Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk Highline (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.9 TDI 150pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 337.000 km |
KM-stand laatst | 385.000 km |
Een kleine krachtpatser
- 368.000 km
Even een korte ervaring die ik deel.
Een zeer stevig, goed gebouwde blok. Het loopt en kletterd als een trekker, maar trekt op als een malle.
Kwa brandstof kosten kost dat ding allemaal vrij weinig, met sportieve rijstijl 1op14 rustig rijden ongeveer 1op20.
De distributie vervangen kan voor problemen zorgen, de nokkenas poelli is verstelbaar op de as. Deze kan alleen afgesteld worden met de hand en aan de hand van de gegevens uit vcds(uitlezen).
Als iemand hier niet de ervaring mee heeft kan het voor een verschil zorgen.
Einde in zicht
- 385.000 km
Vandaag is het dan zo ver, de knoop doorgehakt. Hij gaat eruit, met pijn in mijn hart. Deze door de overheid verbannen auto moet eraan geloven, de discriminatie is zo erg dat hij in sommige steden niet meer welkom is.
Het is onder andere een punt dat meeweegt in het besluit hem weg te doen. Maar het grootste punt is vooral de kosten in combinatie met de kosten om hem op de weg te houden. De roest in de dorpels, de deur sloten die niet meer werken op 1 na, de ramen die niks doen op 1 na, de motorsteunen die alsmaar moeten vervangen worden, stinkend naast niet goed verbrande Diesel aan de achterkant. Het niet willen starten bij half warm en afslaan bij stoplichten soms, vervolgens 5min time Out willen voor het opnieuw aanslaan (geweldig gevoel).b
Ja het lijstje is nog niet af, maar je snapt het al. Wel moet ik zeggen dat deze auto het toch altijd weer doet, en rijd als een dijk. Aanhangwagen erachter ramvol, en hij rijd er zonder blozen mee weg. Benzine erin 11km rijden, leeghalen Diesel erin en starten lopen. Zonder verwoeste onderdelen, dat hoef je va zijn opvolgers common rail echt niet verwachten.
Een leuk puntje, ondanks deze hierboven genoemde dingen lachend door de apk. Stuurkogel hoes en achteruit rijlicht waren niet goed, voor een paar tientjes reed ie een jaar verder.
De auto was zeer betrouwbaar motorisch gezien, electrische gedeelte wat minder zoals je kan lezen. Maar voor de handige Harry echt heel voordelig te rijden. Als de 2.3 v5 niet zo veel kwalen had was die het ook zeker geworden als opvolger. Een mooie golf met mee gespoten bumpers en spiegels is voor mij echt een prachtige wagen.
De volgende staat te wachten inmiddels, donderdag op Hemelvaartsdag ga ik kijken bij een Altea stylance 2.0 fsi 2005.
Bij deze een ode aan de pompduse technologie, wat zal ik het gaan missen!
.cry cry
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties5
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.