Volkswagen Golf 2.8 V6 4Motion Highline (2002)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 2.8 V6 4Motion Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf27.800 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto heeft een weinig spectaculair doch gebruiksvriendelijk interieur. Jammer alleen dat de climate control te laag zit en daardoor slecht afleesbaar is. Ook jammer is het dat de climate control een goedkoop uitziend LCD-scherm is, dit terwijl de boardcomputer (scherm tussen de kilometer- en toerenteller) wel een eigentijdsscherm heeft.
De raambediening zit op de enige plek waar die hoort te zitten, in de deur. Je moet de voorruiten echter wel met beleid bedienen anders gaan ze iedere keer helemaal omlaag of juist helemaal omhoog ook als je ze maar een klein beetje wil openen/sluiten. De achterramen kunnen daarentegen juist helemaal niet in één keer openen of sluiten, je moet de knop ingedrukt houden of juist omhoog blijven houden totdat het raam helemaal open/dicht is.
Het blauwe licht van het dashboard geeft een rustige kijk en is niet voor niets daarna door andere merken overgenomen.
Je merkt wel dat de auto gedateerd is, zo heeft ie namelijk geen radiobediening via het stuur en is ook de cruise control via een hendel links van het stuur te bedienen in plaats van vanaf het stuur.
De standaard sportstoelen die erin zitten zijn goed, maar niet meer dan dat. Zoals heel veel stoelen is de zitting (te) kort, ook kan de stoel niet erg laag worden gezet om een lighouding te creëren. De stoel heeft ook een (handmatige)lendesteun, maar die is niet in hoogte te verstellen dus die moet maar net toevallig juist voor je zitten. Wel biedt de stoel je een uitstekende zijdelingsesteun in bochten. De stoel is trouwens ook niet bedoeld voor dikke mensen want hij is niet erg breed.
Over de wegligging kan ik heel duidelijk zijn, die is niet minder dan fenominaal. Hoe hard je ook je best doet de auto blijft de lijnen volgen die je hem commandeert via je stuur. Door de strakke veren heb je goed contact met het wegdek en voel je goed wat er allemaal onder je gebeurt.
De slagen van de schakelpook zijn net even iets te lang en het koppelingspedaal vraagt erom met beleid te worden bediend.
De V6 is een fijne toerauto met genoeg reserves als het gaat om in halen of vlot met het overige verkeer mee te komen. Verwacht alleen niet een sportauto, daarvoor komt hij net even iets te traag uit de startblokken. Pas vanaf een kilometer of 40 per uur voel je hem goed op pakken. Desondanks kom ik niet onder de 8,5 seconden op 100 km/uur. Dit tegen een fabriekswaarde van 7,1 seconde (uiteraard alleen in de auto met de airco uit).
Het geluid uit de uitlaat is fantastisch, een radio is totaal overbodig in deze auto. Minder fijn is dat je andere buitengeluiden ook heel erg hoort en dan met name het geluid van de banden die over het wegdek rollen. Op 100 km/uur is het zo erg dat het je gewoon echt begint te irriteren. Volgens de garage ligt het niet aan mijn banden, dit zijn Michelin"s Pilot Sport 18 inch en deze staan volgens hem juist bekend als zeer stille banden.
Al met al is de V6 toch een fijne auto. U zegt: Ja, maar het is wel een hoop geld voor een ’Volks’wagen (?) Golf. Dan zeg ik: Voor dat geld vind je niet veel andere auto"s die je zoveel rijplezier geven.

PROBLEMEN

De bekerhouder achter is al meerdere malen vervangen, omdat het gewoon van goedkoop plastic gemaakt is.
Als het hard gevroren heeft zijn de deuren dichtgevroren doordat er direkt boven de deur een watergootje zit waar nog wel eens water in wil blijven staan.
Als de motor stationair loopt dan loopt hij erg onrustig, mogelijk komt dat omdat de mijne extra motorkoeling heeft.
Stoelverwarming deed het niet goed (onregelmatig).

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.