Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2007)

autoreview

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTI - interieurVolkswagen Golf GTI - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 16V FSI Turbo GTI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels 21.000 heerlijke kilometers achter de rug. Eind vorig jaar met veel pijn en moeite een beslissing gemaakt.
Eerst gereden in een A3 sportback, mooie auto, maar erg duur en veel te zenuwachtige ESP.
Eigenlijk voor een aangeklede BMW 1-serie willen gaan, tot een collega met een GTI aan kwam zetten, hoewel ik een golf helemaal niets vond ziet zo’n GTI er wel geweldig uit. Van buiten smoelt ie geweldig door de zwarte gril en zijskirts, van binnen maken de aluminium inleg, de pedaaltjes, maar vooral de zwarte hemel en de hemelse diepe kuipstoelen het tot een waar feest.
Een rondje gaan rijden en toen ik het geluid hoorde was ik helemaal verkocht, wat een heerlijk gorgelend zuigend geluid bij gasgeven, verslavend gewoon. Ook qua leaseprijs en vooral bijtelling een ideaal alternatief. Omdat ik 27 ben en de auto maar 3 jaar hoeft te rijden vond ik het wel een passend plaatje.

Ik heb hem in UnitedGrey met 18inch Detroit wielen, de radio van VW eruit laten halen door de dealer en een Becker met bluetooth telefoon, navigatie en IPOD aansluiting laten monteren. Veel beter geluid en werkt meer dan perfect, voor zover de 10 speakers van VW het toelaten (deze zou ik graag vervangen).
Gunstig voor de bijtelling ten opzichte van fabrieknavigatie, bovendien werkt de IPOD veel beter (tekst etc. in display en bediening zoals op IPOD), alleen wel een antennespriet op het dak. Verder nog een armsteun en een winterbandenregeling, maar andere toeters en bellen heb ik bewust achterwege gelaten. Fiscale waarde: EUR. 35.800,00

Omdat ik prive al een kanonnetje had (rover 100 met Elise blok), heb ik overwogen om hem nog te chippen, maar dit voorlopig nog niet gedaan. De auto is snel genoeg, en vooral onderstel en remmen zijn super, snelwegbochten en kurketrekkers gaan nog beter dan met de 1-serie. Ongelooflijk zoals deze wagen aan de weg plakt, het lijkt af en toe op 4wielaandrijving...
De versnellingsbak schakelt heerlijk, maar de verzetten zijn erg lang naar mijn smaak. Dit maakt de wagen wel normaal te rijden, tot 3000 toeren net een diesel. Wanneer je hoger in de toeren gaat rijden gaat het heel snel veel en veel te hard. Gelukkig nog geen bekeuringen gehad, wel aan nieuwe banden toe na 21.000km de voorbanden zijn aan de zijkanten redelijk weggegumd, hetgeen niet erg is, aangezien de vervelende continentals (tja, PON he....) er dan vanaf kunnen. Ondanks de 18 inch vind ik de auto niets te hard. Hij geeft alles perfect door en kleeft fantastisch aan het wegdek. Alleen bij regen kunnen de conti’s het niet aan, wat zal ik blij zijn als er fatsoenlijke banden op kunnen.

Motorisch niets dan lof voor de mannen van VW, wat een fantastisch soepel motortje, ondanks de lange verzetten pakt hij supersnel op. Acceleratietijden en tussensprints zijn goed en reactie op het gas is accuut. Op zijn sloffen tuft hij naar 240km/h en het voelt dan nog allemaal zeer solide aan, meer alsof je 160km rijd.
Wel lust ie daardoor een lieve slok, ongetwijfeld ook door mijn rijstijl haal ik gemiddels 400km op een tank van ongeveer 48liter... niet best dus.

Ieder ritje is een feest! het ziet er geweldig uit, en rijdt ook zo, een echte boy-toy en met zijn ruiten bekleding vind ik het gewoon een icoon. Jammer is het image dat een golf als deze binnen nu en een paar jaar zal krijgen... gelukkig rijd ik dan iets anders.

PROBLEMEN

Tot nu toe niet echt problemen gehad. De cruisecontrol bediening is af en toe een beetje gammel, het knopje om hem aan te zetten zit niet helemaal goed in de richtingaanwijzer.
Beter zou het systeem zijn van een losse bediening aan de stuurkolom zoals in de huidige audi’s, dit systeem dateert al uit eind jaren ’90 zoals in de A6.

Bij hoge snelheid >170km/h het raam automatisch sluiten werkt af en toe niet goed, ipv dicht gaat het raam direct na sluiten helemaal open, waardoor losliggende zaken uit de auto worden gezogen.

De 18Inch Detroit wielen zijn een plaatje om te zien, maar hebben aluminium ventielen, deze geven absoluut niet mee bleek bij oppompen waardoor er een afbrak... niet handig aangezien ik geen reservewiel heb, maar een compressor-achtig ding.

UPDATE 26-04-2008:

tijd voor een udate: 46.000 heerlijke km’s op de teller staan, meeste puur voor de lol.
2 maanden geleden op wintersport met de wagen, 250km/h op de teller en van binnen het idee of je 150km/h rijd. Ongekend! zeer onder de indruk dus. Enige minpunt aan de auto is de piepkleine tank en het verbruik dat ik nog nooit beter dan 1 op 9 heb gekregen.
iedere kilometer eigenlijk meer tevreden over mijn keuze van een jaar geleden. een plaatje om te zien, super rij kwaliteiten en het geluid verveelt nooit. Ook de enorme ruimte van binnen blijft verbazen. Op papier grotere auto’s bieden veel minder ruimte.

enige echte probleem: het is en blijft een VW en dus meest populaire auto van nederland... oftewel: hij is GEJAT!!!!!
heel erg jammer en dus op zoek naar een alternatief;

kandidaten zijn:
-Audi S3
-BMW 123D of 320D in volle M-trim
-Golf GTI of R32 blijven zeer aantrekkelijk. door prijsverlagingen alles erop en eraan voor een nette prijs, maar over een half jaar rijd je wel een oud-model.

ik ben nu aan het proefrijden, afhankelijk van levertijd staat de review over de nieuwe wagen er met een paar maanden wel op.

zelf ben ik erg benieuwd wat het wordt...

25-06-2008: bovenstaande auto’s allemaal gereden, met name de S3 viel ernstig tegen; nul gevoel in besturing, geen lekker geluidje als in de GTI en van binnen precies een A3.
De GTI en R32 zijn sportief en betaalbaar, maar na een ritje in de BMW’s was ik overtuigd: dat is het toch echt helemaal! top-handling, je trekt de auto aan als een leren handschoen, ook met mijn 1,95mtr. en het klopt van a tot z.
Let op: vind ik, mijn mening dus...

met vergelijkbaar bedoelde ik daarom dus ook auto’s die ik vergelijk vind; een zakjapanner of franzoos met teveel twingo onderdelen reken ik daar niet toe, hoewel ongetwijfeld geweldige auto’s.

vanwege wegligging, geen behoefte aan overbodige ruimte en toch de drang naar wat motor geluid heb ik een 130i genomen. review hiervan volgt als ik foto’s heb gemaakt.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.