Volkswagen Golf 2.8 V6 4Motion Highline (2000)

autoreview

Volkswagen Golf 2.8 V6 4Motion Highline (2000)

Signalement

UitvoeringGolf 2.8 V6 4Motion Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf129.500 km
KM-stand laatst292.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 181.000 km

Na 50000km en veel rijplezier rijd de auto nog steeds even lekker als toen ik hem mocht ophalen bij de dealer. De overstap van een golf 3 (75pk) naar een golf 4 (204pk) is natuurlijk even wennen. De eerste km's waren niet helemaal probleemloos maar dat kwam voornamelijk door de VWdealer die hem afleverde, er was een probleem met de stuurairbag. Na een dagje sleutelen door de VWdealer was dit verholpen en ik heb er nooit meer last van gehad.
Ik ben er wel achter gekomen dat de v64motion storingsgevoelig is. Ik heb de auto nu 3 jaar en 2 keer is het motorstoringslampje blijven branden, nou hoort hij te knipperen als er echt iets aan de hand is dus de auto een even stilgezet, daarna weer gestart en de storing was weer weg. Verder gaan afentoe de abs/esp lampjes branden. Natuurlijk na de eerste keer dat het gebeurde gelijk de dealer gebelt, blijkt dus een sensor te zijn (acceleratiesensor??) het rare is dat ook dit 1keer in de zoveel tijd gebeurd! Maar genoeg over de electronica.



Verder is het een hele goede betrouwbare auto (mits je hem goed onderhoud) hij is lekker snel en heeft een lekker geluid. Ik ben nog steeds blij dat ik de auto 2,5 jaar terug heb gekocht, eigenlijk is de auto helemaal af (creme leren bekleding,dakraam,navi,stoelverwarming,derde hooftsteun,vw porche turbo velgen 225-40/zr18). De auto is redelijk uniek want je ziet ze niet vaak rijden! De golf [TDI,SDI] zie je overal maar niet de v64motion. Kortom een verschikkelijk lekkere auto om te rijden, al zeg ik het zelf.

Jammer genoeg is er ook nog een andere kant !!

1: Het benzineverbruik ligt wat hoger, vooral bij stadsverkeer. Op de snelweg is 1 op 11 haalbaar maar kijk er niet van op als hij in de stad het dubbele verbruikt!

2: Het onderhoud, Ik laat dan wel alles bij de VWdealer doen maar het onderhoud is redelijk prijzig, voorbeeld ik heb de koppeling 2000km geleden laten moeten vervangen. Kosten 2150 euro, dan schrik je wel even van!! Hoe dat komt, je moet ook gelijk het vliegwiel laten vervangen bij de v64motion en ik had nog een probleempje. De stabilisatorstangophanging zat op een of andere manier helemaal vast, de moeren moesten dus ook uitgeboort worden, vandaar de extra kosten. Maar echt een groot verschil met daarvoor, hij reed al lekker nu natuurlijk nog beter, maar ik bedoel te zeggen dat als er wat aan de hand is je ook gelijk meer kwijt bent dan een normale auto.
Ik was 22 toen ik deze auto kocht, net een jaar me rijbewijs en wist eigenlijk niet dat het zo in de papieren kan lopen met zo'n soort auto. De auto krijgt jaarlijks een grote beurt bij de VWdealer en kost al snel zo'n 500 euro, het 2de jaar werden ook alle 4 de banden vervangen kosten 'zo'n 1200 euro (continental sportcontact 2 22540zr18+uitlijnen en balanceren bij de vwdealer) Laat ik trouwens nooit meer doen daar ga lekker naar kwikfit.

Verder hoorde ik na ongeveer een jaartje een getik bij het rechter voorwiel, als ik in een straat met stenen reed. (bij normaal asfalt nergens last van) Bleek de stabilisatorstang te zijn, ong 500euro. Ik heb 1 keer een kapot raammechanisme gehad, ong 250 Euro

De auto is redelijk stug geveerd, klein beetje bonkerig bij onverharde wegen maar dat kan ook aan de bandenvelgen liggen, verder geen getik of geratel in het interieur. (auto is toch al 10 jaartjes oud) De auto gaat goed door de bochten, het esp springt pas heel laat bij, het gaat dan zo hard dat je passagier eigenlijk al bij je op schoot zit of tegen de deur aan hangt!! (leer glijdt lekker), al moet ik zeggen dat de auto best dood aan voelt....

De auto zelf rijd gewoon lekker en vooral het optrekken (stoplichtsprintjes) Van 0 tot 100 gaat lekker snel, Hij is snel en redelijk uniek(+lekkere v6 brul), alleen geen zuinigheidwonder en niet goedkoop in onderhoud.

  • 181.500 km

Jammer genoeg heb ik schade opgelopen door een of andere idioot die kwakkeloos over een verdrijvingsvak heen reed !!(waar 2 snelwegen bij elkaar komen)

Het ergste komt nog, bleek een auto te zijn die schijnbaar zijn kentekenplaat verloren was, en ging er zo roekeloos vandoor (het was ook nog eens superdruk) dat ik niks meer kom doen

De voorkant van mijn auto zat helemaal onder de steenslag en mijn koplamp was kapot, dus heb ik een afspraak gemaakt met schadeherstel!!!

  • 181.500 km

Bijna een week bij schadeherstel gestaan maar het resultaat mag er wezen, zie foto
De totale voorkant is overgespoten + de spiegels.
Bovendien is mijn voorruit ook vervangen.
Kortom de auto is weer schadevrij.

  • 190.000 km

De Km-stand is inmiddels net de 190.000 gepasseerd.

De auto rijdt natuurlijk nog steeds naar wens!!
Geen grote problemen verder,een paar kleine dingetjes.
1. De accu is na 3,5 Trouwe dienstjaren vervangen.
2. Kleine piepjes (af en toe) als de motor koud is, het leuke is dat het een (klein) onderdeel is wat nog in de garantie vervangen is. Als de motor op temp. is dan is het weg, ben alleen bang dat het met de tijd erger wordt. Maar effe naar de garage, laten cheken.
3. Kleine rammel in het achterinterieur (rechter deurhendel)



Ik heb de achterlichten inmiddels alweer een tijdje vervangen voor de originele achterlichten, was een beetje uitgeken op de achterlichten.

De mensen op het forum hadden toch gelijk, ik werdt inderdaad een beetje vaak aangehouden.

Nog steeds tevreden met de auto!!!

Auto verkocht na vele goede jaren!

  • 292.000 km

De V6 4motion is verkocht afgelopen Zaterdag. Hij heeft tot de laastste dag altijd goed gepresteerd, alleen was het weer eens tijd voor wat nieuws na 10 jaar met plezier in de auto te hebben gereden.

Op wat kleine reparaties na, voornamelijk slijtage onderdelen heeft hij de laatste 180.000 km in mijn bezit er niet veel garage uurtjes erop zitten. Ik heb in andere versies niet gereden maar de bouwkwaliteit is in mijn beleving echt zeer goed! Nergens maar een roestplekje te vinden, zelfs de onderkant van de auto zag er vorig jaar nog zeer goed uit!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum