | Cruise Control | Parkeer Assist VERKOOP TELEFONISCH BEREIKBAAR 040-2240080

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline BlueMotion 5 Drs | Airco | LM Velgen | Cruise Control | Parkeer Assist VERKOOP TELEFONISCH BEREIKBAAR 040-2240080

    • 2010
    • 146.102 km

    € 7.900

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Op het AutoWeek-forum staan regelmatig verzoeken om hulp bij de keuze van een gebruikte auto....

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf (2010)

    Volkswagen Golf (2010)

    7
    • 22 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    5
    • 20 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline...

    2
    • 23 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2013)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    2
    • 17 december 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    1
    • 15 april 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline...

    • 12 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    • 14 december 2016
meer reviews
Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

206

Met de Yaris Cross is Toyota een herintreder in het segment der compacte cross-overs. Voorzien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
Merk
Merk
  • Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

    Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross...

    206
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID Buzz

    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID...

    28
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    35
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    11
    • 30 juni 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross...

    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden