Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Comfortl. (2010)

autoreview

11
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Comfortl. (2010)
W G 1
  • W G 15
  • Gebruikersreview
20 februari 2010 om 11:25
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Comfortl.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst124.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe baan, nieuwe auto...

  • 124.000 km
  • 20 februari 2010

Golf 6 Variant
1.6 TDI BlueMotion
Comfortline

Bouwjaar: 01 Feb 2010 datum: 20 feb 2010

Algemeen
Klaar met school, nieuwe baan en ‘natuurlijk’ een nieuwe auto.
En ik heb het geweten, de nieuwe Golf 6 Variant stond op mij te wachten in de showroom op mijn eerste werkdag. Hieronder een beknopt verslag na mijn eerste 4.000km.

Interieur
Hét verschil met de Golf 5 Variant, zie je pas als je in de Golf 6 Variant stapt. Wat een vooruitgang, hier hebben ze bij mij echt bonuspunten behaald. Complimenten voor het zeer uitgebreide navigatiesysteem, met file berekening (handig!).
De tellers zijn ook een flinke vooruitgang, mooi geplaatst en de witte verlichting steekt mooi af. Het middenscherm(tussen de tellers) is zéér handig, je kan er werkelijk alles mee, zoals: smsjes lezen, bellen, radio, navigatie, etc etc.
Bijna het belangrijkste vergeten, de auto is zeer ergonomisch! Toen ik voor het eerst in deze auto stapte voelde ik me al helemaal thuis. De vele knopjes zitten precies op de juiste plekken, heerlijk.

Exterieur
Ik vind het een zeer fraaie auto voor zowel jong als oud. Ik vind mijn auto zeer sportief ogen en ik zie hem dan ook niet als een saaie familiebak. In vergelijking met de Golf 5 Variant, is de vernieuwing enkel binnenin en aan de voorkant te zien. De Golf 6 voorkant oogt een stuk breder en agressiever. De achterkant vind ik er goed uitzien, vooral omdat ze de uitlaten hebben doorgetrokken (in tegenstelling tot de Golf 5).

Motor
“1.6 TDI in bijna 1400kg?!?!, en 2liter TDI leek mij beter gepast”, dat was mijn eerste gedachte. De 1.6 TDI is de vervanger van de 1.9 TDI, het vermogen en het koppel is namelijk precies gelijk. En ik moet zeggen, verrassend genoeg viel het helemaal niet tegen. De motor pakt goed op en zolang je in het turbogebied blijft heb je toch een lekker duwtje in je rug. Inhalen op de snelweg is geen enkel probleem en de topsnelheid is net geen 200kmh. Kortom, niet slecht voor een 1.6 TDI ;).

Minpunten
Bij dit onderdeel moest ik wat langer nadenken, ik ga niet zeggen dat deze auto perfect is, maar het echt negatief kan ik niet zijn.
Maar als ik dan toch iets neer moet zetten kies ik voor het verbruik.
Het opgegeven verbruik zou gemiddeld rond de 1 op 25 moeten zijn, echter kom ik niet verder dan een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Dit kan natuurlijk met veel dingen te maken hebben zoals; mijn rijstijl, de soort kilometers, de nieuwigheid van de auto etc etc etc.
Desalniettemin vond ik het toch wat tegenvallen, gelukkig maakt een tankpas alles goed.
En trouwens...wat voor minpunten moet ik neerzetten, ik ben 22 jaar en ik mag deze auto rijden.

*Update*
Een kleine update dan maar. Kmstand is inmiddels: 5300km. En ik ben het eerste 'echte' minpunt tegen gekomen. Namelijk de combinatie van mijn RNS310 en bluetooth pakket. Deze zijn niet goed op elkaar afgestemd, waardoor ik mijn nummer niet kan intikken in het daarvoor bedoelde scherm van de RNS310. Wat zei de dealer: "uhhm, vreemde combinatie, tsja..je kan enkel voor de RNS510 gaan". Daar gaat mn werkgever waarschijnlijk niet mee akkoord.


*Update II*

Kmstand: ong. 21.000km

Ja dat staat er echt: 21000km!, sinds 1 feb 2010. De kilometers vliegen voorbij maar zo voelt het niet. Ik heb niet echt het gevoel dat ik daadwerkelijk zoveel kilometers maak. Dit is misschien te verklaren door de soort kilometers die ik maak (snelweg) maar ook door het comfort en luxe van de auto. Met andere woorden; hij bevalt nog steeds erg goed en het is nog steeds een genot om in te rijden. Ik heb het 'comfort' iets beter gewaardeerd in deze review. Verder nog steeds geen problemen gehad, wat natuurlijk niet ongewoon is gezien de leeftijd van de auto. Ik kan alleen maar zeggen: op naar de 100.000km...of te wel ..tot over een paar maandjes:)

*Update III*
Het is alweer anderhalf jaar geleden, dus ik vond het weer eens tijd voor een bescheiden update.

Inmiddels staat de kilometerstand alweer op 124.000km, niet slecht in 2 jaar tijd. Ik ben nog steeds erg tevreden over deze auto, maar ik zal proberen kritisch te blijven.
In de afgelopen 2 jaar heb ik echter maar één klein probleempje gehad. Drie kwart jaar geleden is de 'magneetklep' van de turbo kapot gegaan. Het gevolg hiervan was dat ik regelmatig geen turbodruk meer had. Dit probleempje is onder garantie vervangen. Buiten dit kleinigheidje heb ik verder geen problemen gehad met deze auto. De auto voelt over het algemeen erg robuust aan (qua kwaliteit en afwerking). Ik heb nog nooit het idee gehad dat deze auto mij nog wel eens in de steek zal laten door gebreken. Ik ben uitermate tevreden over het comfort van de auto, na iedere lange rit (160km +) stap ik net zo fit uit als dat ik instapte.
Wat ik wel enigzins mis (ligt aan de motorkeuze) is het vermogen. De 105pk/250nm vind ik persoonlijk onvoldoende zodra de auto beladen is. Achter een vrachtwagen rijden om vervolgens op de linkerbaan 120kmh+ te rijden vereist wat geduld. Kortom ik vind 105pk te weinig voor een wagen van 1500+ kg. Voordeel is natuurlijk wel dat er maar 20% bijtelling wordt gerekend.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 550
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 553
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline NIEUWE APK|AIRCO|CRUISE|PDC

    Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline NIEUWE APK|AIRCO|CRUISE|PDC

    • 2013
    • 96.187 km

    € 11.950

    Volkswagen Golf 2.0 GTI LEDER DAK NAVI ORIGINEEL NL AUTO

    Volkswagen Golf 2.0 GTI LEDER DAK NAVI ORIGINEEL NL AUTO

    • 2011
    • 146.943 km

    € 15.995

    Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline .

    Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline .

    • 2009
    • 122.465 km

    € 6.948

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Op het AutoWeek-forum staan regelmatig verzoeken om hulp bij de keuze van een gebruikte auto....

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf (2010)

    Volkswagen Golf (2010)

    7
    • 22 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    5
    • 20 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline...

    2
    • 23 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2013)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    2
    • 17 december 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    1
    • 15 april 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline...

    • 12 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    • 14 december 2016
meer reviews
Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

207

Met de Yaris Cross is Toyota een herintreder in het segment der compacte cross-overs. Voorzien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
Merk
Merk
  • Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

    Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross...

    207
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID Buzz

    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID...

    28
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    35
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    11
    • 30 juni 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross...

    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden