Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

autoreview

6
Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)
Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)
NickHess
  • NickHess8
  • Gebruikersreview
6 maart 2019 om 20:29
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 16V FSI Turbo GTI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf115.651 km
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vw Golf 5 GTI

  • 115.600 km
  • 6 maart 2019

Na 2 jaar

GTI

  • 180.000 km
  • 1 maart 2021

Na 2 jaar een Opel Corsa D 1.4 (128.000-180.000) uit 2008 te hebben gereden was ik opzoek naar een vervanger. De Corsa was mijn eerste auto, deze heb ik gekocht op mijn 18e verjaardag. Ik zocht een vervanger omdat de Corsa een kwalitatief slechte auto is en daardoor in 2 jaar flink wat geld heeft gekost (2 a 3 duizend euro). Klepstoters waren kapot, weerstand kachel doorgebrand, roest op de bekende 5 plekken enz....... Na een afweging tussen een andere auto kopen en blijven investeren was de keuze na de laatste apk al snel gemaakt.......

Ik was opzoek naar een auto met wat meer vermogen (minimaal 150 pk). Na speuren op internet kwam ik een aantal auto's tegen, de Audi a3 8p 2.0tfsi, Opel astra H OPC, Golf 5 GTI. Omdat een trekhaak een vereiste is i.v.m. een boot viel de Astra direct al af. Wel vind ik de Astra H OPC een auto die een sportiefer uiterlijk heeft dan de andere wat saaie/neutrale VAG. De Audi was relatief nog een dure auto. Voor het zelfde geld kon je een GTI kopen met 40.000km minder voor dezelfde prijs. Ik vind persoonlijk de GTI er sportiefer uitzien, wel is de afwerking van de Audi A3 natuurlijk iets beter maar dit verschil is niet schokkend.

Voordat ik een auto ga bezichtigen lees ik altijd veel reviews op Autoweek en forums opzoek naar zwakte punten. De Golf GTI heeft weinig zwakte punten en kwam daardoor vrij betrouwbaar over. Na verder speuren op het internet eindelijk een GTI gevonden die aan mijn vereisten voldeed. Ik was namelijk opzoek naar een GTI met max 120.000km, lichtsensor, clima, stuurwielbediening, trekhaak, regensensor, zwart. De GTI die ik op het internet had gevonden was van het bouwjaar 2008 en had 115.600km gelopen. Het betreft een orgineel Nederlands geleverde auto en stond te koop bij een particulier. De GTI was door de 1e eigenaar al gechipt bij ABT naar 240pk maar is verder nog helemaal standaard. Tijdens de bezichtiging viel het mij op dat de GTI van een echt liefhebber was geweest en na 5 min te hebben gereden wist ik het zeker, dit is de auto waar ik naar opzoek was. Het gemak waarop de auto accelereert naar de 200 maakte bij mij een enorme indruk, dit kwam ook omdat ik mijn Corsa met 90pk gewend was. Ik heb bij een garage in de buurt een aankoopkeuring laten doen omdat ik het risico niet wou lopen om direct weer te gaan investeren in onderhoud. Het enigste was defect was, was de thermostaat maar die heb ik na aankoop laten vervangen(220 euro).

------------------------------------------
1 jaar in bezit

In het eerste jaar heb ik in totaal 25.780km gereden. De meeste km zijn snelweg km geweest. Met mijn rustige rijstijl verbruikt de auto ongeveer 8,2L op 100km, echter wanneer je een beetje vlot doorrijd dan verbruikt de GTI ook makkelijk 10L op 100km. Ik heb werkelijk van elke km genoten. Met de auto zijn veel toerritjes gemaakt naar onder andere de Nürburgring (Nee ik heb niet op de Ring gereden) Op de autobahn voelt de GTI zich thuis, zelfs met hogere cruise snelheden van 200+ is de Golf een stabiele en een stille auto. Wanneer je echt gas begint te geven dan begint de auto lekker te brommen en begint de uitlaat ook lekker te brullen. Op de langere ritten word de auto aanzienlijk zuiniger. Met een minimale snelheid van 160 had de auto op 750km een verbruik van 1:14. De auto word altijd volgetankt met octaan 98 omdat de auto niet mooi loopt op octaan 95 en slecht start.

1e APK............................ 01-10-2018

De Golf heeft de APK prima doorstaan. 1 kentekenverlichting lampje was defect. Kosten totaal 12,-

Met de GTI word altijd met beleid gereden. De auto word altijd met de hand gewassen en is na aankoop direct gepolijst om de paar waskrasjes die aanwezig waren te verwijderen. Zomers hangt er achter de GTI een boot van 700kg. Zelfs met zoveel gewicht achter de auto rijd de GTI met gemak andere auto's bij de stoplichten eruit.

Onderhoud--------------

Toen ik de auto heb gekocht heb uit voorzorg de stoter van de hoge brandstof pomp vervangen. Dit is gemakkelijk zelf te doen en kostte maar 50,-
Omdat de distributie ook nog niet was vervangen heb ik besloten dit te laten doen bij de TSI Specialist in Koosterstille. De auto had op dit moment 139.000km gelopen. Vw gaf aan dat de distributieriem pas bij 180k vervangen hoeft te worden maar ik wou het risico niet lopen omdat de riem toch al 10 jaar oud was. Omdat veel dingen rond de turbo los waren tijdens het monteren hebben de monteurs van de TSI Specialist het initiatief genomen om ook even naar de turbo te kijken. Tot mijn grote verbazing zat er veel speling op de as in de turbo. De schoepen sleten al aan in het huis, wanneer de schoepen zich in het huis hadden vastgeslagen dan was er enorme schade ontstaan(Stukje schoep in de zuiger bijv.) Ik wou het risico niet lopen dat de auto op de terugweg het zou begeven en heb toen besloten de turbo te laten vervangen. Bij navraag blijken de turbo's k03 van de GTI vaak bij 120dkm dit mankement te vertonen. (distributieriem + Turbo 1425,-) De TSI Specialist is zeker een aanrader omdat zij heel veel ervaring hebben met de TSI/TFSI motoren. De GTI heeft mijn nog nooit laten staan! De GTI krijgt elke 15.000km verse olie en filters en het olieverbruik is nihil (500ml op 15000km) Het olieverbruik probleem word vaakt geconstateerd bij de AXX motoren. Dit zijn de 1e type GTI motoren. Na 2007 ongeveer zijn de BWA motoren gemonteerd, dit is de betere keuze.

PLANNEN-------------------------------------------------

De GTI blijft zeker nog jaren in bezit. Ik ben van plan de GTI tot de 250dkm te rijden. Verder word er niks aan de auto veranderd en blijft deze mooi orgineel, afgezien van de Vancouvers 18'' De auto is een prettige reisgenoot, je kan er lekker rustig mee rijden en wanneer je iets sneller wil kan dat ook! De gehele indruk van de auto is zeer goed. Alle materialen in het interieur voelen degelijk aan. De onderhoudskosten vallen mij ook erg mee. Buiten het normale onderhoud (beurtjes, distributieriem, Thermostaat) alleen de turbo vervangen. Een echte aanrader dus als je opzoek bent naar een rijdersauto!!!!!

———————————————————-
Apk oktober 2020

De auto is afgekeurd op 1 kapotte fusee kogel hoesje. Vervolgens heb ik direct 2 fusee kogels vervangen en konden we weer een jaartje rijden.

De auto voorzien van de Orginele detroit velgen en een setje xenon koplampen. Ook heb ik alle kunstof delen aan de buitenkant van de auto opnieuw laten spuiten om de auto zo fris mogelijk te houden.


———————————————————————-

01-03-2021

De 180.000 is bereikt zonder problemen! We blijven lekker doorrijden en genieten van de GTI

review word vervolgd!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 2.0 FSI Sportline Airco, Cruise Control, Trekhaak, NAP

    Volkswagen Golf 2.0 FSI Sportline Airco, Cruise Control, Trekhaak, NAP

    • 2004
    • 239.777 km

    € 2.744

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Trendline Business / AIRCO / 5-DEURS

    Volkswagen Golf 1.9 TDI Trendline Business / AIRCO / 5-DEURS

    • 2005
    • 288.434 km

    € 2.399

    Volkswagen Golf 1.6 Comfortline

    Volkswagen Golf 1.6 Comfortline

    • 2005
    • 288.361 km

    € 2.750

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

Met de Yaris Cross is Toyota een herintreder in het segment der compacte cross-overs. Voorzien...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf R32 (2008)

    Volkswagen Golf R32 (2008)

    4
    • 13 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 16V Turijn (2005)

    Volkswagen Golf 1.4 16V Turijn (2005)

    2
    • 1 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Businessline (2005)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Businessline...

    5
    • 26 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)

    Volkswagen Golf 1.6 16V FSI Turijn (2005)

    2
    • 8 februari 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline (2006)

    Volkswagen Golf 1.9 TDI 105pk Trendline...

    8
    • 21 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    6
    • 6 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)

    5
    • 29 november 2017
meer reviews
Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

Een 22-jarige die net een dertien jaar oude Volkswagen Golf GTI met zeer ruime levenservaring...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
Merk
Merk
  • Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

    Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross...

    200
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID Buzz

    Irmscher maakt camper van Volkswagen ID...

    28
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    Volkswagen T-Roc - Facelift Friday

    32
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    Volkswagen Amarok weer eens in beeld

    11
    • 30 juni 2022
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

    Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross...

    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden