Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)

autoreview

2
Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)
Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
8 februari 2020 om 23:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.6 16V FSI Turijn
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf149.000 km
KM-stand laatst193.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna 200.000 km

  • 193.000 km
  • 8 februari 2020

Graag wil ik mijn mening delen over mijn Volswagen golf 5 Turijn editie, uitgevoerd in de 1.6 fsi motor met 116 pk. Dit omdat er de laatste tijd relatief weinig over valt te lezen en er vast nog potentiële kopers zijn voor deze auto heden daags.

Hieronder een aantal punten waar deze review op richt:
* Interieur
* Prestaties
* Onderhoud
* verbruik
* Toekomst plannen

Interieur:
Deze auto is uitgevoerd met een standaard pakket, niks bijzonders, maar wel een RNS radio behorend bij de golf 6. Dit ziet er, naar mijn mening, in het relatief saaie binnen design leuk uit. Echter werkt de helft niet omdat de vorige eigenaar geen adapter erbij heeft gekocht om het te laten werk op een golf 5. Een dergelijke adapter kost 280 euro en dat is het voor mij niet meer waard. een ander aspect in de auto waar veel mensen over hebben geschreven deel ik. Dit is de rammelde stelmotoren van de Climate control. Ik heb nog met flink wat moeite geprobeerd deze uit te schakelen, tevergeefs had dit geen zin. Verder zijn de stoelen voor mij ruimschoots voldoende. Afgelopen zomer bijna 5000 kilometer gereden zonder enige klachten, waar menigeen andere auto's bij ritten van 300 kilometer mijn rug op de proef stelden.
Als laatste moet je goed tegen rammeltjes van het interieur kunnen mocht je deze auto overwegen. Er rammelt genoeg, maar met een beetje knutselwerk is ook 50% weg te werken.

Prestaties:
Uitgevoerd met een 1.6 motor met 116pk verwachtte ik wel enige snelheid uit dit blok te halen. Hierin werd ik al snel teleurgesteld en zat ook te twijfelen om na 2 maanden een nieuwe auto met turbo te kopen. Na lang wikken en wegen toch besloten dit niet te doen omdat een vergelijkbare auto een stuk duurder zou uitvallen.
Waar ik uiterst tevreden over ben, is de wegligging in combinatie met constante snelheid rijden. Woon-werk is ca. 30km enkele reis over 100 en 80 wegen (Nijmegen-Duiven) en dan is het zeker een prettige motor. Alles klinkt lekker rustig en het voelt vertrouwd aan. Mocht je harder gaan rijden over de grotere snelwegen, dan gaat het windgeruis een grote rol spelen om het minder aangenaam te maken, maar dit daargelaten al met al een dikke voldoende.

Onderhoud:
Vooralsnog heb ik weinig onderhoud mogen ervaren bij deze auto. Ik heb de golf gekocht in Mei 2018 met 149.000 op de teller en inmiddels staat er 193.000 op. De welbekende ketting kwaal is bij 131.000 kilometer vervangen, dus voorlopig hoef ik mij hier geen zorgen over te maken.
Hieronder een overzicht van het onderhoud,

Remblokken achter: versleten
Remklauw rechtsachter: Hier kwam ik achter tijdens het vervangen van de remblokken. De klauw was al bij de vorige eigenaar 6 maanden daarvoor kapot.
Grote onderhoudsbeurt: Ik weet niet of ik dit zo mag noemen omdat ik zelf het onderhoud uitvoer.
Contactslot: Deze is spontaan kapot gegaan ca. 700 euro bij de dealer.

Voor de toekomst zie ik een versnellingsbak revisie tegemoet. De auto schakelt soms wat hakkerig in iedere versnelling. De ene dag lijkt dit erger dan de andere dag. Misschien dat dit veel voorkomt bij Volkswagen, maar ik heb hier te weinig auto ervaring mee.

Verbruik
Wat mij verbaast is dat deze motor bijzonder zuinig rijd. Ik rij gemiddeld 1:17, met de meest zuinige tankbeurt 1:18,5. Hier staat wel tegenover dat dit vrijwel enkel snelweg kilometers zijn en dan met name 100 wegen. Daarnaast rijd ik over 130 snelwegen simpelweg niet harder dan 115 omdat ik dit aangenaam vind rijden. In December heb ik 200km ca. 140km/h moeten rijden (haast om de ferry naar UK te halen) en het verbruik lag toen op 1:14,5. Mocht je wel in de stad gaan rijden met deze auto, verwacht niet dat je beter gaat halen dan 1:14.
Het olieverbruik in deze auto is niet om zuinig te noemen met 600ml iedere 5.000 kilometer, maar dit is wel stabiel en niet toenemend.

Toekomst:
Eenmaal neergelegd met het feit dat ik er door een panda wordt uitgereden, zijn er geen plannen om de auto weg te doen. Als iemand weet wat ik mogelijk nog te wachten sta qua onderhoud, hoor ik het graag.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 511
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI | Zwarte hemel | Leder | Navi | Stoel verw | Cruise | NL AUTO |

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI | Zwarte hemel | Leder | Navi | Stoel verw | Cruise | NL AUTO |

    • 2008
    • 123.890 km

    € 10.948

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI 200PK | 5-deurs | Stoelverwarming

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI 200PK | 5-deurs | Stoelverwarming

    • 2006
    • 174.437 km

    € 6.750

    Volkswagen Golf 1.6 FSI GTI look Sport Airco Cruise NAP

    Volkswagen Golf 1.6 FSI GTI look Sport Airco Cruise NAP

    • 2004
    • 177.300 km

    € 3.395

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Met alle elektrische Kia’s en Volvo’s in de top van de verkooplijsten lijkt het een ver verleden...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf R32 (2008)

    Volkswagen Golf R32 (2008)

    3
    • 13 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 16V Turijn (2005)

    Volkswagen Golf 1.4 16V Turijn (2005)

    2
    • 1 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Businessline (2005)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Businessline...

    5
    • 26 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)

    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)

    2
    • 8 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline (2006)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline...

    8
    • 21 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    6
    • 6 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    5
    • 29 november 2017
meer reviews
Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

Een 22-jarige die net een dertien jaar oude Volkswagen Golf GTI met zeer ruime levenservaring...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
  • Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km...

    • 14 maart 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf Country (1990) – In het Wild

    Volkswagen Golf Country (1990) – In het...

    43
    • 13 maart 2022
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond -...

    25
    • 17 mei 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    49
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    118
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden