Volkswagen Golf 2.0 TDI 140pk Trendline (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.0 TDI 140pk Trendline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 85.000 km |
KM-stand laatst | 87.000 km |
SLECHTE SERVICE, PRIJS, EN VAKKUNDIGHEID
- 87.000 km
Ik heb 16.445 euro betaald voor een auto, bij Vakgarage Hemelaar ( incl. 6 maanden Bovag garantie ). De auto toonde al meteen na de aankoop gebreken. Onder de buitenspiegel is de kap stuk. Dat werd niet kosteloos gemaakt volgens Dhr Jan willem Noordzij ( verkoper ). Ook de ventilatie rooster achter, binnen in het voertuig was stuk. Deze werd met veel moeite gerepareerd
De gebruiksaanwijzing ontbrak, deze werd later geleverd. Onderhoud boekje heb ik nooit ontvangen. Ik heb om een gesprek gevraagd met de manager. Toen werd alleen het rooster hersteld. De andere gebreken werden niet kosteloos, zoals dat hoort met garantie gerepareerd. Ik had al niet zo'n goed gevoel door deze incident bij het personeel. Enkele weken later viel de turbo slang eraf. Bekent probleem bij golf. Dat heeft bijna mijn baan gekost. De rekening van de ANWB om de auto naar Hemelaar en dergelijke te krijgen. Heeft mijn maar liefs 200 euro gekost. Dit had voorkomen kunnen worden, want volgens de ANWB is dit een bekend probleem van dit type auto. Je mag van een Vakgarage ook verwachten als je 16.445 euro betaald voor een auto, dat ze de standaard complicatie nakijken/repareren. Kennelijk niet gebeurd. Na deze domper, kreeg ik een storing aan de achteruit verwarming, en de ASR. Mijn werd toen al gezegd, dat ik voor de reparatie moest betalen, bekent verhaal. Want volgens Helmelaar kwam de storing door de nieuwe autoradio, die door een inbouwcenter (shoppershop )was veroorzaakt. Volgens Hemelaar is Shopperstop( Inbouw center) in de computer geweest van de auto.
En heeft shopperstop data verwijderd uit de auto. Ze beweren van alles. Hun valse beschuldigingen is een schending van de consumentenrecht, en ook een schending van de BOVAG voorwaarden. Er wordt door Hemelaar, en Volkswagen van alles gespeculeerd. Maar een feit is, dat bij Volkswagen is aangetoond dat de oorzaak onbekend is. Dit wordt schriftelijk door zowel door Volkswagen bevestig. Kortom Hemelaar houdt zich niet aan de voorwaarden van de BOVAG. En ook volgens de de consumentenbond zijn ze verplicht de reparatie kosteloos te herstellen. Of mijn gld terug te geven.
Ik citeer dit uit consumenten wijzer. Dit kan je via het internet eenvoudig opzoeken. Uiteraard heb ik Hemelaar hier op de hoogte van gesteld, maar zij weigeren om de BOVAG voorwaarden na te komen. Ondertussen ben ik ruim 400 Euro meer kwijt. En het word steeds erger, de radio hebben ze niet vakkundig geïnstalleerd. Ook dat heeft de nodige schade met zich mee gebracht. Dat gaat mij ook weer geld kosten. Geef je 16.445 Euro met garantie uit, dan krijg je als beloning honderden euros aan reparatie kosten erbij. Zo kan je echt niet met een klant om gaan, die zo veel geld uit geeft.
Daarnaast is de manier waarop het personeel met je omgaat als klant ronduit onbeschoft. De enige keer dat zij klantvriendelijk waren, is toen ik de auto kocht. En als ze geld van je kunnen lukken. Op moment van problemen waren ze niet klantvriendelijk, en stonden er niet voor open om samen tot een oplossing te komen.
Conclusie nooit een auto daar kopen, of laten maken tenzij je schade wilt. Of misleid wilt worden, en dan druk ik het nog heel zachtjes uit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.